Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Sam Hjälp i Huskvarna!

Av Malin wiper - 31 januari 2014 08:00

  

Vi hade ärenden in till Jönköping i onsdags och då passade vi på att besöka Sam Hjälp också som är en välbesökt second hand och dom har alltid massor av nytt varje gång man kommer dit. Det är en sån åtgång på deras saker för dom har fantastiskt låga priser så när man är där så bärs det ut saker hela tiden. Ofta får dom sätta lappar på sakerna att dom är sålda. Vi har hittat dom bästa fynden där och dom som jobbar där är helt fantastiska och det blir så man står och pratar med dom ofta. Jag tror att mina föräldrar hade några liknande stolar som ovan eller att dom fanns på min pappas dåvarande arbetsplats för jag känner så väl igen dom.


  

Fyra stolar som ser som nya ut får man till det fantastiska priset 120 kr, inte styck utan alla

 

  

Direkt när vi kom in föll våra ögon på dessa häftiga gula fotöljer i nåt mjukt material och riktigt skinn på armstöden. Dom var inte nåt slitna och var rena och hela. Dom hade lite bleka fläckar nånstans som man kan ta bort men dom syns inte om man inte skärrskådar dom. Otroligt nog så kostade dom bara 100 kr/st. Vi stod där länge och funderade och undrade i vårt sinne om dom skulle passa i vår "Likörhörna" för dom stolar vi har där är lite tråkiga när man vill sjunka ner och mysa. Dessutom var dessa jättebekväma         


  

Så här fina ser dom ut under.


     

Vi slog till och köpte dom men i onsdags var vi tre i bilen så vi fick bara hem en fotölj och skulle hämta den andra en annan dag. Så här såg det ut med en fotölj och då såg vi att dom skulle rymmas  hörnan. Fast nu vet jag inte om det andra vi har där passar till men vi kan inte byta ut allt. Vi kan ju så småningom byta ut kuddarna i den lilla soffan mittemot och även mattan under bordet. Soffan som är tvådelad har vi också köpt på Sam hjälp och den kostade 100 kr också. 


  

I går fick vi hem den andra och det ser jättebra ut i verkligheten men jag är lite dubbel men som sagt man kan ändra lite på soffsidan.

 

   

Så här såg det ut före och dom stolarna kan vi ha på balkongen i sommar istället. Fast detta passade ihop på ett annat sätt.

 

 

Jag hoppas ni har en fin och upplevelserik helg att se fram emot. Tack för att ni tittat in på min blogg. Have fun...  

 

 

 

 

  


#Fotöljer #Sam #Stolar

 
 
Ingen bild

skrivmoster

31 januari 2014 09:31

Vilket fynd ni gjorde! Det blev väl fint och billigt!! Jag tycker som du att dom har väldigt fina saker på Sam Hjälp i Huskvarna. Där har vi mötts ett antal gånger ... få se när vi kommer oss dit igen.

Ha en fin dag! Det hörs ska bli snö ... Kram!

Malin wiper

31 januari 2014 13:35

Verkligen! Tänk att man kan få såna möbler till såna priser. Hoppas vi kan ses snart igen och även i Jönköping så vi kan göra stan ;)

Ha en fin dag själv kramar

 
Maya

Maya

31 januari 2014 10:29

Men vilka fynd :) Jag tycker det passar bra ihop, alltihopa. Så ändra ingenting!

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

31 januari 2014 13:36

Kul att du tycker det och att det passar ihop fast vi skall nog byta ut kuddarna

Ha en fin dag goa du
kramar

 
Annelie

Annelie

31 januari 2014 10:41

När jag kommer till Jönköping så MÅSTE jag till denna seconhand-butik.
Wow, säger jag vilka priser.. :-)
Dessa fåtöljerna ni köpte var / är skitläckra och det vart snyggt hemma hos er.

Trevlig helg gumman, själv så jobbar jag mitt sista arbetsdygn i morgon till söndag.. // Varm men en väldigt snöig KRAM från söder...

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

31 januari 2014 13:38

Hoppas vi kan ses i vår eller sommar för då kan vi visa runt lite överallt. Dom får alltid sälja ut sina grejer eftersom dom håller såna priser.

Kul att du gillade fotöljerna och att du tycker vi har fint. Det är en salig blandning och ingen lyx

Härligt att du arbetar sista passet

Ha det bra på jobbet
kramar

 
Maya

Maya

1 februari 2014 17:05

PS! Jag bara älskar Er filmklappa! Varifrån kommer den??? :) Vill åxå ha en sån ;)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

1 februari 2014 17:52

Samma här för den hänger så fint i Likörhörnan.

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards