Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

Frozen Ground!

Av Malin wiper - 27 januari 2014 11:45

  

Frozen Ground är en verklighetsbaserad seriemördarthriller från 2013 i regi av Scott Walker. I rollerna ser vi: Nicholas Cage, John Cusack, Vanessa Hudgens Kevin Dunn, 50 Cent, Randha Michell, Kurt Fuller mfl   

 

          

 

Polisen i Alaska utreder ett flertal fall av mördade kvinnor. Då dyker den kidnappade Cindy upp och berättar att hon blivit våldtagen och torterad. Utredaren Jack är säker på att gärningsmannen är seriemördaren som han letat efter och en intensiv jakt efter den ohyggliga mördaren inleds. Frozen Ground baserad på den sanna historien om Robert Hansen, en av de värsta seriemördarna i USA:s historia. Klicka här för att se den sanna historien om Robert Hansen i en dokumentär.


Här kommer lite info om dom två skådespelarna som gjorde bäst ifrån sig i filmen:



  

Vanessa Hudgens var helt makalös i denna roll. Hennes rolltolkning var så inlevelsefull och äkta så vad månde bliva. Det gjorde ont i kroppen av att ta del av hennes eländiga liv och hur väl hon förvaltade detta som skådespelare. Hon föddes 1988 i Salinas, Kalifornien och är en amerikansk skådespelare och sångerska. Vanessas syster Stella är också skådespelerska. Vanessa har medverkat i bland annat High School Musical-filmerna och nu har hon även visat att hon kan spela en tyngre roll med den äran. 

 

     

Sen har vi då John Cusack som har spelat många karaktärer men här får han göra en riktigt otäck figur som är massmördare och den gör han med bravur. Jag riktigt rös bara jag såg honom för med små minspel och hemska ögon så fick han fram sin karaktär på ett beundransvärt vis. Jag har mest sett honom i komedier förut så det var intressant att se honom i en sån här roll. Han var helt suverän. John Cusack föddes 1966 i Evanston, Illinois och är en amerikansk skådespelare. 

                    

 

Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen. Dom har bara gett den 2 MZ  betyg men jag tycker den är värd lite mer   

 

 

Jag hade inte läst på nåt om filmen före och visste inte ens att den byggde på verklighetsbakgrund. Jag tycker den var både spännande och otäck, inte för att man fick se så mycket av tilltygade kroppar men man drogs in i en för en annan okänd farlig värld där allt kan hända. Dessa personer som befinner sig där är inträngda i ett hörn och kan inte ta sig ut på grund av hot och annat.  Sen när en ung tjej berättar vad hon varit med om men överlevt så tror inte polisen på henne så man kan se maktlösheten lysa ur hennes ögon och det kan inte ha varit lätt att spela den rollen men hon gjorde det helt fantastiskt och inlevelsefullt. Nicholas Cage spelar polisen som inte kan släppa fallet och börjar utreda på nytt och försöker skydda tjejen med mer eller mindre lyckat resultat. John Cusach spelar massmördaren som som våldtagit och tagit död på 17 kvinnor och att den har verklighetsbakgrund gör att man ryser.

  

 

Jag ger filmen 3 istappar av 5 möjliga i betyg eftersom en del skådespelare var så bra och jag tycker den var sevärd och spännande.    

 

 

   

 

#Frozen #John #Vanessa

 
 
Annelie

Annelie

27 januari 2014 17:43

Denna film tycker jag också är väldigt bra,, gillar verklighetsbaserade filmer. Samtidigt som det är skrämmande..

Sköt om dig gumman.. // Varm kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

27 januari 2014 17:52

Håller med om att såna filmer är skrämmande också.

Sköt om dig själv vännen

kramar

 
Maya

Maya

30 januari 2014 13:53

JAA, den var så bra. Minns inte om jag recenserade den eller inte, det var ett tag sedan jag såg den :)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

30 januari 2014 18:00

Jag gillade den också
Ha en skön kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards