Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Hep Stars!

Av Malin wiper - 22 januari 2014 19:00

           


  Hep Stars har nu 50-årsjubileum och Svenne Hedlund blev intervjuad på tv1 gokväll i tisdags och det var tur att jag satt och zappade och fastnade där och fick höra lite om deras nya turne och skiva. Klicka här för att läsa om deras turne


Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på Radio Nostalgi 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild 

 

Jag kom ihåg på 60-talet då jag skadade loss till dom på Sundsvalls Folkets Park. Dom hade två ställen för dans och det ena var för lite äldre och det andra där Popgrupper spelade var där jag uppehöll mig. Svenne Hedlund var som en torped på scenen och var så snygg så dom flesta tjejerna var som galna i honom. Då var Benny Anderson med också och man njöt och hoppade omkring som en galning...   

 

Så här såg det ut ungefär  på scenen när jag var och såg dom på 60-talet i Sundsvalls Folkets Park 

 

 

Andra gången jag såg dom live var på  "Bergets dag" i Taberg och då var man ingen dununge längre men det hindrar inte att man rörde på sig och njöt. Det blev faktiskt en riktig magisk och oförglömlig upplevelse och Svenne sjunger ännu bättre i verkligheten. När dom stämde upp med "I natt jag drömde" så infann sig nåt märkligt för alla sjöng med och stod stilla som i givakt och det går inte att beskriva riktigt i ord vad som hände men man blev helt uppfylld av både texten, melodin och stämningen runtom. Både gammal som ung var med på noterna och ingen ville störa eller förstöra magin genom att göra nåt annat på nöjesplatsen. Tyvärr är inte alla orginalmedlemmar med längre och basisten Lennart Hegland har inte heller varit med på länge. Hep stars Grundare Trummisen  Christer Pettersson dog 63 år gammal 2006 efter en tids sjukdom. Vill tillägga att musikerna spelade jättebra också 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Svenne & Lotta. Hon skulle ha varit med när vi var på bergets dag 2010 men hade blivit sjuk. Klicka här för att höra Svenne & Lotta 1969 

 

       

         

 

Här ser ni deras turneplan för 2014: 

 

 

Här är alla turnédatum: 16/2 Vara, 20/2 Kristianstad, 21/2 Kalmar, 22/2 Ystad, 26/2 Enköping, 27-28/2 Uppsala, 1/3 Avesta, 4/3 Jokkmokk, 5/3 Malmberget, 6/3 Kiruna, 7/3 Kalix, 8/3 Boden, 12/3 Piteå, 13/3 Skellefteå, 14/3 Örnsköldsvik, 15/3 Umeå, 16/3 Ljungaverk, 21/3 Sävsjö, 22/3 Tanumstrand, 23/3 Karlstad, 26/3 Gävle, 27/3 Eskilstuna, 28/3 Falun och 29/3 Söderhamn. 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna lite mer aktuella bild

 

 

 

  

 

Jag skall kolla upp om det finns några biljetter kvar i Sävsjö 22/3 för jag skulle så gärna vilja gå. 

 

      

 

Efterråt skrev Svenne Hedlund autografer och jag stod där själv i kön och fick mig en och titta in i hans glittrande ögon...  Han var så trevlig, glad och fin. Klicka här för att se vad jag skrev i bloggen när jag såg Hep stars på Tabergs dagen i september 2010  

    




 

#Hep #Jubileum #Svenne 


 
 
Ingen bild

skrivmoster

22 januari 2014 19:50

Jag hörde honom hos Lotta i radion i eftermiddag. Han är sympatisk och skön att lyssna på både när han sjunger och pratar. En riktig förebild för artister! Han har hängt med länge och aldrig någonsin hamnat i skandaler eller annat. Jag gillar verkligen hans låtar och hans framträdanden - även med Lotta förstås för de kompletterar varann så bra!

Malin wiper

22 januari 2014 20:05

Vad kul att dom var på radion i dag. Håller med om att han är väldigt sympatisk och som du säger så har han hållit stilen genom åren och inga skandaler så långt ögat räcker

Jag gillar också hans musik och även Lotta

Ha en fin kväll
kram

 
Annelie

Annelie

27 januari 2014 17:53

Tänk att Svenne & Lotta fortfarande håller på..
Jag älskade deras hit de hade förr, som jag inte ens kommer ihåg namnet på nu.. :-(

Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

27 januari 2014 17:57

Svenne är bara 68 år så han lär nog hålla på ett tag till. Såg att Lasse Lönndal håller på än och han är 85 år gammal. Får man bara vara frisk och ha rösten kvar så går det bra. Det var ju inte så länge sen jag såg Svenne live och han hade mycket bättre röst i verkligheten

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Av Malin wiper - Torsdag 11 april 08:15

                                       Actionet  Bottiner= franska "små stövlar", syftade från 1840-talet på kortskaftade kängor, oftast med snörning. Klicka här för att se ytterligare en bild på hur svarta bottiner med dragkedja ser ut. Jag h...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards