Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

5:2 dieten halvfasta 4.... och Bobby Bare

Av Malin wiper - 19 januari 2014 12:30



  

 

  

 

Nu har vi kommit igenom vår fjärde halvfasta och jag hade en liten kris i går men det gick över efter en slät kopp te. Vi har inte fått boken vi skickat efter än som Margareta tipsade om. Har man den så klarar man sig långt. Vi åt laxfilé med rostade rotsaker till lunch och det gäller bara att väga och räkna ut så man inte får mer än 500 kcal på halvfastan, vi delar upp maten på 3 gånger för jag klarar inte att äta ett enda mål på hela dan. Det går jättebra att äta blandade bär med nån hackad nöt som topping och ev en msk yoghurt som nästa mål på fastedagen bara man väger maten. I morse efter halvfastan så hade jag gått ner från 4 kg tilll 4,5...  Vet ju att det även är vatten som går ur kroppen och det kommer att ta tid att få bort resterande 15,5 kg men varje kilo betyder mycket för mig. 

 

Dom dagar man inte går på halfasta äter man automatiskt mycket mindre än vanligt och om man får nåt litet sug på kvällen så kan man skära upp några tomater och champinjoner som man mumsar på för dom innehåller så lite kalorier och hungern dämpas. En tomat på 100 g innehåller endast 22 kcal. 100 gram champinjoner innehåller 26 kcal. Dessutom är champinjoner väldigt mättande så man får bara i sig några stycken. 100 g broccoli innehåller 35 kcal.  Klicka här för att komma in på en sida där man skriver in livsmedlen och det räknas ut automatiskt. I morse efter halvfastedan så blev jag så proppmätt efter en liten smörgås med bananskivor och tomat på så jag höll mig mätt ända fram till lunch   

 

 

    

 

Så här ser boken ut som är skriven av Michael Mosley och medförfattaren Mimi Spencer. Vi fick tag på den billigare på Bokbörsen och det fanns bara en som en privatperson ägt. Den kostade 100 kr plus frakt 45 kr. Hoppas nu att den kommer till veckan så man får lite draghjälp vad gäller recept och annat man bör veta. Jag har testat många dieter sen jag blev överviktig och gått ner men sen upp igen för mitt sötsug försvann aldrig riktigt. Därför hade jag slutat tro på såna metoder men denna tycks passa mig för jag har inget som helst sug efter sötsaker. Jag är bara i början av dieten så jag hoppas att jag skall nå slutmålet. 

 

   

Michael Mosley 

 

Klicka här för att se vart boken finns att köpa. Klicka här för att läsa om Michael Mosleys 10 bästa bästa tips för att lyckas med dieten  

 

Diet song med Bobby Bare Så passande han lever fortfarande och är 78 år gammal.

 

 

#5:2 #Mosley #Bobby


 
 
Annelie

Annelie

19 januari 2014 15:47

BRA jobbat,, även att du vet att det "bara" är vatten så har du ju gått NER, tänk dig ner hela 4,5 kg.. jättebra gjort juuu.. *tummen upp*

Håller med dig,, nog svårt att veta VAD man ska äta utan några receptförslag,, lätt att man kör fast på samma saker annars.

Du frågade mig om jag ville gå ner något mer.. ja, jag skulle vilja gå ner till ca 69-70 kg, väger idag 71,9 kg.

Sköt om dig gumms.. // Varma kramar Annelie <3

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

19 januari 2014 22:48

Det känns verkligen bra och det börjar synas lite och känns på kläderna. Tack för dina peppande ord.

Nu har boken kommit så allt blir lite lättare

Trodde du vägde mycket mindre för du ser ännu smalare ut. Jag skall också gå ner till 60-70 kg Fast jag brukar väga 56-63 kg men det är nog för lite för mig nu

Sköt om dig själ

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards