Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

Lilla Cafét i Norrköping...

Av Malin wiper - 30 december 2013 09:00

  

När vi åkte till min son dan före julafton så såg det så här somrigt ut efter motorvägen. Detta måste väl ändå vara rekord för egentligen behövs inga vinterkläder. 


      

I Norrköping har dom spårvagnar men numera är dom gamla utbytta till nya än om dom har samma färgskala   


  

En fin lyrisk park bakom parkeringen där vi stod med bilen då vi ämnade söka upp ett café


  

Vi kom inte långt innan vi dök på detta lilla mysiga ställe där ägaren hade jobbat många år inom vården men hennes största dröm var att öppna ett litet Café precis som mig.  


  

Denna fina handmålade skylt mötte oss inne där det stod Caféts namn


  

På Cafét såldes dessa skyltar som det fanns en hel vägg av. Dom är målade på fri hand utan chablon av en konsthantverkare som heter Susanne Eriksson se adress nedan. Vi köpte tre stycken och dom kostade bara mellan 120-130 kr/st och dom är rätt stora i olika former.  

 

 

      

   


     

      

Två av dom tre behöll vi själva och den andra gav vi bort. den till vänster skall vi sätta upp på ytterdörren och den andra på en tom plats i köket. Det går även att ha egna förslag på skylt och jag skall själv beställa en skylt som skall sitta på badrumsdörren med en text och bild som jag föreslår själv.


  

Det var varmt och ombonat och man hade utsikt över ett gammalt fint hus. Hon som drev Cafét var trevlig och månade om sina kunder. Hon har tydligen stamgäster och det förstår jag verkligen för man kände sig välkommen.  


  

Vi tog julsmörgås som smakade ypperligt  


 

På andra väggen hängde målningar av nån som ägarinnan kände 

  

 

Här går det inte i många knop och jag fattar inte varför jag är så trött, men det blir ändå en promenad eftersom det är ett måste. Hoppas ni har det bra och har en fin nyårsafton att se fram emot. Själva skall vi vara själva och bara äta lite god mat i lagom potion och inget sött. Vädret är som vanligt grått och regntungt.

 

 

 



 
 
Kenneth

Kenneth

30 december 2013 15:55

Norrköping är mysig stad

Ja snart nytt år, nya möjligheter
Häng med på min utmaning

http://www.rothvoss.se

Malin wiper

30 december 2013 16:58

Håller med. Massor av gamla fina stenhus. Vet inte om jag kan hänga med i 365 dagar på din utmaning

 
Annelie

Annelie

31 december 2013 10:44

Wow,, vilken häftig skylt,, denna med hårigt hemma hos kattägare. Ska spara hennes adress ifall jag får för mig att beställa en sådan.
Vi har ett fik här vars ägare är konstnär,, så hon har massvis med målade tavlor i sitt fik,,, kanonbra reklam för de.

Julsmörgåsen såg riktigt god ut..

Varm kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

31 december 2013 13:38

Gör inte det än för det kommer nåt på posten ;)

Det är verkligen smart reklam.


Varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards