Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 december 2013

Sill från ICA:s egna varor

Av Malin wiper - 21 december 2013 13:30

  

  

Vi har testat ICA:s egna sill som finns i flera olika varianter bland annat senapssill, inlagd sill, skärgårdssill, löksill mfl. Jag själv gillade bäst inlagda sillen och senapssillen. På vårt ICA hade dom även med ingefära och lime som min man gillade bäst. Jag gillade konsistensen på sillen också för den var lite mjukare än en del andra sillsorter, vi båda gillade också smaken på sillen.  Jag har sökt på vår ICA Supermarket-sida för att länka till sillen men hittar inte i deras jungel så jag länkar till  en annan ICA butik. Klicka här för att komma in dit så ni kan se pris mm. 


I vanliga fall så brukar min man lägga in sill och grava lax eftersom han gillar att göra det men i år köper vi färdigt


  

I går åt vi sillen igen och nu  till lunch plus gravad lax och skinka, det blev en jultallrik i miniformat. Vi kände för att sitta och mysa en stund så här före jul. 


  

Jag har haft lite dålig aptit dom senaste dagarna (tackar och tar emot)...   och det tillhör inte vanligheten så jag fick bara i mig detta. Laxen hade vi fått i en påse från ICA med lite andra varor. När man handlat för en viss summa under året så får man en påse med varor gratis. Laxen var jättegod och istället för gravlaxsås så gör jag ibland en sås på matlagningsyoghurt, massor av dill och lite socker. Den passar jättebra till laxen och det blir lite mindre kalorier. Klicka här för ett recept till såsen 

 

Galenskaparna & After Shave med låten sill 

 

    

Jag fick denna fina Orkidé av min väninna Mrs A-G för ett tag sen. Jag har inga gröna fingrar men jag har skött om den som ett barn. Fick ett tips av Acleja att ha lite vatten i botten hela tiden och det har visat sig vara bra. Köpte dessutom en spray för just dessa blommor, där man sprayar rötterna nån gång/vecka och det gör också susen. Jag brukar även ställa den i ett fönster på dagen för att den skall få ljus. Guldknoppskrukan jag köpte på Ådalens Café och Present passar bra till blomman. Den har inte tappa nån blomma  utan bara två nya knoppar som har ramlat av. Jag har även lyckats med Barbros kaktus som blommade när jag fick den. Kaktusen verkar också vara av det hållbara slaget. Nu vet jag dessutom att man inte skall slänga orkideén när den tappat blommorna...  det kan tydligen komma nya.      

  

 

 

#Galenskaparna #Sill #ICA #Ägg #Acleja #Ådalen

 
 
Gilla

Gilla

21 december 2013 20:37

Vi kommer nog att göra lite sill själva. Har ingredienserna hemma. Jag ska göra sillsallad och Sibbe ska steka och lägga in sillfiléer. Det kommer nog att räcka. Gravad lax har vi också köpt. Det använder vi som pålägg nästan hela året runt.

Jag har faktiskt köpt en kabelmönstrad blå tröja, men det kunde jag ju inte skriva, om han skulle råka kika in i bloggen.

God Jul till er båda från oss båda.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

22 december 2013 09:42

Det låter jättegott. Ja du laxen vill man inte heller vara utan.

Vad kul att du också köpt en tröja till din man. Min man lär se att jag satt ut hans julklapp ;)

God Jul till er båda också
kram

 
Ingen bild

Lambergsfrua

21 december 2013 22:43

Så gott med sill och lax och vad festfint nu har dukat. Min man gillar ICAs senapssill bäst och jag föredrar ICAs vanliga inlagda sill,
Önskar dig och Mr T avstressade och sköna dagar fram till jul och en riktigt mysig julhelg.
Varm kram,
Lambergsfrua

Malin wiper

22 december 2013 09:41

Sillen var godare än jag trodde och jag gillar lite lösare sill. Vad kul att ni också äter den sillen.

Jag önskar dig och din man detsamma

God Jul

stor varm kram

 
Kenneth

Kenneth

22 december 2013 07:43

icas har jag int etestat

http://rothvoss.se

Malin wiper

22 december 2013 09:39

Då kan jag rekommendera den

Ha en fin dag

 
Annelie

Annelie

31 december 2013 10:13

Ååååå.. sill som är såå gött.
Men, det får jag äta ifred, då Göran ratar detta goda.. :o//

Jag köpte en god sill när jag var iväg på julmässan,, nubbesill heter den. Så, nubbesillen och senapssill fanns på vårt julbord.

Vad schysst av er affär att ge en kassa med lite olika produkter när ni handlat för en viss summa, då är de rädda om sina kunder.

Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

31 december 2013 10:25

Ja du dom har många olika jippon här i Vaggeryd. Jag har inte kunnat äta sill på flera år men när jag hade opererat bort gallan så kan jag njuta av denna delikatess igen. Tråkigt att din man inte kan äta sill men så är det ibland. Jag kan inte äta bruna bönor för då spyr jag

Varma kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards