Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 december 2013

Av Malin wiper - 19 december 2013 16:00

 



  

Massor av fina granar utanför Ritz Konditori. Denna bild är tagen då det fanns lite snö på marken för ett tag sen.  


  

Denna stora läckra tomteluva har en princessbakelse under marsipanet. Dom såg otroligt häftiga ut och dan efter var alla köpta och uppätna...  


  

Torget i morgonljus.


  

Om jag vore yngre och utan krämpor så hade drömmen varit att öppna ett litet café. Livet skulle vara trist om man inte fick sitta och njuta på ett café lite då och då. Nu när man inte har råd längre att resa  så är fikat ett måste. Jag har dessutom ett bra och utpräglat smaksinne så jag känner alla nyanser av det goda och ett bra luktsinne och det är jag tacksam för.     




  

Topping bestående av philadelphiaost och annat och med smak av pepparkaka och på toppen ett löv i mörk choklad  


  

Polkagris på toppen mums!........  


  

Vi bor ju inte långt från Gränna där dom gör polkagrisar. Såna här godisar som på bilden åts av min mormor när jag växte upp. Dom kallades för "sidenkuddar". Jag har mer varit en chokladgris...  . Klicka här för att se vart jag hittade bilden. klicka här för att se ett par polkagrisfärgade skor     


  


  

  

Tack till Åsa och personalen på Ritz Konditori som förgyllt vårt år med njutningsulla fikastunder. 

 


Frank Sinatra sjunger Have Yourself a Merry Little Christmas på sitt eget personliga sätt med en röst som är tidlös och full av känsla 

 
  
 
#Ritz
Av Malin wiper - 19 december 2013 10:30

        

I går var jag till frissan Salong Hon & Han Frisör Interiör för att bleka den grå utväxten. Den här gången var det Evelina som tog hand om mig och håret blev jättefint. Jag ville ha mina naturliga lockar så hon använde tratten för att få dom lite stora och fluffiga. Bilden blev lite ljus och den gick inte att mörka så mycket men håret är lite mörkare, lite beigeblond med några ljusare slingor. Håret är lika bra framtill men jag var lite trött i går  så jag vill inte visa mig helt  

 

 

 

 


 

Detta är en hårtork för alla Star Wars-fans. Klicka här för att komma in på sidan och läsa mer 


  

Sen kom Sandra hon som driver salongen med en kopp kaffe. Jag sa nej till kaffebröd eftersom jag får sånt sockersug så fort jag äter nåt sött.  


  

När jag var på väg att gå så kom Sandra fram till mig med detta fina paket. Hon sa att dom ville ge mig en julklapp...  som jag skall öppna på julafton. Så gulligt gjort av dom, jag blev så rörd och kramade om dom. Dom är toppenfina tjejer hela högen och så glada, trevliga och skickliga på det dom gör....   


  

Naturligtvis ville jag ta en bild på dom fina,  gulliga och proffsiga tjejerna. Till vänster ser ni Evelina, i mitten Sandra och till höger Bella...  

  


God Jul till er...  


  


  

I går kom det ett paket och det visade sig vara ett te från min blogg och fb vän Annelie. Tusen tack snälla du, vad gullig du är. Vi har fått te från henne förut och hon är så bra på olika sorter och detta har jag aldrig sett förut. Champagne och fläder det låter så festligt. Vi har inte hunnit testa det än men skall så göra i kväll. Det var en härlig överraskning...  Mr T hälsar och tackar också. Klicka här för att komma in på hennes fina blogg. Vi har känt varandra rätt länge nu och hon är en  toppentjej. Hon och hennes man åker ofta och gärna motorcykel. 

 

Jag kom upp lite sent i dag och upptäckte att kaffet var slut...  Då är det svårt att piggna till. Jag gjorde mig iordning och tog en tur till Ritz för att fika och då träffade jag Barbro som bjöd hem oss på kaffe på söndag, hon var på väg till frissan. Nu skall jag bara slå in lite julklappar och städa undan lite. Min man kommer inte hem på lunch i dag för han och hans arbetskamrater skall ut och äta på vår restaurang Spis. Regnet har avtagit och det är lite kallare och det gillas. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot 

 

   

Om ni är stressade så tänk på att ordet betyder "dessert" baklänges...  och då är det bara att sätta sig ner i lugn och ro med en kopp kaffe och en godsak...  

 

 

 


#Salong #Te "Annelie #Paket #Kaffe #Hår

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards