Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Malin wiper - 18 december 2013 17:15

  

När vi var på väg hem från mamma i söndags så såg vi en skylt efter vägen en bit utanför Borås där det stod: Ådalens Café & Present och det gjorde att vi blev nyfikna och vände bilen och åkte in på en mindre väg för vi var även hungriga. Det stod även att det fanns våfflor där.      

  

Klicka här för att komma in på deras hemsida  


  

Jag fotade lite utanför huset först för dom hade gjort så snyggt överallt.        


  

Utomhus hade dom en liten uteplats som var lite annorlunda och en liten kristallkrona hängde 


  

Här går man in till Cafét och det är så ombonat utanför. 


  

Man tappar nästan andan när man kommer in för det ser inte ut som nåt man sett förut. Det hänger stora kristallkronor över alla bord och allt man ser är till salu från möbler, lampor och annat. Jag brukar inte tycka om när det är för mycket saker men detta var originellt och man bara stod där och kollade. Det måste ses live för jag kan inte göra stället rättvisa med mina bilder. Det var dämpad belysning så jag fick ha blixt men då blev det lite för vitt. Vi blev där längre än vi tänkt för man upptäckte saker hela tiden. Vilket jobb dom lagt ner på stället.  


    


Här sitter min man och myser under en kristallkrona innan våra våfflor kommer in. Vi har spårat ur fullständig och är som två rullande tryfflar. Nu får vi sikta mot beach 2014 istället...  



Det är ett gift par som driver detta ställe och dom äger både caféhuset och sitt boningshus som ligger bredvid.


Här ser ni frun som var jättetrevlig och hon talade om att dom startade upp i maj i år och det har kommit folk utan att dom behövt göra nån särskild reklam och det förstår jag. 


  

Här ser ni mannen som var en utåtriktad man som även visade oss runt och berättade lite, och han var också en trevlig bekantskap 

 

     

Han är även musiker så det brukar bli lite underhållning ibland och här ser ni hans klaviatur uppställt  


  

Kolla in fönstret så ombonat  


  

Ett långbord i en angränsande lokal och överallt kristallkronor. Han är väldigt förtjust i kristallkronor och har även massor i deras hem.  


        

Klicka på bilderna så blir dom större


  

När våfflorna kom höll vi på att smälla av...  Har ni sett nåt liknande?. Det var mannen som fixade dom med en egen smet som han komponerat själv, det var så gott så man tappade nästan andan. Inte nog med det utan brickan var full av godsaker från choklad, nötter, grädde med silverpärlor, julgodis, två sorters melon, skumtomte mm. Det måste  ses i verkligheten. Kul med folk som har barnasinnet kvar och är kreativa. Vi var så duktiga ändå så vi åt inte av godiset utan bara grädde, sylt och våffla.  


  

Det fanns massor av julsaker att köpa och priserna var inte alls höga. Man kunde få en stor fin lykta för endast 100 kr  


  

Sen fanns denna långa fina uteplats där vatten från Viskans å strömmar fram


  

Vi fick även en rundtur på deras altan som naturligtvis också hade olika kristallkronor. 

 

  

Denna bild tog jag på slutet av trädäcket och använde sen till min julheader. Det var så magiskt och snyggt när man stod där och kollade mot den gamla bron. Nu har vi ännu ett ställe att stanna till på utefter vägen. Tack för rundvandringen...   

   

 

 

 

        

#Ådalens #Våfflor #Café #Servettställ #Viskan

Av Malin wiper - 18 december 2013 08:15

  

 

 

 


 

Vi var lite oroliga i går eftersom min mans bror som bor uppe i norrland med sin familj skulle opereras. Efter många oroliga timmar så fick vi ett telefonsamtal från hans fru att operationen hade gått bra. Vi blev så glada och lättade, nu får han ligga kvar några dagar. Vi får prata med honom så småningom. Jag satt in en älg eftersom han är jägare och även åker skidor. 

 

 Här kommer en låt till Mr S som han gillar enligt min man och även gruppen Jefferson Airplane. Varm hälsning från din svägerska



I dag på morgonen bär det av till frissan för att fixa den grå utväxten inför julen. Det blir skönt att bli omhändertagen en stund än om jag har en man som pysslar om mig jättemycket så jag är en bortskämd kvinna....  .  


  

När vi var till mamma så låg vi två nätter på Kinna Stadshotell. Det är väldigt fint inne på hotellet där dom även har en pub-drinkbar och på fredagen hade dom julbord och musikunderhållning. Tyvärr var vi för trötta för sånt och kände bara för att vila på kvällen och njuta av tystnaden. Hotellfrukosten var till belåtenhet.  


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild  


  

Så här såg sängplatsen ut och tapeten föreställer ett vattenfall och det var för att rummet hette "Fallet". Varje rum hade ett namn. 

 

 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


  

Det fanns bara två saker som vi tyckte var på minussidan och som nr 2  så var tv:n jätteliten så när man ligger i sängen så ser man inga detaljer och texten kommer för långt bort. Jag har nog aldrig sett en sån liten tv på ett hotellrum och så lite kanaler, det fanns inga filmkanaler....  Skulle man sitta framför tv:n och kolla då får man titta upp och det går inte för en nackskadad 

 

 

 

  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards