Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Malin wiper - 15 december 2013 16:00

  

Jag var in till Acleja Blomsterhandel för mina snittblommor hade sett sina bästa dagar och då passar jag på att sätta in bilder som jag inte fått in förut. Här en fin juldekoration i läckert röd stor kopp. En chokladpralin på fatet i glansigt papper 


  

Hög fin kruka i lite mörkröd mot vinröd färg


  

Läckra väggdekorationer i form av händer som gör olika tecken. 

  

  

Nya läckra krukor med ben som gör att dom ser lite härligt vingliga ut. Såna skulle jag själv vilja ha i ett fönster, eller som en udda kruka


      


  

Olivgröna krukor som såg jätteläckra ut


  

Eller varför inte en juldekoration i glaskruka 

 

  

Klicka här för att komma in på Elvis hemsida

 

#Elvis #Acleja #Krukor #Dekorationer

Av Malin wiper - 15 december 2013 08:30

 

 

På barbordet satt jag denna ljusstake som vi köpte förra året. Vi har två andra som är finare men jag hittar dom inte....  och det är vår Christina Scollinljusstake som vi haft i minst 15 år och sen en jättefin som jag fick på mitt förra arbete en sån där hopfällbar som fortfarande finns och är rätt dyr. Vi skall ner i källaren och leta igen.


  

Detta är ena sidan av köket och rummet är rätt fyrkantigt. Tyvärr är golven inget vidare så dom skulle behövas bytas ut. Det repareras inte lika ofta numera som förr i hyresrätter men vi har i alla fall fått både färg, tapet och klister så vi har kunnat göra lite själv på väggarna.  

 

    

Nu är julklapparna inköpta och har skickats upp till min mans släkt i norrland. Det är endast min svärmor och min mans brors barnbarn som får julklappar. Vi vuxna ger ingeting för det är uppgjort så. Vi får av min mans mamma så till henne ger vi på jul och födelsedagar. Vi har även klart med julklapparna till dom vi skall träffa i jul. Det är min son och min mans bror, dom var till oss förra året och nu skall vi fira jul ihop igen, det bara blev så att vi börjat ge julklappar till varandra men för en viss summa som vi inte får överskridas.

   

Det går även bra att linda in juklapparna i tidningspapper om man sen använder snygga snören och andra utsmyckningar. Klicka här för att se vart jag hittade bilden

  


The Puppini Sisters med Jingle Bells   

  

 

 

#Julklappar #Hyllan #Ljusstake #Puppini

      

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards