Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 december 2013

Av Malin wiper - 12 december 2013 13:45

  

I går tog vi en tur till Vätterbygdens Auktionskammare  i Jönköping för att få två saker värderade. Dom är så proffsiga och pålästa så vi är jättenöjda med allt dom hjälpt oss med. Klicka här för att se vad jag skrivit om dom förut  

  

Vi åkte in med bilen gården och kolla vad lite snö det finns kvar nu


  

Nu fick jag vasen värderad som min väninna Cerone äger. Tyvärr var det en kopia som är tillverkad i Tyskland och inte inbringar  mer än 300-400 kr. Fast hon gillar vasen ändå och vill ha kvar den. Hon köpte den på en loppis där den låg i en kartong med andra saker. Hon fick hela kartongen för 20 kr så hon gjorde ett fynd ändå. Vi trodde det var en Willhelm Kåge med viss tvekan för den var inte helt snarlik. Klicka här för att se vad jag skrivit om denna vas förut

 

Vi fick även en tavla värderad som var mindre värd än vi trodde. Gissade på flera tusen men den var endast värd 500 kr och kanske lite mer för en samlare. 

 

 

Klicka här för att läsa om Jennifer McCurdy  


  

Sen åkte vi mot Huskvarna och second hand och på vägen såg vi denna lilla barntraktor som stod där så övergiven på vägen. 

 

 

I dag var det tyst ända till 09.00 så jag fick sova ut lite och det är skönt ibland men sen satt det igång som som vanligt igen....   Har haft så många jobbiga drömmar  så man vaknar ångestfylld. Efter en kopp kaffe och en skiva pepparkakslimpa från Konditori Drömtårtan så är man på banan igen...      

 

 

 

#Vätterbygden #Tidningsställ #Traktor #Jennifer #Vas 

 

Av Malin wiper - 12 december 2013 08:00

  

I går kände vi för att äta lunch på vår eminenta Restaurang Spis. Inger följde med oss och vi skulle ha med oss fler men dom var upptagna i går. Dom har gjort så fint på trappen med granris, glitter och en fin stjärna på toppen så det ser ut som små  julgranar.


  


  

Det var så julfint och ombonat därinne och dom hade lagt jättefina spetslöpare över borden. Jag tog vatten och Mr T och Inger tog lingondricka  


    

Här blev vi serverad  med mat som alltid kommer ut så snabbt så man knappt hinner sätta sig, dom har verkligen rutin. Jag tog kort på oss men det var så många ansikten från borden bredvid som kom med och jag  iddes inte fixa bort ansiktena.


  

Min man och Inger tog skomakarlåda med en fantastisk sås och ett mos som är så långt ifrån pulver man kan komma, dessutom är kalvfärsbiffen superb. Här har dom tillagat maten från grunden och har närodlade fina råvaror 

  

Lite mer pynt att vila ögonen på


  

Nu fick vi tips på hur vi kan ha julgran utan att den tar plats....  Detta var fiffigt tycker jag och det såg häftigt ut. Det är Ingers hästsvans och halva huvud som kom med på bilden och jag ville inte beskära bort henne...          


  

Uteplatsen är stor men nu ligger den i vila



Jag har ställt till det för mig och har för mycket att skriva om så jag får ta några inlägg i taget och sluta fota och vara lite anonym ett tag...  . I går åkte vi in till Vätterbygdens Auktionskammare för att få två saker värderade och sen besökte vi både konditori och ett parfymeri men det får jag skriva om ev i morgon. 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards