Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 december 2013

Av Malin wiper - 10 december 2013 13:00

 

Bild från 26 december 2009 då vi firade jul hos min son. Denna balkong som vi åkte förbi gick inte att missa...  

        



Jag har visat upp tre Julskyltfönster  som jag fotat hos Acleja Blomsterhandel i bloggen. Nu kan ni vara med och rösta på vilket skyltfönster ni tycker är snyggast genom att skriva det i en kommentar här i bloggen. Det fönster som får flest röster vinner och dom två som har röstat på det fönstret först av alla får en julkapp av mig. Den som hann först får lite mer. Klicka här för att komma in på Aclejas facebook  

 

Tävlingen avslutas fredag den 14  december kl 10.00 och ni får gärna länka till detta inlägg. 

 

     

Första priset ligger i detta paket. Ni får se vad som ligger i paketen efter tävlingen 

 

   

Andra priset ligger i detta paket 


  

   

  

  

   

 

  

   

 

#Julskyltfönster #Tävling #paket

Av Malin wiper - 10 december 2013 09:15


  


Häftigt klipp från 1955 i Rockabillystil som jag hittade av en slump på Youtube. Det är inte säkert att klippet är från 1955  dom kan ha spelat in med gammal teknik och haft gammal rekvisita och nåt slags filter. Klicka här för att läsa om rockabilly

 

 

     

 

 

Klicka här för att komma in på en häftig sida där man får bekanta sig med rockabillylegender, där det också finns massor av musikklipp.

Av Malin wiper - 10 december 2013 07:00

  

I lördags tog vi även en tur till Konditori Drömtårtan som ligger på Rosenlunds torg. Vi har varit dit en gång tidigare och det är ett par som driver stället och mannens mamma var där sist och hjälpte till. Dom har ett jättefint bageri där dom gör allt från grunden. Deras bakverk är fantastiska och det är en hjärtlig, vänlig och fin stämning där. Dom har endast två bord för dom flesta kommer in och handlar bröd men vill man insupa stämningen så kan man slå sig ner och få en god kopp kaffe med antingen en härlig smörgås eller nåt av deras bakverk. Jag får snart utbrista: Caféer är mitt liv de se...    .   

 

 

Klicka här för att komma in på deras facebook 


  

Denna trevliga man driver Konditoriet tillsammans med sin fru  


  

Min man tog denna julsmörgås som han sa var helt sagolik från bröd till pålägg.


  

Jag tog en lite mindre men den var inte mindre god för det. Allt var helt perfekt och brödet med lite russin och härliga kryddor hade jag velat köpa men det var slut så man kan ringa så lägger dom undan. Vad vi njöt...  Detta får en skadad kropp att slappna av. Det är en både bra och njutbar behandlingsmetod, som borde skrivas ut på recept som jag förut påpekat också...      


  

Här sitter min man och njuter medans han tittar sig omkring, man känner dofterna från bageriet och värmen som strömmar in i kroppen  


          

Klicka  på bilderna så blir dom större  


  

Dom har verkligen fantasi, humor och påhittighet på detta konditori...   Har aldrig sett dess like av stora biskvier med små pepparkakshjärtan, lite surrialistiskt precis som vissa konstverk, häftigt


  

Så här såg det ut på Rosenlund på 50-talet. En bit bakom bilen ni ser till höger ligger nu konditoriet  


  

Vi köpte en pepparkakslimpa som var jättegott och lite annorlunda kryddat än vörtbröd.  


  

Saffrans-semlor har jag aldrig ätit och dom såg jättefrestande ut. Dom stod där och pockade på uppmärksamhet...  


  

Vi fyllde sist i en kupong hos dom och då är man med i en adventskalender-tävling där dom drar datum från dessa pepparkakor som hänger bakom disken. Vilket kul påhitt.

 

 

 

 

 

  


   

#Drömtårtan #Pepparkakor #Saffranssemlor #Surrealism 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards