Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 december 2013

Julen knackar på...

Av Malin wiper - 7 december 2013 14:30

  

Nu har vi hittat lite mer julsaker men inte allt. Dessa gardiner till köket köpte jag på second hand för nån månad sen för endast 30 kr. Köksgardinerna tvättade vi och satt i min mans rum för dom är vita och röda och vi köper inte nya just nu. Jag har lagt upp dom och min man satt i öljetter. En tjej skrev till mig och frågade hur man skulle göra så jag länkade till inlägget. Klicka här för att komma in på "Liten öljettskola"...  . Öljetterna hade vi sen förut eftersom vi passar på att köpa när vi dyker på lite billigare. Ekohallen kan jag rekommendera för dom är dom billigaste vi sett i vanlig butik. Förut hade IKEA men dom har slutat med såna, själv gillar jag öljetter till tusen för det blir bra fall både på gardiner och draperier. Jag är dessutom dålig på att fixa till gardiner och har för det mesta längder eller hissgardiner.  

 

 

  

   

Till dessa gardiner skulle jag haft en julbocksljusstake. Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


  

Ingen jul utan Pisans tovade magnettomte som vi har sittande på vårt kylskåp nu tredje året i rad. Den är rätt stor så den pryder upp dörren så bra. Hon är duktig på både smycken, tovning och annat. Klicka här för att komma in på hennes blogg. Klicka här för att komma in på hennes smyckesida.  


  

Nu har vi i alla fall hittat tomten som jag vann hos Lena för några år sedan. Den är rätt stor och hon är porslinsmålare så hon har målat tomten så fint. Den har följt med oss i några år nu och kommer så att göra i fortsättningen.       



Denna lykta vann jag när Inger och jag var på "Tjejkväll" på City Skor för ett tag sen. Nu står den i köket och lyser upp. 


  

Två fina kakburkar som vi fick av Maria Lakatos två jular i rad fulla med hembakade kakor liggandes i ett fint silkespapper. Det är hon som drev Café Lakatos i några år och vi var stammisar. Burkarna är så fina så dom har fått hänga med också.  

 


Jag har alltid tyckt att det är lite "James Bond" över Robbie Williams 

  

 

#Robbie #Tomte #Kakburk

 
 
Annelie

Annelie

9 december 2013 09:31

Mysiga gardiner du fick tag på i ett verkligen vettigt pris, för det är ju något som är dyrt.. (!!!).
Jag har också köpt gardiner på Second Hand och Tradera,, både de ställen kan man verkligen göra fynd.

Visst är det mysigt att få julpynta med tomtar av olika slag... ??!!
På julmässan jag & "M" var iväg på så var det en äldre kvinna som stod och sålde porslinsmålade ting av olika slag, ja en hel del tomtar. Jag vart väldigt snopen att hon var såppas billig på de som hon var, för annars brukar de ta ut ganska så mycket.
Det tyckte jag var svårast när jag målade,,, att sätta pris på det man gjort. Var ofta väldigt billig... :-)

Sköt om dig vännen.. // Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

9 december 2013 10:37

Ja du billigare kan man inte få. Tradera är bra också som du säger. Det är verkligen mysigt att få göra julfint och det höjer stämningen

Det är så fint med porslinsmålade saker och som du säger brukar det kosta så det var märkligt att hon tog så lite betalt men det är bara att tacka och ta emot.

Vad kul att du också målat på porslin

Sköt om dig själv också

varma kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards