Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 december 2013

Kaffehörnan, Indiska och lite second hand....

Av Malin wiper - 6 december 2013 10:30

  

Här fotar jag Inger och Barbro när min man lämnat av oss på Östra sidan om Jönköping där vi ämnade gå omkring och kolla i butiker tills han var klar hos besiktningen. Som ni ser så regnade det och blåste.


  

Sen blev vi så kaffesugna så vi åkte till Kaffehörnan (tillhör konditori Postiljonen). Där har dom en riktigt gammal stor kassaapparat som inredningsdetalj. Den står vänd mot fönstret så jag kunde inte fota den framifrån


  

Här sitter vi och myser med smörgåsar men min man var tvungen att ta en mjuk bakelse för han har bitit sig illa i tungan. Han har haft svårt att prata och det ser inget vidare ut under så blir det värre så får han gå till läkare eftersom han har varan och då är blödningsrisken större  


       


    


Dom hade krokar på väggen bredvid borde som man kunde hänga väskorna på och det var verkligen toppen. Min man är en riktig gentleman så han passade upp på oss och körde även fram bilen så vi slapp gå i regnet till parkeringarna mm...  


  

På Indiska köpte Inger jättesnygga glöggmuggar. Indiska kommer att flytta till våren till tillfälliga lokaler för den dom har nu skall repareras och dom skall fixa större dörr och göra så att barnvagnar lättare kan ta sig in och upp till övre planet. Vi blev så tagna av att alla vi träffade som arbetade i butikerna var så naturligt trevliga och det smittade av sig. Jag har alltid tyckt att man blir bra bemött på dom flesta ställena men nu var det ett snäpp bättre och det är smart för då kommer folk tillbaka


  

Sen gick vi över till Lindex där Inger hittade en jättefin pyjamas till ett av sina barnbarn, men jag glömde fota den så jag tog en bild på en läcker scarves istället


  

Vi åkte även till Ekohallen där Barbro köpte nya tallrikar som var vita med ett mönster i, och vi andra lite småsaker. Här står Barbro och Inger och plockar ner sina varor  


  

Min man hade hittat en mask på Ekohallen som han höll på att skrämma ihjäl oss med...  Jag vände mig om och hoppade till och fick ett streck i magen  

  

Inte nog med det utan vi åkte även till Erikshjälpen och kollade runt lite.  


  

Här satt vi oss ner för att ta ett glas saft på Erikshjälpens Café som är jättesnyggt med sitt rutiga golv och snygga stolar 

  

  

Barbro fick hålla upp en leksak som var så läskig att hålla i. Den slingrade sig och känslan att hålla i den går inte att förklara...  . Vi var så himla barnsliga hela tiden och tokade och spexade, men så roligt vi hade det. 

 

 

 



Tiden gick så fort och sen blev det mörkt så vi fick ingen tid att kolla runt andra ställen såsom parker och sevärdehter men det får vi göra en annan gång. I går kväll började det snöa och i dag har snöröjningen gått varm och just nu blåser det rätt kraftigt. Vår bil gick igenom besiktningen och det brukar den göra fast vi inte har behövt lagat nåt men nu börjar den bli till åren så det är saker som vi kommer att få byta ut. Han sa ändå att bilen var i bra kondition och såna som vår bil kan gå i 30.000 mil. I kväll skall vi på en julmarknad i Eckersholm om det inte blåser och snöar för mycket. Den börjar 18.00 och Inger är med där och arbetar och har bakat lite bröd som skall till försäljning.

  

 

  



#Kaffehörnan #Eko #Erikshjälpen #Second hand #bil #eckersholm

 
 
TantGlad

TantGlad

6 december 2013 11:05

Hej vännen!
Så mysigt ni har haft det tjejer.
Marknad ska jag på i morgon här i Sundsvall. Vi har marknad uppe vid ett berg som heter " norra berget" och det är en riktig mysig gammeldags marknad. Jag får fota lite.
Vi har snöigt här men tack och lov ingen blåst.
Ha nu en jättemysig helg och fredag!
Kram goa du!

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

6 december 2013 11:12

Jag är född i Sundsvall och har varit på Norra berget hur många gånger som helst ;)) nu blev jag nostalgisk. Vad kul att dom har sån fin marknad där.

Ha en jättemysig helg själv
kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 december 2013 12:42

Hej Malin, Ja så mysig dag ni hade det härliga grejor fint tomtegäng scarfs glöggmuggar men läskiga masker fy kan ju skrämma vettet ur barn eller Filifjonkor med för den delen hu,,Bra med krokar för handväskor eller kassar vid borden det är något som behövs. Håller nig med dig om att soffan var lite i blommigaste laget för mig med. Idag är det eländigt törs inte starta baket för strömmen är instabil här så får vänta tills det dragit förbi, trevlig helg på dig

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

Malin wiper

6 december 2013 13:32

Ja du det hände rätt mycket i går och jag har inte tagit med allt. I dag är jag tyvärr helt slut och nacken är uppspänd så jag blir inne.

Det är verkligen toppen när det finns krokar för väskor annars finns såna att köpa som man fäster i bordet. Soffan var verkligen bländande för ögonen ;))

Vi har haft instabil ström också så tv:n har inte funkat fullt ut.

Ha en fin helg själv goa du
kramar

 
Ingen bild

SmålandsJenny

6 december 2013 12:46

E det hos en privatperson på eckersholm?

Malin wiper

6 december 2013 13:29

Ann-Sofie Andersson heter hon tror jag. Jag har såna besvär med nacken i dag så vi kommer nog inte iväg. Vi har bara fått beskrivet vägen och det är en herrgård

Ha det bra
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

6 december 2013 20:13

Okej, en tant i syföreningen som mormor va med i bodde/bor där men va ju inte hon då. Kanske släkting eller så har dom sålt stället.

Malin wiper

7 december 2013 08:34

Jag får fråga Inger om jag sa rätt person. Googlade men man vet ju aldrig

Ha en skön lördag
kram

 
Kenneth

Kenneth

7 december 2013 07:44

Trevlig helg och glöm inte att idag kl 12 har jag en ny gäst i bloggen :)

http://rothvoss.se

Malin wiper

7 december 2013 08:35

Då skall jag gå in och kolla

Ha en fin helg själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards