Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 december 2013

Av Malin wiper - 1 december 2013 14:00

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på honom från serien  


Jag brukar se på Skavlan på tv 1 och nu i lördags så var en av gästerna Jim Carter som spelar butler i Downton Abbey. Han är verkligen en favorit i serien än om alla är bra skådespelare. Jag gillar hans röst som är djup, mörk och personlig. Dessutom var han jättetrevlig hos Skavlan och han verkar ha en härlig humor. Serien är verkligen välgjord och påkostad. Det var toppen att det blev en fortsättning för jag trodde att serien var slut. Jag har sett honom i både filmer och serier förut.    

 

Klicka här för att lyssna till Jim Carter på svt play  

 

     

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Jim Carter föddes 1948 i Harrogate, North Yorkshire och är en brittisk skådespelare. Han har varit verksam sedan 1970-talet som skådespelare och har spelat en mängd olika roller både på teaterscenen, TV och film, däribland Fox i Den galne kung George, Lord William Hastings i Rickard lll, Harry i Brassed Off, Ralph Bashford i Shakespeare in Love, kapten Brown i Cranford och Mr Carson i Downton Abbey 

 


Klicka här för att se hans filmography. Hans far arbetade för Air ministeriet och hans mor var skolsekreterare. Carter gick på Ashville College, Harrogate.  

 

     

Just nu kan man köpa säsong 1 med 3 skivor för 89 kr förut kostade den 319 kr av Downton Abbey. Klicka här för att komma in på CDON.com där den finns 

 

 

Imelda Staunton 

 

Han är gift med Imelda Staunton sen 1983 och hon är också skådespelare. Henne känner man igen också från många filmer och serier. Två karaktärsskådespelare i samma familj. 

 


Här ser ni Jim Carter and Hugh Bonneville från serien Dowton Abbey 

 


Jag gillar även soundtracken till serien som John Lunn står för. Klicka här för att läsa om honom

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på John Lunn när han tar emot pris för bästa musik


 

 

Av Malin wiper - 1 december 2013 08:00


      


Vårt Acleja Blomsterhandel Interflora Frech har alltid vackra skyltningar och julen är inget undantag. Jag gick ner i går kväll för att fota skyltfönstren och börjar med detta som dom tapetserat med tegeltapet och pyntat så otroligt snyggt. Man upptäcker nya saker hela tiden så det är en intressant blandning. 

 

     

Ett par riktigt gamla skridskor är upphängda på en av väggarna och det ger en härlig känsla. 

 

  

  

Vilken fantasi dom har där och ägaren Christian är helt suverän på att hitta på. Det gäller att ha både färg och formsinne.   

 

  

   

   

Gamla skidor längst in och två hinkar i förgrunden med vatten och dekorationer  

 

   

   

En av juldockorna sitter på en gammal bensintank så det gäller att ha fantasi för att kunna sätta ihop så snyggt i skylten. Jag ser många som går förbi och står och tittar jättelänge

   

     

Dom har tre skyltfönster som dom dekorerat olika och nästa skyltfönster kommer en annan dag och lite blommor från insidan.

  



#Advent #Skridskor

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards