Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Förkylnings-virus!

Av Malin wiper - 19 november 2013 10:00

    

Kommer in som hastigast för att säga att  det nog dröjer ett tag innan jag blir av med denna förkylning. I går kände jag mig bättre och hade mindre hosta men i natt har jag vaknat flera gånger med hostattacker som gjort att jag måst gå upp ur sängen och tagit halstablett för att lindra det värsta. Har inte varit ute på flera dagar för det finns ingen ork. Tur att jag har min man som sköter om mig, han har lagat till värmande soppor av alla de slag dessa dagar. På bilden en jättegod korvsoppa med massor av grönsaker och härligt kryddad. Jag längtar ut på promenader men inser att jag måste bli bättre. Tack för era härliga kommentarer, jag besöker era bloggar så fort jag mår lite bättre.  

 

  

   

Nu är det pappersnäsdukar, halstabletter, Kan Jang och Alvedon och te med honung som gäller. Min man skall köpa hostdämpare i dag i form av "Noskapin" på Apoteket. Sen är det bra att både skölja ögon och näsa med ögonskölj. Ett annat tips är att gurgla sig i munvatten eller Vademecum. Klicka här för att läsa om förkylningsvirus.       

  

 

Ute ser det disigt ut men vindstilla. Ha en skön dag mina kära bloggläsare och sköt om er

 

   

 

#Hosta #Korvsoppa

 
 
Annelie

Annelie

19 november 2013 10:44

Mums,, denna soppa såg väldigt god ut.

Krya nu på dig ordentligt.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

20 november 2013 08:19

Det var den verkligen

Ha en fin dag
kramar

 
Maya

Maya

19 november 2013 13:31

Krya på Dej! Kramar!

PS! Lägg ut recept på soppan ;)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

20 november 2013 08:20

Tack för din omtanke. Då får jag säga till min man att skriva ner ett

Ha en fin dag
kramar

 
TjockMorsan

TjockMorsan

19 november 2013 15:01

Inte kul med förkylning. Hoppas dina kurer av alla de slag får dig att må bättre snart.

Krya-på-dig-kramis!♥

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Malin wiper

20 november 2013 08:22

Verkligen inte. Det är bara att vänta ut denna förkylning som inte vill släppa helt

Tack för omtanken

Stor kram

 
Kenneth

Kenneth

20 november 2013 07:10

Så läst ikapp lite
Önskar en godmorgon och fortsatt en bra dag

http://rothvoss.se

Malin wiper

20 november 2013 08:22

Ha en fin dag själv
kramar

 
Cattis

Cattis

20 november 2013 15:54

Låter inte alls kul den där förkylningen.
Hoppas du frisknar till snart så du kan ut och promenera.
Tror du är som mig att om man inte kommer ut lite varje dag så rasar man enormt. Kroppen behöver liksom stärkas både psykiskt och fysiskt och det gör den av promenader.

Sv: Kanske jag är en ung mormor men ibland känner jag mig hur gammal som helst trots mina 49 år.
Orken finns inte alls som jag skulle vilja.
En timme då och då men mycket mer går inte.
Idag har jag haft 2 och det var lite lättare för då leker de med varandra.

Kram vännen och än en gång så hoppas jag du frisknar till snart.
Jag tror du gör det med en så omtänksam man.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

20 november 2013 16:30

Du satt fingret mitt i prick för så är det för mig också jag rasar ihop fullständigt. Ja men det är ju inte undra på att du känner det så ibland du har ju som mig värk och besvär med kroppen och man blir trött av sånt. Jag har fått en liten inblick själv när vi hade barn här :)) dom är fulla av energi så man hänger inte med i svängarna

Min man tackar och bockar :))

Tack för omtanken

Ha en skön kväll
kramar

 
Ingen bild

skrivmoster

21 november 2013 06:37

Trist att du inte är riktigt pigg än. Men det verkar vara en envis bacill. Jag har fått min beskärda del nu av flickorna som är förkylda. Fick stiga upp kl. 5 idag för jag kunde inte ligga och snörvla längre. Det känns i hela kroppen och jag hoppas, att jag ska bli piggare så vi kan gå på sopplunchen idag. Men än vet jag inte hur det går ... Det är ont i halsen men inte så farlig hosta så jag hoppas slippa det.
Krya på dig! Skönt att du blir ompysslad och tar det lugnt. Hoppas det snart blir nya krafter och energi. Det är märkligt så fort man tappar allt när man får infektion i kroppen.

Kramar skickar jag till dig!

Malin wiper

21 november 2013 09:03

Denna virus är verkligen seg och nu har min man börjat nysa och snora så han kom inte undan. Tråkigt att du också fått den och flickorna. Hoppas du kan gå på sopplunchen, huvudsaken är att du inte har feber. Det sitter mest i halsen så du har nog fått samma sort.

Ja du jag tappar kondisen ganska snabbt när jag är förkyld.

Sköt om dig goa vän
varm kram

 
Pisan

Pisan

21 november 2013 13:19

Krya på dig! ♥ Brukar du vaccinera dig mot influensa på hösten? Jag har sluppit de värsta förkylningarna sen jag började med det. Den skyddar ju mot flera influensor, inte bara en.
Kramis! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 november 2013 14:27

Tack snälla du. Jag är så sällan förkyld och är inte i riskgruppen. Mr T har vaccinerat sig för han får det gratis. Han håller ändå på att få samma virus som mig

Ha en skön dag
kramar

 
Pisan

Pisan

24 november 2013 12:24

Man behöver inte vara i riskgruppen för att vaccinera sig. Det är väl värt pengarna kan jag säga! Här får vi i riskgruppen inte sprutan gratis, den kostar 100:- Det kostar lite mer om man inte är i riskgruppen. Mår du bättre nu? Kramis! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 november 2013 12:28

Jag har vaccinerat mig en gång och det gick på 350 kr. Jag är förkyld så sällan så jag har inte tyckt det varit nån idé. Fast nästa år så får jag gratis. Tråkigt att det kostar hos er för här är det gratis.

Jag mår bättre nu men är inte helt bra och det känns segt men jag kan i alla fall gå ut nu utan att tappa andan.

Tack för omtanken
Ha en skön söndag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards