Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 november 2013

Snuva, hosta och lite annat smått och gott....

Av Malin wiper - 16 november 2013 08:00

  


Några timmar efter att jag kommit hem från Vårdcentralen så bröt förkylningen ut i full blom och jag har världens snuva. Jag tror att kroppen kämpat emot men nu gick det inte längre och jag tycker det är bättre att det bryter ut så man sen blir frisk. Tur att jag hade massor av pappersnäsdukar hemma sen förut för nu har jag gjort av med massor. Hade även honung så jag drickert massor av te. Min son har inte varit förkyld på tre år och han tror det beror på att han äter vitlökskapslar. Jag har ännu mer hosta också så jag har åkt på en rejäl förkylning. Det är bara att gilla läget och ta det lugnt. Synd bara för vi hade tänkt åka till min mamma i dag men det får läggas på is tills jag är bättre. Dessutom var vi bortbjudna på middag hos Inger i går så det känns tråkigt att vi inte kunde gå dit.  

 

Jag är inte så ofta förkyld numera annat var det på 70-talet då jag bodde i Göteborg. Då var jag förkyld flera gånger/år. Min man verkar inte bli smittad i år inte än i alla fall. Han har även varit och tagit influensavaccin för han tillhör riskgrupperna och får sprutan gratis. Jag kommer inte att ha så mycket att skriva om så jag sätter in nåt förskrivet inlägg som jag inte fått in förut. Brukar ha några i reserv på lager. 

 

     

Man kanske skulle ha ett snyggt pappersnäsduks-fodral. Dessa är tillverkade av vaxduk och såna kan man göra själv. Klicka här för att komma in på sidan. Klicka här för att få huskurstips vid förkylning som är ett virus 

 


Klicka här  att se det roligaste klippet jag vet med Galenskaparna. Jag har haft det inne förut men det är tidlöst...   

 

Nu önskar jag er en fin och njutningsfull lördag 

 

    

 

#Förkyld #Galenskaparna

 
 
Ingen bild

skrivmoster

17 november 2013 09:13

Jag kände på mig att du inte blivit kvitt din förkylning men NU har den brutit ut och då kanske bacillerna ger sig av. Vi får hoppas det. Bra att läkaren tog dina besvär på allvar och att du blev/blir ordentligt kollad. Jag har fått lite baciller av småflickorna och har känningar i halsen men det är allt. Ska väl dras med det en tid innan allt bryter ut eller så klingar det bara av. Vilken underbar söndag vi har! Solen är fantastisk som lyser så på oss!

Krya på dig och bli frisk snart! Många kramar och önskan om en trevlig helg trots allt! :)

Malin wiper

17 november 2013 09:55

Tack för din fina omtänksamma kommentar. Jag hostar så jag nästan kräks, det var länge sen jag hade en sån här jobbig förkylning. Sitter i soffan mest eller ligger i sängen. Mr T får ta hand om all marktjänst. Det började med halsen och det höll på i perioder. Har man barn runt sig så är det lättare att bli smittad men ibland är man inte mottaglig.Det var verkligen en toppenläkare. I går hade jag ganska hög feber för att vara mig. Solen lyser här också och jag vill ut men orkar inte.

Ha en skön helg själv goa du
kramar

 
Helga

Helga

18 november 2013 09:18

Stackars dig! Krya på dig vännen! Jag dricker mer vatten för att undvika torra slemhinnor och sedan jag började med det har jag inte varit förkyld (ett år).

Hoppas jag klarar mig ett tag till!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 november 2013 16:45

Tack snälla du för din omtanke. Det är en jobbig virus som kommer och går har inte mått helt bra sen september. Så fort jag varit ute på nåt så har jag varit helt slut och bara vilat

Jag har inte varit så mycket förkyld så jag skall inte klaga

Ha en fin kväll
kramar

 
Riyaa

Riyaa

26 september 2017 11:17

Någon film nedladdning och titta på online film enkelt Ladda ner och titta på nätet ,, på dooiitt.com
<a href="https://www.dooiitt.com/spyder-movie-full-download-box-office-collection-reviews-in-tamil-telugu-hindi/"> spyder film i telugu </a>
<a href="https://www.dooiitt.com/judwaa-2-full-movie-download-watch-online-songs-reviews-box-office-collection/"> judwaa 2 film </a>

http://www.dooiitt.com

 
riya

riya

26 september 2017 11:18

Någon film nedladdning och titta på online film enkelt Ladda ner och titta på nätet ,, på dooiitt.com
<a href="https://www.dooiitt.com/spyder-movie-full-download-box-office-collection-reviews-in-tamil-telugu-hindi/"> spyder film i telugu </a>
<a href="https://www.dooiitt.com/judwaa-2-full-movie-download-watch-online-songs-reviews-box-office-collection/"> judwaa 2 film </a>

http://www.dooiitt.com

Malin wiper

26 september 2017 13:36

OK! Jag skall kolla

Ha det bra
Hälsning
Malin

 
zeus 138

zeus 138

27 december 2023 20:16

<a href="https://magiczeus138.com/">zeus 138</a>
adalah destinasi terkemuka untuk para pecinta game slot online yang mencari keseruan dan kemenangan nyata. Situs ini menawarkan koleksi game slot terbaru yang selalu diperbarui, sehingga player dapat menikmati beragam tema dan fitur inovatif.

http://https://magiczeus138.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards