Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

Hårmodell! Inger ställer upp....

Av Malin wiper - 30 oktober 2013 13:30

 

Jag glömde ta med denna bild i går på Sandra, hon som driver Hon & Han Frisör Interiör. Hon tog hand om mig i går och fixade till mitt hår, hon är så glad och har sånt fint leende. Jag har varit ner dit igen på morgonen i dag för Inger ringde och sa att hon varit dit i går och dom godkände hennes hår så nu blir hon hårmodell till Bella som skall göra ett prov och Inger berättade att det kommer att ske i Kalmar 23 november och då kommer Inger  att få en heldag och ingen är gladare än mig eftersom jag föreslog henne när jag inte själv kunde. Hon tackade mig och tyckte det skulle bli jätteroligt. Jag skall nu dokumentera hela förloppet och började i dag på morgonen då Bella skulle färga in hennes hår som en förberedelse inför provet. Efterråt skall Inger och jag gå och fika tillsammans på Ritz.   

 

Klicka här för att se förra inlägget där jag skrev ang detta.

 

 

När jag kom ner till Hon & Han Frisör Interiör så hade Bella börjat arbeta med Ingers hår och det skulle bli mörkare men utväxten skall vara kvar och växa ut lite mer tills 23 november. Dom frågade mig om jag också ville följa med till Kalmar och då får jag åka med tjerna i bilen, Sandra skall också vara hårmodell. Jag blev jätteglad för då kan jag fota lite och även gå ut i Kalmar och fota lite där också. Jag skall nu försöka hålla mig i form så jag mår bra när vi skall åka. Inger tyckte som mig att tjejerna är så glada, proffsiga och trevliga.

  

    

Inger kanske blir inringd en gång till för uppkollning av håret innan det är dags. Jag får reda på lite senare vad som kommer att hända under dagen i Kalmar. Inger var så nöjd och tyckte hon blev så väl omhändertagen.  

 

     

Dom har ju flyttat friseringen längre in och har sin Interiörshop vid dörren. Några av redskapen hänger så här fint på väggen bredvid varje stol, lättilgängliga  

 

    

Vid varje bord har dom såna här läckra boxar för sina verktyg.  

 

    

Sen bjöd Inger mig på fika på Ritz i form av en varm Italiensk smörgås. Vi satt där jättelänge och pratade och till slut kom en vän till Inger och slog sig ner också. Min man ringde 12.00 och undrade när vi skulle äta  Han hade kommit hem från arbetet och jag hade glömt tid och rum. Nu är jag helt slut i huvudet och det blir avslappning tills jag får besök av ett litet Halloweengäng...  

 

     


Ebbot Lundberg med låten "Telephone Line". Han är med i "Så mycket bättre" och jag blev förvånad över hur bra han sjöng och han har en humor som han inte vet om själv. Hade helst velat ha tag i ett klipp när han sjöng Lill Lindfors låt "Fri som en vind" för han gjorde det så bra, men han gör denna jättebra också. 

  

 

 

#Hårmodell      

 
 
Annelie

Annelie

31 oktober 2013 11:09

Jätteroligt att du också får följa med då hon ska bli snygg i håret.. :-)
Jag anmälde mig till ett sådant arrangemang här i Trelleborg en gång, men vart inte antagen.. :-(
För jag är inte rädd för att testa nya saker,, så det skulle ha varit jätteroligt och se vad de hade gjort.

Smörgåsen Inger bjöd dig på såg verkligen mumsig ut.. *dregel*

Jag såg inte första avsnittet av Så mycket bättre, tror inte jag kommer att följa det heller. Inga intressanta artister med i år.. för min smak.

Varma kramar.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

31 oktober 2013 11:15

Jag trodde inte heller att jag skulle gilla vissa av artisterna men blev positivt överraskad. Tråkigt att du inte fick testa på detta när du var öppen för att pröva nya frisyrer. Jag har blivit tillfrågad förr också men då ville jag inte klippa av mitt då jättelånga hår.

Smörgåsen var jättegod med massor av gott inuti

Ha det bra
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards