Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Second hand och lite höst utefter motorvägen...

Av Malin wiper - 16 oktober 2013 08:00

  

OBS! gissningstävlingen som slutdatum satts till i morgon 17/10 13.00 ang kaknamnet flyttas till fredag 18/10 14.00, då har ni även mer tid på er att gissa. Klicka här för att komma in på gissningsinlägget.  

  


I lördags åkte vi iväg till Jönköping  ganska sent för jag kände att jag ville komma bort lite efter många dagar inomhus. Det var så vackert utefter vägen så man satt bara och njöt. Solen var så stark så solglasögon var en nödvändighet.              


  

Detta ser ut som lampor men är vaser i lite 70-talsstil. Dom såg jag när vi var till Sam Hjälpen sist.


  

Ser man såna här keramikflaskor på second hand så skall man slå till för dom kan vara värdefulla (även utan whiskey). Det har varit dyr kvalitetswhiskey i dom. Jag har redan en som jag köpt förut och såg att jag gjorde ett fynd då. Denna fick jag för endast 20 kr och skall kolla upp den. Klicka här för att se vart man får ge 560 kr för en sån här flaska och jag antar att den är tom för jag har sett på andra sajter där dom kostar mellan 200-700 tomma. 

 

   

Denna köpte jag 23/2 2013 för 25 kr. Full med whiskey. Blended Scotch whiskey kostar en sån här flaska 4ooo-9000. 

 


  

Denna stol fanns att se på Sam Hjälp i Huskvarna och den ville dom ha 50 kr för.


  

Denna kaffekorg som använts på konditorier förr ville dom ha 175 kr för. När man skall bära iväg den så drar man bara upp stålhantaget på mitten.    

 

  

Det är inte ofta man kan säga att det är vackert och njutbart att åka på en motorväg men just nu sprakar det så vackert av alla röda färgnyanser och då går färden fortare. 

 

   

Jag hinner inte komma ut nåt mer på bloggen i dag för nu skall jag baka en slå ihop kaka som jag fått recept till av "Skrivmoster" Den har jag bakat några gånger förut så det är ett säkert kort. Jag har inte haft den på "Tjejkvällen" så det passar bra. Sen skall jag göra några snittar och lite annat tilltugg. Jag hade tänkt göra nåt varmt och bjuda på men jag har dålig ork efter denna förkylning och sover dåligt på nätterna.               

 

 

Jag skall göra nåt som heter "Sesambitar" som man kan ha som tilltugg till dricka eller varför inte till kaffe också. Jag har aldrig gjort dom förut så det blir spännande. Klicka här för att komma in på en sida där receptet finns. 

 


Abba med   "When all Is said and done"

 

 

 

 


 
 
Helga

Helga

16 oktober 2013 13:13

Visst är det fint nu på hösten med alla fina färger... Vad mkt fint de har på loppisen - jag blir allt lite sugen att shoppa där.

Den där klockan som ser ut som en testbild från TV har min dotter och den kostade allt några hundralappar...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 oktober 2013 15:24

Ja du och i år har det varit extra vacker höst. Vi försöker vara återhållsamma. Jag har sett klockan på en inredningsbutik och den är som du säger inte billig. Kul att dottern har en sån

Ha en skön kväll
kram

 
Annelie

Annelie

16 oktober 2013 23:23

Jag har sagt det förut och säger det igen,,, vilka bra & vettiga saker de verkar ha på denna seconhand-butiken,, där skulle jag vilja skrota runt.. :-D

Visst har vi haft en otroligt fin höst hittills, därför månaderna går fort också. Men, märks av väl nu,, att det är hösten.. värken börjar göra sig ordentligt hörd nu.. :o((
Men, men... bara och "gilla" läget.

Ha det bäst och sköt om dig vännen... // Varm kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

17 oktober 2013 09:52

Ja du Sam Hjälp är det bästa stället enligt mig. Hösten har varit otroligt vacker. Tråkigt att du får sån värk då. Jag mår bättre för allergin avtar

Sköt om dig själv och ha en fin dag
Varma kramar

 
Maya

Maya

18 oktober 2013 09:09

Vad fint badrumsskåp med glasdörr! Den hade jag köpt om jag vore där. Verkar finnas mycket fint där!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

18 oktober 2013 09:26

Jag hittade bilden på nätet annars hade jag köpt det ;)

På Sam Hjälp finns det nytt varje gång man kommer dit

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards