Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Malin wiper - 27 september 2013 13:15

 

 

    

Jag hade köpt 2 såna här fina stålgalgar på Salong Hon & Han Frisör Interiör , dom ser lite patenerade ut och har en kedja där det hänger en amulett. Visste inte vad jag skulle göra med dom så jag lät dom ligga ett tag. En kväll satt jag och zappade på tv:n och såg Elsa Billgren fixa ett rum och precis såna här galgar hängde hon upp på väggen som dekoration med en tidning hängande över och då blev jag inspirerad att göra detsamma. Våra hängare hamnade på en tom vägg på ena väggen vid gästtoaletten. Det är ett litet utrymme och på motsatta väggen håller jag på att göra en fotovägg med bilder på dom musiker och skådespelare mfl jag träffat under min autograf-jägartid. Jag har en hel del signerade foton. Jag försöker att göra det lite mysigt i den lilla toahallen och har även en stol där om det skulle bli kö....      

 

    

Det är svårt att fota för det är ett smalt utrymme. till vänster ser man in i den andra hallen och rakt fram från ytterdörren så går den breda hallen "filmhall" in mot "Likörhörnan" och sen till höger vardagsrummet.   

 

    

Dessa kraftfulla tygväskor har vi till pappersinsamlingen. En med tidningar och en med kartonger. Vi har köpt dom på Ekohallen.  

 

    

Sen förut har jag denna tidningskorg (vardagsrummet) som jag köpte på fd Butik Ingelund 31 mars 2010 och jag har för mig att den kostade över 200 kr. Den är i nåt slags tjockt ståltråd med stålhandtag?. Vet inte riktigt men den är väldigt rejäl och hållbar. Klicka här för att komma in på en sida för att se ett lite mer retro tidningsställ och mycket annat. Klicka här för att se ett häftigt tidningsställ. Klicka här för att se lite äldre modeller av tidningsställ.

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Det är en galge som man kan göra bokhållare av 

  

 

 

 

 

 

    

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på detta roliga tidningsställ kombinerat med litet bord och kaffekopp.  

 

Ett klipp som min man mejlade till mig. Det finns många talanger därute och det är aldrig för sent. Lillie McCloud.

 

 

 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards