Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 september 2013

Av Malin wiper - 20 september 2013 11:15

  

Det kom jättemycket folk till City Skor Tjejkväll och det var jätteroligt för det var första gången dom anordnade detta. Tyvärr så har jag misslyckats med mina bilder för jag tyckte det räckte med upplättningsblixten men så var inte fallet så jag har fått arbeta med att få bilderna ljusare och inte knallgula. Får skylla på att jag var halvt medvetslös av trött het när jag gick hemifrån. Mötte min väninna Inger utanför.


  


  

Här står Rebecka och hälsar alla välkomna till tjejkvällen. Hon var så fint klädd.   


  

I mitten syns Myrna som driver skobutiken. Hon hälsar alla välkomna. Det var väldigt svårt att fota för det kryllade av folk och alla handlade skor, handskar, väskor mm. Alla som handlade fick 20%. Jag gissar på att det var över 30 personer som var där.

  

    

Lite längre in i lokalen var ett bord uppdukat med 2 olika snittar, nötter, godis, kladdkaka, läskedrycker, vitt och rött vin i boxar. Allt på bordet var jättegott och vinet var sammetslent. Jag tog lite vitt vin och Inger rött.  


       

  

Färgstark glad tjej vid godisbordet.



    

Jag hade också tur och vann en lykta från Gretas Butik. Bilden ser lite grådaskig ut för jag fick inte till den hur jag än kämpade...  Nästa gång kommer jag att använda mig av blixt hela tiden.


    

Denna tjej vann en vas i form av gummistövlar. Dom hade väldigt många priser så det var verkligen generöst.

  

    

Här provar två kvinnor skor. Hon till vänster arbetar på Acleja Blomsterhandel  

  

Här ser ni Tomas Ericson (salesmanger) för Pax skor. Han var en trevlig kille som man fick lära sig en hel del av vad gäller skor och framförallt barnskor. Han visade hur en bra barnsko skall vara genom att greppa en sko och böja den uppåt och då skall skon dela sig framtill mot tårna för att följa fotens naturliga rörelser, alltså skall skon inte dela sig på mitten. Hoppas jag kunde förklara detta på ett förståeligt vis. Jag arbetade själv på skobutik under mina sommarlov som ung  och då fanns även skomärket Pax, han berättade att det funnits sen 1929 och det har alltid setts som ett kvalitetsmärke. Tomas bor i Örebro så han hade 20 mit att köra tillbaka hem.  

 

Klicka här för att komma in på Pax skor hemsida  

 

   

Det var många som samlade sig kring honom och hade frågor eller bara att prata bort en stund.  

 

   

Sen har vi lika trevliga Victor Freiding Distriktsansvarig säljare på Brunnård for happy feet. Han visade oss hur man sköter sina skor. Man bör behandla sina skor varje vecka och efter behandlingen så kan man spraya sina skor. Vi har en skokräm som vi köpt från hans sortiment och den använder vi ibland. Jag köpte en skoborste i trämaterial och en skosvamp. Victor är hemmahörande i Malmö.  

 

Klicka här för att komma in på Brunngård hemsida 

 

  

Myrna hade fullt upp att göra

   


När man gick därifrån så fick man ta med sig varsin "Goodiebag". Den innehöll godis, skohorn, nyckelhållare mm.   

 

    

Eftersom jag misslyckades så med fotot så går jag in senare för att fota alla snygga stövlar och boots mm som kommit in. 


Tack Myrna och Rebecka för en trevlig kväll. Ni hade lagt ner så mycket jobb och fixat allt så fint och mysigt. Alla såg ut att trivas när dom gick omkring och minglade. Dom två männen som kom dit för att vi skulle få fråga dom om skor och skovårdsprodukter tillförde mycket. Från att jag varit dödstrött så gick jag med lätta glada steg hemåt i kvällen. 

 

Woman´s World med Cher. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Det är en helt ny låt som släpptes 18 juni i år.  



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards