Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Glasögonmodell 3....

Av Malin wiper - 16 september 2013 13:30



     

     

Nu är turen kommen till Mimmi fd Mimmis Magasin att visa upp sina snygga nya glasögon. Hon är en tjusig kvinna som klär sig jättesnyggt och är sprirituell och kreativ. Hon har haft glasögon sen 1969 och numera progressiva. Mimmis första glasögon var i stål och lite kantiga. 


  

Glasögonen är mörkt brunröda framtill och på sidorna är dom gröna och lite rödoranga. Har aldrig sett såna förr så dom var lite ovanliga och jättesnygga 

 

Klicka här för att se förra veckans glasögonmodell

 

     

Mimmi på sitt arbete.

 

   

Jag tog en bild så man ser lite tydligare färgskalan. Mimmis glasögon är köpta på vår egen glasögonbutik A optik i Vaggeryd 

 

  

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Det är glasögon från 1960-talet 

 

Klicka här för att läsa om glasögonens historia

 

 

Här står Mimmi utanför Gretas Butik där hon nu arbetar.


Nana Mouskouri  och Joan Baez  med låten Here`s to you. Till varje veckans glasögonmodell så skall jag även ha musik med artister som använder glasögon. Fast om min "glasögonmodell" har nåt speciellt önskemål så tar jag hänsyn till detta. 


Jag gillar att Nana Mouskouri inte  slutat med glasögon bara för att hon är artist. Det har istället blivit hennes kännetecken, det känns befriande att se. Hon har för det mesta haft svarta bågar men formen har varierat. Klicka här för att se henne i ett annat klipp där hon har glasögon på sig som jag inte sett henne i förut. På 90-talet och en bit in på 2000- talet hade jag råd att ha två glasögon att byta mellan och jag köpte nya rätt ofta men nu har jag haft mina i ca 3 år och det känns tråkigt. Fast nu finns det butiken "Smart eyes" där allt kostar 3.500 så jag skall spara ihop till den summan. Känner en som köpt sina glasögon där och hon är jättenöjd. Dom sista åren har mina glasögon kostat minst 10.000 kr så jag har måst avbetala. Helst hade jag velat köpa glasögon här i samhället eftersom vi har en glasögonfirma men "nöden har ingen lag". 

 



     

 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

17 september 2013 07:55

Vilken fin header du lagt in. Festligt att du har inlägg om glasögon. Det var mycket ögon och glasögon för mig i förra veckan. Jag ska ta hem tre modeller och välja på hemmaplan istället för i affären. Mimmi passade i sina. Jag tycker det är svårt att välja. Kram

Malin wiper

17 september 2013 08:37

Tack snälla du. Det bara dök upp i huvudet detta med glasögon. Det är verkligen svårt att välja så man skulle behöva flera par att byta mellan. Mimmi passar verkligen i sina glasögon. Bilden till headern fotade jag förra hösten

Ha en skön dag
kram

 
Pisan

Pisan

17 september 2013 22:16

Ja du, det är inte lätt att få pengarna att räcka till sånt som glasögon när man lever på sjukersättning... Jag har haft mina i 6 år och jag får nog ha dem i 6 till... :-(
Hoppas du har en skön kväll! Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 september 2013 08:00

Ja du vi som har varit sjukskrivna länge vet hur det är. Min man har desstuom 65 % av sin lön sen förra hösten :(. Jag får nog ha mina glasögon flera år till också. Fast om synen blir sämre så blir det svårt.

Ha en skön dag får jag säga då

Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards