Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Ford LTD 1972...

Av Malin wiper - 5 september 2013 07:15

 


Då öppnas ridån för ytterligare en dag på jorden. Så är det i livets skådespel, och det gäller att ta tillvara på alla akter...   Trötthetens slöja ligger kvar över mig men jag jobbar på att låta den falla...   


  

I går när jag var på väg till frissan så dök jag på denna tjusiga bil på parkeringen bakom Konsum.  Det är en Ford LTD från 1972, då den även importerades till sverige som ny. Ford LTD var en bil som producerades Ford Motor Company i Nordamerika. Klicka här för att läsa mer.


  


  

Bilen var verkligen låååååång...  Att få vila ögonen på en sån här skönhet livar upp dom grå och trista parkeringarna. 

  


Ett av soundtracken till filmen "Lady In Red". Den sjungs av Stevie Wonder & Dionne Warwick. I klippet ser vi Gene Wilder som föddes 1933 i Milwaukee, Wisconsin och är en amerikansk komisk skådespelare, filmregissör och manusförfattare. År 1975 belönades han, tillsammans med Mel Brooks, med Nebulapriset för "Det våras för Frankenstein". Hans föräldrar var rysk-judiska immigranter och han studerade drama på University of Iowa och gick senare på Bristol Old Vic Theatre School i Storbritannien.  

 

    

 

 
 
Cattisc

Cattisc

5 september 2013 17:25

Det är spännande varje dag man öppnar ridån för man vet aldrig vad som finns bakom. Alla dagar har något att erbjuda även om det ibland kan vara både bra och dåliga saker.

Jag skulle vilja ha en sådan bil och bara mullra iväg just nu.
Livet är lite tufft just nu med många motgångar.
Jobba med 13 unga tjejer är inte lätt.
Tjejer kan vara sååå elaka.
Bara snack snack snack. Allt för att själva vara bäst.
Jag är för gammal för sådant så jag sätter snart in stora örproppar för jag vill inte höra. Kan de prata om andra när de inte är närvarande så kan man ju undra vad de pratar när en annan är frånvarande.

Sv: Min höft är nog också försliten. Läkaren trodde det.
Jag har en väldigt sned rygg och höft så jag har haft en felbelastning hela livet på ena sidan. Inte lätt att göra något åt nu och kanske har det satt sina spår. Hoppas röngten visar vad felet är.

Kram vännen och hoppas ni har samma härliga sommarväder som vi har.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

5 september 2013 19:13

Ja du man vet aldrig vad som händer så det är som ett oskrivet blad. Jag skulle inte heller säga nej till en sån bil eller få en storvinst så man kan fly landet ;) och bara göra det bästa av resten av tiden. Det låter jobbigt det du sysslar med nu. Om det är höften så är dom jätteskickliga numera och jag själv blev helt bra efter op. Hoppas det ordnar sig kära du.

Vi har haft rena rama sommaren i dag

Ha en bra kväll
vännen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards