Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 september 2013

Av Malin wiper - 3 september 2013 14:00



 

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild  

Detta är en svensk skådespelare som jag tycker har utvecklats jättemycket. Han var från början med i en tv såpa som hette "Nya tider" 2000-2001, men nu har han fått bättre roller och i Snabba Cash tycker jag han en av dom bästa skådespelarna. Matias Varela är född 1980 i Stockholm. 2010 spelade han rollen som Jorge Salinas Barrio i Snabba Cash och det är där jag fick upp ögonen för honom. 

Texten blev fet när jag satt in hashtaggar, så jag måste ha gjort nåt fel och det går inte att rätta till texten. Det står bara att man skall sätta "#" en sån framför det man vill ha som tagg. Ingen annan förklaring. Vet ni hur man gör?. 

 

     

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild från filmen "Snabba cash". Matias Varela var nominerad för bästa huvudroll i Snabba Cash ll på Guldbaggegalan 2013. Klicka här för att komma in på dess hemsida 

 

 

Klicka här för att läsa en intervju med honom i Aftonbladet nöje

 

 

 

   

 

Klicka här för att se honom intervjuas i tv 4 morgonprogram inför filmen Snabba Cash lll Livet Deluxe. Klicka här för att se vad MovieZine gett filmen för betyg.  

 

       

Matias Varela föddes och växte upp i Södermalm i södra Stockholm. Hans föräldrar är ursprungligen från Spanien, och han själv säger att han inte lärde sig ordentlig svenska förrens han började skolan. Han blev god vän med Gustaf Skarsgård under högstadiet. Han gick på södra Latins drama program senare. Han fick sparken från såpoperan Nya Tider eftersom han hamnade i problem med flertalet producenter och då lämnade han landet en tid. När han kom tillbaka så jobbade han ett tag som byggnadsarbetare. Efter att han läst bästsäljaren Snabba Cash så sökte han upp regissören Daniel Spinosa för att tigga sig till en roll och på den vägen är det. Han gjorde sin första internationella roll i ett avsnitt av Cover Affairs som en baskisk terrorist. 

 

 

I år har han spelade han huvudrollen i flera av episoderna Showtime Borgiasen, som Ferdinand ll av Nepal. Bland hans kommande projekt är Johan Renck:s udda brott drama Ettor OCH nollor, där han spelar mot sin gamla vän Gustaf Skarsgård. 

 

   

Han har fått en roll i den amerikanska tv-serien " The Borgias" (första säsongen 2011) och där spelar han rollen som Kung Ferdinand av Nepal. Han kommer att spela mot Jeremy Irons och andra motspelare är bland andra Francois Arnaud och Holliday Grainger. Borgias är ett historiskt drama som utspelar sig i 1400-talets Italien. Matias Varela medverkar i den tredje säsongen som börjar sändas i USA i år. Han har verkligen fått ett genombrott efter Snabba Cash. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om hans roll i The Borgias 

 


 

Av Malin wiper - 3 september 2013 07:00

   



  

Här har vi en tjej som har en personlig röst som sticker ut. Annielle heter hon och jag skrev om henne förra året också när hon var med och uppträdde men då var hon på en mindre scen utanför City Skor med sina musiker som en av dom är henne man. Nu stod hon på stora scenen. Hon har lite spår av sångerskan Melanie Safka i sin röst plus sin personliga ton.  


Klicka här för att komma in på hennes hemsida  


  

Annielle , egentligen Annie Kullén föddes 1983 i Malmbäck, och är en svensk artist som fick ett mindre genombrott sommaren 2010 med singeln summer love. Hon började sin artistiska verksamhet i Göteborg då hon samtidigt studerade vid Göteborgs universitet. Klicka här för att läsa mer om henne.


Här hör ni låten Summer love med Annielle. Klicka här för att höra ytterligare en låt med henne.


  

      


 

  


    

Jag köpte hennes nya skiva som hon fick signera. Förra året köpte jag också en cd  så nu har jag två att lyssan och njuta av. 


  

När hon var klar så blev hon intervjuad.

 

     

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards