Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Malin wiper - 2 september 2013 22:00


  

I dag gick jag upp tidigt eftersom jag skulle till frissan. Solen dök upp efter ett tag och det regntunga försvann i intet. Min man tog bilen i dag eftersom han skulle till Vårdcentralen. Han hade fått en svullnad på ankeln som inte gick bort så han trodde han fått en hälseneinflammation men så var inte fallet. Det var i stället irriterad hälsena och var vattensvullet. En sjukgymnast kom in och han fick prova ut en tillfällig stabilare stödstrumpa. Han skall inte anstränga sig för mycket men kan gå ut på promenader om dom inte blir för långa, det går ju att vila på en bänk ett tag. 


Här är jag på väg in till min frissa och det är Sandra (ägaren) som tog hand om mig i dag. Jag blev jättenöjd med håret som klipptes 2 cm nedtill och tre upptill.

 

  

Glada Sandra vid kassan. Hon hade varit på konferans i närheten av Stockholm och fått nya intryck och tips. Det hade varit många bra föreläsningar och en kändisfrisör som också föreläste.



        

        

Lite nytt som kommit hem inför höst och vinter vad gäller interiör. Klicka på bilderna så blir dom större

 

  

Riktigt härligt färdigrostade lyktor.

 

The Herman`s Hermits med Sleepy Joe. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Det är en gammal grupp från min ungdomstid. Dom bildades 1963 och är igång fortfarande.

  

Nu går jag till sängs och jag hoppas ni får en sömnrik och skön natt. Själv har jag sovit dåligt ett ta så jag går och lägger mig tidigare för att slappna av och göra yogaandning som hjälper ibland.

Av Malin wiper - 2 september 2013 12:45

  

Vi gick naturligtvis in på Acleja Blomsterhandel också, här ser ni Christian (ägaren) och hans medarbetare som jag inte vet namnet på utan får fråga nästa gång. Dom var glada och trevliga som vanligt.

    

Blomman längt till höger köpte jag för jag och min man gillade färgen. Krukan köpte jag på fd Mimmis Magasin för flera år sedan på rea. Det är en "Cult design" med guldtassar runt om och mönster på krukan.

 

  

Denna Kungspudel såg så fin ut när den tittade på en med sina ljusbruna ögon.  


  

Dom hade hästridning också dagen till ära. Den lilla taxen blev en kul motpol till hästen... Det är inte ofta man ser den hundrasen numera. Det är en hundras från Tyskland. Den är en grythund och drivande hund, vanlig som sällskapshund. Taxen finns i tre hårlag och tre storlekar vilket ger sammanlagt nio varianter. I en undersökning 2012/2013 utnämndes taxen till en av världens tio populäraste hundraser. 

 

  

Fd Butik Ingelund hade lite saker att sälja också. Här sitter Christina Randows (fd ägarens) man och väntar på kunder. Då dök vi upp...  


  

Jag köpte en ring som var nedsatt till 50 kr och hade kostat mycket mer. Den var som matt på sidorna och blank framtill.

 

  

Denna läckra läckra cykel stod att skåda utefter vägen. Färgstark till tusen med en virkad häftigt sadelskydd


   

För barnen fanns också en del aktiviteter såsom en fiskdamm i ett sjörövarskepp och två häftigt klädda sjörövar-killar. Det fanns även en bilbana men den glömde jag fota


  

Här står folk som söker nya hyresgäster till Torsbo-området där dom reparerat upp lägenheterna till toppskick.


  

Sen var det dags för evenemanget "Starke Man" Här föröker en killa att lyfta en bil och efter några försök så gick det vägen.


  

Dom hade även tyngdlyftning och här försöker mannen få upp skivstång. 

  

  

Han lyckades....  Hurra!!! 

 

 


Fortsättning följer på Vaggerydsdagens händelser.......

Av Malin wiper - 2 september 2013 07:30

  

Då var det dags för Erik Segerstedts uppträdande, och då samlades massor av småtjejer framför scenen. Alla hade ipones och fotade för brinnande livet...   . Han var en trevlig kille och hade rätt bra mellansnack. Sjöng gjorde han bättre än jag hade föreställt mig. 


  



Klicka här för att komma in på Erik Segerstedt:s facebook. Klicka här för att komma in på Skillingaryd. nu och läsa om Vaggerydsdagen.

 

  

Han hade en jättestor publik så det såg ut som alla hade samlats framför scenen.



  

En bit bort stod ljudteknikern.  



  

Efter ett tag så tog han av sig sin skinnjacka till flickornas förtjusning...   Minns inte att han var så vältränad i Idol...  


Jag filmade lite men det blir aldrig lika bra kvalitet som live. Det låter lite plåtigt.

  


  

  


  

Efter framträdandet så blev han intervjuad av konfrencieren för dagen. Han hade lite bråttom till nästa ställe han skulle uppträda på så det blev lite autografskrivning under uppträdandet.

 

  

 

 

Fortsättning följer på Vaggerydsdagens händelser.................

 

   

I dag måndag skall jag till frissan och klippa mig, efter lunch blir det en långpromenad, även lite städning skall hinnas med. Det är regntungt ute och i går kväll fick vi en störtskur. Härligt att Nelson Mandela är på bättringsvägen och har fått komma hem. Fast tillståndet är fortfarande rätt allvarligt. Klicka här för att läsa en biografi över honom

 

 

 



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards