Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

Ättiksgurka från Jennie.....

Av Malin wiper - 21 augusti 2013 08:00

  

Vi har fått en tjusig burk med hemmagjord ättiksgurka av Jennie som är en av min mans arbetskamrater... Den har vi redan provsmakat och gillade den till tusen.  


  

Jättesnyggt tyg på locket...      

 

 

Här kommer receptet på ättiksgurkan: 

 

 

   

Vi fick även ett annat recept på en soppa som jag skriver om samtidigt som jag tillreder den. 

 

  

 

Klicka här för att se en väska i form av en bär-syltburk.

  

 

 

Nu har jag vaknat till liv lite och känner mig i lite bättre form, och lusten har kommit tillbaka. Har även fått healing av Kristina. Tack för era fina kommentarer som väntade mig här...    Ni är guld värda. Jag hade tänkt ta en boggvila på flera veckor men jag kunde inte hålla mig borta längre utan tar det som det kommer och orkar jag inte blogga en dag så blir det så. Tyvärr har jag missat Bluegrassfestivalen i Gränna där vi skulle möta upp våra vänner ia och Mr K.  Det gick bara inte och då vet jag av erfarenhet att det bara är att kapitulera och vila tills det går över. 

 

   

 
 
Helga

Helga

21 augusti 2013 09:54

Jag kan känna igen det där med att man nästan känner att man "måste" blogga men så är det ju inte. Man ska bara blogga när man verkligen har tid o lust!

Jag har bloggat så länge nu så det får bli så för mig i fortsättningen.

Kram på dig!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 augusti 2013 12:01

Det blir så när man bloggat i många år att det ibland tar stopp och då skall man lägga av ett tag. Som du säger så skall det inte bli ett måste men det är ju så kul. Du arbetar ju och då kan man inte blogga hur mycket som helst för tiden finns inte och jag har mina skador som begränsar mig till och från.

Ha en skön dag
kramar

 
Hebbe

Hebbe

21 augusti 2013 10:06

Hej Här skiner solen från en nästan klarblå himmel,,har en lite tung dag framför mig nu,,begravning av min mamma som nyligen gick bort efter ett långt liv,,93 år..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

21 augusti 2013 11:54

Jag beklagar sorgen efter din mamma. Förstår att du har en svår tid nu framöver. Känner med dig

Sköt om dig
varm kram

 
Annika

Annika

21 augusti 2013 10:47

Visst är det roligt att få lägga sylt m.m i fina burkar. Kul att du kommer igen med ditt bloggande, och tack för receptet. Kram.

http://www.badtant.bloggo.nu

Malin wiper

21 augusti 2013 11:59

Det är verkligen kul, han har såna fina arbetkamrater. Jag har lite inlägg som jag förskrivit för jag har dåligt med kraft men det kommer tillbaka.

Ha en skön dag
kramar

 
TjockMorsan

TjockMorsan

21 augusti 2013 11:42

Jag satt just och läste om ättiksgurka på en annan blogg och blev sugen på att göra mig en burk och så lägligt fick jag ett nytt recept av dig. :) Nu är det bara att köpa ingredienserna som saknas här hemma och sätta igång.

Skönt att höra att du mår bättre. Jag kom tillbaka till blogg världen lagom tills du tog din paus, men nu är vi igång igen båda två. Jag tänker bara skriva när tid och lust finns, de andra dagarna roar jag mig med annat.

Ha en fortsatt fin vecka! KramKram!♥

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Malin wiper

21 augusti 2013 11:58

Då fick du flera recept ;) hur det kan bli ibland. Jag mår bättre men känner inte att jag kan åka iväg nånstans utan håller mig här i krokarna. Kul att du också är tillbaka.

Ha en fortsatt bra vecka själv

kramar

 
Kenneth

Kenneth

21 augusti 2013 17:05

ättiksgurka kan va gott min fru gilalr bara saltgurka hon

http://rothvoss.blogspot.se

Malin wiper

21 augusti 2013 19:13

Jag gillar också saltgurka

Ha en fin kväll

 
Ingen bild

Helene

21 augusti 2013 21:11

Gu så Gutt!! Har inte hälsat på så mycket på sista tiden, hinner knappast med fejjan ;o)
Ha en goer kväll båda två!
♥ Helene

Malin wiper

23 augusti 2013 13:34

Mr T här: Tackar, god kväll på dig...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards