Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Magnisa Café och lite musik...

Av Malin wiper - 18 juli 2013 08:00

  

Tror ni inte att jag gick till Magnisa Café i går igen...  Eftersom vi inte har nån trädgård längre så känns det så underbart att sitta där och njuta. Balkongen vi har till lägenheten är ingen höjdare eftersom den är långsmal så får man bara plats 2 personer och balkongdörren går utåt så den är i vägen. Sen har man bara utsikt mot en parkering och ett servicehus. Dessutom är det bara sol några timmar på morgonen. Då är det bra att man kan gå ut och njuta på andra ställen i närområdet.


  

Här ser man att det redan sitter en person och fikar och kvinnorna är ute och fixar med blommorna. Jag var där redan 10.00 när dom öppnade, efter fikstunden tog jag en promenad. Skulle ha gått ut på eftermiddagen också men då var det för varmt för mig.

  

Lite mer av brödet på Cafét. Min mamma var stormförtjust i dammsugare (punchrulle).


  

Det är frestande men hittills har jag stått emot och skall så göra tills min kroppshydda minskat...  När jag arbetade var jag inte överviktig för då rörde man sig hela dagarna och kunde inte gå och småäta. 

 

    


Denna gång valde vi att sitta i bersån bakom Magnisastugan. Här ser ni min glada man som väntar på kaffet...  


    

Jag hade gjort varsin smörgås åt oss som jag tog med mig. Min man passade på att ta kafferast när jag kom. Jag kommer att bli en stammis där...  


   

Jag frågade om jag fick fota denna fina familj som slog sig ner en bit från oss, och det gick bra. Dom bor i Uppsala men var här och hälsade på farfar/morfar som sitter till höger på bilden. Min man berättade när han kom hem från jobbet att det kom rätt många och fikade efter att jag gått därifrån.


  

Dessa tre män som satt och samtalade ville vara med på bild....  Dom såg jag häromdan också. Det är så kul att kvinnorna tagit detta initiativ så vi har ett Café under tiden dom andra är semesterstängda. Sen har vi Byarums Hembygdsgård men dit är det lite längre.

    

Jag tog ytterligare ett kort på männen så han som sitter till vänster också kommer med 


   

När jag var på väg därifrån såg jag denna tjej som vattnade blommor i den stora fina planteringen. Det såg så härligt ut. Jag fick lov att fota henne. 


  

I dag har jag bloggvila för min man skall fixa med min laptop, och jag själv skall ordna med lite saker till min mammas 90-årsdag som snart infaller. Så fort jag går ut på datan och fastnar där så tappar jag orken för allt annat. Ni vet ju själva hur det är...  man blir besatt. Jag önskar er en fin sommardag. Sköt om er och njut. 

 

   

Imany "Take Care". Hon heter egentligen Nadia Mladjao, är en soulsångerska som föddes 1979. Hon föddes i Martigues och flyttade 2008 till Paris, där hon började sjunga. Hennes första album, Shape of a broken heart släpptes 2011 och sålde platina i flera länder.  

 


Dagens "ord" som glömts bort   


Livstycke= Linne, dräcktliv, underkläder för barn

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards