Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

Herrskor, damskor, second hand och en gullig frisör....

Av Malin wiper - 11 juli 2013 09:30

  

Några timmar efter jag varit till tandhygenisten i går så var det dags för frissan dit jag skulle bara för att klippa upp håret lite mer och toppa. Här ser ni fina glada Sandra som tog hand om mig. Hon är den som driver friseringen som heter Salong Hon & Han Frisör Interiör.    


  

Efter det så gick min man och jag in till City Skor som ägs av min tandhygenist. Mr T köpte dessa skor som var nedsatta med 30% och satt som en handske, dom var av märket Reiker. Vi har inte behövt handla skor nån annanstans för City Skor har en sån bra blanding. Min man har storlek 46-47 och det finns alltid några stora storlekar att välja på och det är han inte bortskämd med.


  

Jag köpte dessa som är av märket Reiker och var också nedsatta med 30%. Dom känns också som en handske och har en lagom klack som är helt rund. Dom kan jag även ha i höst. 

 

  

Sen åkte vi in till Jönköping för att köpa ett par trådlösa Bluetooth Headphones så nu får min man mina gamla med sladd..  för han kollar ser mest film på nätet och sitter med lurar, hans k nyss sönder.  

 


Tyvärr upptäckte vi när vi installerat lurarna att det inte gick att få nån hög volym. Dom är tydligen gjorda mer för att ha med på resa så vi blir tvungna att byta dessa hörlurar. Skall man få så hög volym som med sladd så kostar dom jättemycket. Vi åker in och byter dom till lurar med sladd men då måste sladden vara lång för jag skall börja motionera lätt till musik och då vill man ha hög volym.  

 

     

Vi fikade på Röda Korsets Second hand på Klostergatan och där hittade jag denna upphängningsgrej som man kan lägga över en dörr upptill och sen hänga en morgonrock eller nåt annat på krokarna. När vi såg hängaren så hängde den på dörren in till Café och vi visste inte om den var till försäljning, då är det bara att fråga...  . Jag glömde fota vårt fika eftersom vi satt och pratade så mycket.  Barbro följde med oss och fick tag på lite saker hon också. 

 

   

Hon köpte denna lampa på Ekohallen som hon skall ha i köket.  

 

     

Sam hjälpen hade semesterstängt så vi åkte till Bra & Begagnat i Huskvarna. Såg denna häftiga soffa men jag fotade rätt lite denna gång.   

 

     

När vi kom hem så åkte vi förbi ett hus och där stod denna snygga Volvo duett 

 

 

Jag kom upp sent i dag så jag har inte hunnit med nåt än, tog ut mig lite i går. I dag är det i alla fall sommar igen och jag hoppas ni får en fin och njutningsfull dag



 
 
Gilla

Gilla

11 juli 2013 14:34

Reikerskor brukar vara bekväma och sköna. Tur ni hade som fick varsitt par.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

11 juli 2013 19:57

Det märket passar våra fötter. Kul att kunna fynda lite och som du säger att det finns till båda

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards