Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Malin wiper - 5 juli 2013 21:00

  

Vi åkte sen till Ekohallen  för att köpa nåt för att slänga gamla tidningar i så man slipper ha en papperskasse stående framme. Vi hittade denna för 69 kr med text "Newspaper".  


  

Nu står den i minihallen utanför gästtoan.  

 

Detta skall jag testa men jag får nog pausa ofta...    

 

     

Vi köpte även denna tvättkorg för 149 kr. Vår gamla var i tyg och gick sönder.  

 

  

Den fick plats på sidan om ett skåp i vårt badrum. 

 

    

På Ekohallen köpte jag även såna här badsvampar som jag brukar använda till mina nåldynekoppar. Man får 5 st för 9.90 och det är otroligt billigt.  

 

    

Vi köpte även dessa diskmedel som jag kan rekommendera till allergiker som heter "Favorit" och är parfymfritt. Det kostar 14.90 för  500 ml och är svanenmärkt. Jag tål inte vissa parfymer så jag får testa mig fram och detta är ett av dom bästa jag testat. 

 

     

Även ICA Skona funkar bra. 

   

 

Denna låt trodde jag var  bäst med Elvis Presley men den har jag haft inne förut så här kommer en annan version som det också svänger om så man baxnar. Solomon Burke med "Good Rocki'n Tonight". Han föddes 1940 i Philadelphia, Pennsylvania, USA. Han dog 10 oktober 2010 i en ålder av 70 år. Han var en amerikansk sångare, och en av pionjärerna inom soulmusiken, och var bland annat känd för sitt sätt att kombinera R&B med influenser från countrymusiken. Han blev 2001 invald i Rock and Roll Hall Of Fame. Jag har sett honom på tv några gånger genom åren.

   

 

Av Malin wiper - 5 juli 2013 18:30

  

Jag var för dålig i nacken i morse för att sitta vid datan så vi åkte iväg till Jönköping efter min mans jobb. Vi tänkte bara äta lite på Malmborgs Lilla,  och sen köpa några saker till hemmet. Vi hade tänkt från början att åka till Skene men det fick jag skrinlägga. Nu förstår jag varför nacken blivit sämre, jag sitter vid en tillfällig laptop just nu som är lite högre, och då får jag titta uppåt, det är förödande så jag blir uppspänd och yr. Min man jobbar fortfarande med min rätta laptop som varit inne för lagning. Han håller på att göra den snabbare och fixar till lite annat, det tar tid när han jobbar och har lite annat att göra. Just nu går jag på avslappningstabletter och det gillar jag inte. 

 

  

Min man tog en broccolipaj med fräscha grönsaker   

 

  

Jag var inte så hungrig så jag tog en bagel med philadelphia, avokado, tomat och rödlök. Den var jättegod men jag åt inte mer än halva.  

 

    

Sen kom dom gulliga tjejerna som jobbar där fram med en sommarpresent till min man och mig. Det var för att vi är stammisar och dom tycker att det är kul när vi kommer dit...   

 

   

Här ser ni dom fina trevliga tjejerna som jobbar där...    

 

 

Sen åkte vi in till östra sidan av stan där det visade sig att dom hade en "Internationell matmarknad" Vi har missat det i år men har varit dit några år i rad förut. Träffade på denna man som spelade trumpet jättebra. Ångrade att jag inte filmade. 

 

 

 


   

    

Det blev för mycket ljud och människor för mig just nu så vi gick bara en bit in på marknadsområdet. Här lite blommor från Holland. Annars kan man hitta allt möjligt på denna marknad och även få sig ett skrovmål från olika länders specialiteter.  

 

          

Lite bilder som jag tog från marknaden. 

 

 

              

Den gröna bussen är en brödburk och det fanns hur många som helst och dom kom från England.  

 

    

Sen åkte vi vidare till Eko Hallen för att handla det vi var ute efter. Ha en skön fredagskväll mina härliga bloggläsare...   

 

 

Tom Jones and Jerry Lee Lewis med låten "End of the road". Det svänger verkligen om dessa män. 

 

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards