Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Gåeryd badplats och lite andra sommarbilder....

Av Malin wiper - 22 juni 2013 11:00

    


Vi fortsatte att åka på dom små vägarna i går på väg mot Gåeryds badplats. Det finns så mycket fint som dyker upp utefter vägarna så man vill bara gå ur bilen hela tiden.  


  

I dag har vi sovit till 09.30 så jag antar att vi behövde det. I kom 2 stora störtskurar på kvällen men nu är det regnfritt men också solfritt. I dag skall vi rena våra kroppar från en massa sötsaker så jag har ätit välling och min man gröt. Om det inte börjar regna kraftigt så tar vi nog en promenad lite senare. Hoppas ni alla hade en fin midsommarafton.

 

 

 

 

En midsommarskål i cider


  

     


  


Det var så stilla och vackert i går så man bara njöt av bilturen på småvägarna. 



 


     

Det är många gamla hus som håller på att förfalla överallt utefter gamla vägar och det känns sorgligt.  

  


   


Så var vi då framme vid Gåeryds badplats. Där är det rent och fint och dom har både omklädningsrum och toalett. Tyvärr så kan jag inte hitta nåt på nätet om badplatsen fast jag varit hit förr. Hittar inte ens inlägg jag skrivit förut.

  


  

Här sitter min man och väntar på att vi skall fika igen...  Det är en fin liten badplats. Sjön heter Rusken och ligger söder om Nydala. 



    


Det kom ytterligare en bil med en man och hans barnbarn plus mannens mamma så det var tre generationer. Dom var jättetrevliga och kom från Stockaryd...  Då kom saknade över oss när det gäller Stationscafét i Stockaryd och våra vänner där som nu bor så långt borta... 

   


   


Jag fick lov att fota när dom gick i vattnet alla tre och kolla på kvinnan som är morfars mor hur snygg figur hon har. Det var så långgrunt så man måste gå ut jättelångt för att kunna doppa sig. Barnbarnsbarnet var en tuff och rolig liten kille. 

  


 

Bukett som stod på Nydala Café     



    


Dessa två fina hästar stod på sidan om ett hus rätt nära vägen. Min man fotade från bilen.



   


På väg mot förfall men ändå så vackert med en känsla av tidens tand som nuddar vid en.    

 

   

 

 

Sen började himlen mörkna och en stund senare kom ett störtregn och då åkte vi vidare. 

 


Klicka här för att komma in på Markoolio:s hemsida. Man kan inte låta bli att gilla denna man, som både kan rappa och underhålla på ett härligt vis. Han går hem i alla åldersgrupper och känns som en naturbegåvning, och han får det att rycka till i mina gamla spiror....   



 
 
Gilla

Gilla

22 juni 2013 14:02

Lite tidigt för mig att bada. Men det var fina bilder du visade. Det måste ha varit en mysig utflykt.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

22 juni 2013 14:36

Jag har själv inte badat i nån sjö på flera år för jag känner mig inte bekväm med min kropp sen jag blev överviktig. Fast jag känner en längtan.

Det var helt underbart i går

Nu skall jag gå in till dig och läsa
Ha en fin dag
kramar

 
Lillemor

Lillemor

22 juni 2013 16:36

Hej fina du!
Vilka underbara bilder! Som vanligt :)
Ser att ni hade det bra.
Vi var på tu man hand igår. Vi åkte till
en hembygdsgård i Bjärtrå, varifrån min mamma
härstammar. Mormor och morfar bodde där och deras
grav finns där.
Där träffade vi några vi kände som vi pratade med.
Ja, inte på graven :)
Sedan åkte vi till Björkuddens hotell och åt.
Oj, vilken mat! Man fick ta det lugnt mellan varven och vila
innan man fick lov att ta resten. Det var så gott allting.
Orkade dock inte smaka på allt.

Sedan for vi hem och slängde oss på soffan och smälte maten.
jag tog t.o.m en tupplur *skrattar***
Så kan det gå.

Ha det så bra kära vän/vänner!
Kramen

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

23 juni 2013 11:13

Tack snälla du. Då var vi inte ensamma om att vara på tu man hand. Vad härligt att ni åkte dit till där varifrån din mamma kom, det brukar vara så rogivande på hembygdsgårdar,får gå in och läsa om Bjärtå.

Ser att ni nöjt av god mat också. Ja du efter såna måltider behöver man verkligen vila ;) vi har späkat oss med för mycket mat ett tag nu efter att vi skött oss men nu är det dags igen att dra åt svångremmen.

Tack för din fina kommentar

Ha en skön dag goa du/ni

Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards