Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Malin wiper - 25 maj 2013 20:18

   


När vi åkte iväg till Skrivmoster och hennes man så såg vi dessa affisher utefter Storgatan där det står att Cirkus Schollini kommer till samhället. Klicka här för att komma in på deras hemsida. 

  


  

Det som jag reagerade på var att dom skrivit Vaggaryd istället för Vaggeryd...  Det var rätt lustigt...  

  

 

 

 

 

 

 

 

  

   

Sen åkte vi vidare och hamnade till slut hos Skrivmoster och hennes man. Dom bor mellan Jönköping och Gränna i detta fina rätt nya bostadsområde som ser ut som en idyll. Jag är inte nöjd med bilderna jag tog i dag så jag kan inte ha varit fokuserad. Försökte rädda dom i fotoprogrammet men ibland funkar det inte ändå.  

  

 

  

   

Dom har uteplats både på framsidan och baksidan. Dom har inte flyttat in helt än utan skall upp till Norrland för att hämta resten av sitt bohag.  

 

  

   

Mitt i gårdsplan så ligger denna fina lilla park med en fontän i mitten.   

 

  

   

Sen har dom en fantastisk utsikt från köksfönstret.  Hela vägen dit var en fröjd för ögat.

 

 

   

 

     

Köket var jättestort, fräscht och välplanerat. Det var verkligen en fin 3 rummare med jättestort badrum och klädkammare.

  

 

     

Spisdelen stod som i ett hörn.  

  

 

   

 

Vi blev bjudna på en underbart god Kräftsoppa  och till den bröd med brieost. Soppan var så god så jag har fått receptet men glömde tyvärr fota den så ni får se den när jag själv gör en sån soppa.

  

 

   

 

Efter soppan blev det frosseri...  Signhild hade gjort en rabarberkaka som var ljuvligt god och till den grädde och vaniljkesella. Vad vi njöt och glömde helt bort vår bantning...  Vi har ändå gått upp och måste börja om men inte i dag....   

 

  

  

Sen guidade dom oss runt om i omgivningarna men det skriver jag om i morgon.

 

 

 

 



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards