Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Malmborgs Lilla!

Av Malin wiper - 6 maj 2013 14:00

     


Vi var till Malmborgs Lilla för ett tag sen och då hade dom fått ut utemöblerna, det såg så härligt ut. För oss var det lite kallt än att sitta ute så vi höll oss inomhus, denna gång var ägarinnan Victoria där och hon fick besök av sina trevliga föräldrar som flyttat till Jönköping från Timrå som ligger utanför Sundsvall. 

 

Jag är ju själv uppvuxen i Sundsvall och när man gick i skolan så tog lärarna med klassen till Timrå simhall som var jättemodern på den tiden. Det fanns även ett café där det stod en Jukebox som vi som elever utnyttjade flitigt. Hemirån fick ta med sig en slant, och jag tror det kostade 50 öre till 1 kr. Jag har även en gammal arbetskamrat kvar i Timrå, vi arbetade ihop på ett fackföreningskontor i 7 år som hette "Fastighetsanställdas Samorganisation Norrland" Som då låg i samma hus som Folkets Hus. Klicka här för att läsa om gamla Folkets Hus där jag jobbade som kontorist tills 1975. Där fanns det en biograf på baksidan av huset som hette "China biografen" Klicka här för att läsa om den biografen. Jag vet inte om hon finns i livet nu för hon var bra mycket äldre än mig. Vi fick ofta följa med på konferanser en bit bort så det var flyg som gällde. Det var inget snålande på den tiden utan vi blev bjudna på mycket bl.a julbord på fina restauranger.  


    


Jag tog en kopp kaffe och två mörka 70%-iga tryfflar medans min man tog en liten surdegsfralla med ost.



Surdegsbröd uppsatt som en skulptur... 



  


Nu har dom även börjat med glass och dom rån dom har går inte av för hackor. Glassen tar dom från "Grenna Glass" som har väldigt fin glass



  


Vi köpte fyra flaskor av deras nya närproducerade drycker som det finns tre soreter av. Dom kommer från Rudenstams Bär & Frukt. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Jag kommer att bjuda på dessa när vi har besök hemma. Säkert jättegoda som en alkoholfri drink med lite is. 

  

Här sitter jag och myser men det blir inte så bra när man sitter mot ljuset. 

   


    


Här bjuder en av dom trevliga tjejerna som jobbar där på ett Kusmi te som heter "Detox" som dom hade som månadens te. Det var jättegott med lite citronsmak.

 

 

   

 

Vi kunde inte låta bli att köpa en burk för en sån kostar i vanliga fall 229 kr men nu 119 kr.



Francis Goya med "Gipsy Café". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Jag är svag för såna här rytmer. Han är född i en familj av musiker och han tog en gitar i sina händer första gången då han var 12 år gammal. Vid 16 bildade han sin första grupp (Les Jivaros) tillsammans med sin bror som spelade slagverk. Klicka här för att läsa mer. 



  

  

Råkade på en svensexa på stans östra sida...  Kramar man denna man så får man en kondom...  Stackarn som är tvungen att gå omkring så mitt i rusningstrafiken. 

 

 



Frestande klipp.....  


 
 
Sirpa

Sirpa

6 maj 2013 14:17

Hej Malin! Iii här går det inlägger så fart att jag hinner inte med:) Gillar verkligen din inlägg om Oldsmobile, såååå snygg:) eller kanske varit!:) Hästar, ja de är ju så himla fina!
Jukebox, ååå, när jag var barn så gick jag ofta till en café vart det fanns en Jukebox som jag spelade gärna!
Hoppas din vecka har börjat bra och önskar dig en skön kväll!
Kram Sirpa♥

http://anglarochparlor.blogspot.se

Malin wiper

7 maj 2013 08:11

Därför gör jag ett litet uppehåll för mina inlägg blir lite för långa och det tar för mycket tid.

Kul att du gillar Oldsmobilen för samtidigt ser det lite ut som ett konstverk i sin skröplighet

Ja du dessa jukeboxar var häftiga

Hoppas din vecka börjat bra

Ha en skön tisdag och tack för dina fina och härliga kommentarer

kramar

 
helga

helga

7 maj 2013 10:13

Du har alltid så mysiga inlägg och man blir sugen att smaka något gott på detta café. Vad synd det var om killen på svensexan ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 maj 2013 11:43

Tack snälla du. Det var verkligen synd om honom för han såg så bortkommen ut ;))

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards