Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Tjejträffen!

Av Malin wiper - 17 april 2013 08:00

  


Vi hade det trevligt på tjejkvällen i går,  jag hängde denna bild på dörren. Så var bordet dukat förra gången. Vi skulle ha varit 6 st med mig men Mimmi kunde inte komma. Dom som kom var Mimmis dotter Helena, A-G, Barbro och en ny kvinna som heter Maj-Britt och är väninnan med A-G.  

 

 

 

Vi fikade först och Lenas bärkaka gillades till tusen. 

 

    

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild 

 

 

  

 

  

 

Bärkakan ser ni till vänster och jag hann smälta lite vit choklad på den och till kakan vispad grädde. Jag tog även fram lite äppelkakor och fixade lite smörgåsar. Jag äter ju inte kaffebröd just nu men dom andra fick också ta av smörgåsarna om dom ville. Jag skall visa receptet på bärkakan i nästa inlägg. Den var verkligen ett säkert kort som jag skall göra många gånger. Klicka här för att komma in på Lenas blogg som är hon som gett mig receptet.

 

 

    

Jag fick en jättefin blomma av Helena och en häftig utsmyckning i form av fågelholk. Det roliga var att jag hade en likadan kruka sen förut men lite större och det blev så häftigt med dessa två bredvid varandra på rumsbordet. Jag gillar verkligen Helena som är en jättefin och go tjej.

  

 

  

   

Efter ett tag satt vi oss i "Likörhörnan" och pratade, sen tog dom upp sina stickningar och andra handarbeten. Jag hade tänkt att vi sen skulle flytta till soffgruppen men dom trivdes så bra där så vi satt där resten av kvällen.

 

  

 

     

 

 

     

 

       

 

Det blev lite trångt när vi skulle läska oss med lite saft och andra drycker och tilltugg, men det funkade i alla fall.

  

 

   

 

 

 

Sen hade jag gjort en tipspromenad inne i lägenheten med 6 frågor som jag placerade ut i alla rum. Detta var en av frågorna.  

 

    

 

Svaret på denna fråga var en galge som blir så här när man vecklar ut den. Köpte 2 st på second hand för 10 kr/st. Nu hittade jag dom på en sajt där man får betala 199 kr för 3 stycken men dom är i plast och mina var i aluminium. Klicka här för att komma in på sidan. Helena och A-G hade mest rätt så dom fick varsin galge och en sak till. Barbro kom som nr 3 och fick en skylt och en sak till. Maj-Britt fick en nåldynekopp. 

 

 

Nu hittade jag samma galge i aluminium på en sida och där kostar dom 100 kr/st och jag köpte dom för 10 kr/st Klicka här för att komma in på sidan. Dom är designade av David Larsson  

 

 

   

 

Dom kom 18.00 och vi avslutade strax efter 21.00    

 



Jag vill alltid ha lite musik i bakgrunden på träffarna och denna gång var det lite Italienskt. Här sjunger Laura Pausini "Celeste". Klicka här för att komma in på en av hemsidorna. Hon är en Italiensk sångerska som föddes 1974. 

 

 


 
 
Lillemor

Lillemor

17 april 2013 08:54

Hej och god morgon till dig också!
Åh, vilken rolig läsning och vilka fina bilder! Ni måste ha haft det väldigt trevligt. Fotona bara skrek om det.

Vad ni har fått de trevligt i ert hem! Verkligen personligt.
Idag fortsätter jag min städning av mitt rum/gästrummet och där ska upp nya gardiner.
Ha en underbar dag! Kram till dig

http://:angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

17 april 2013 10:41

Ja du vi hade jättetrevligt. Kul att du gillar vårt hem. Jag har försökt inreda efter hur lägenheten ser ut. Då har du det du gör i dag.

Ha en underbar dag själv goa du
kramar

 
Sirpa

Sirpa

17 april 2013 10:03

Hej Malin! Vilken härlig tjejkväll ni hade! Alltid roligt att träffa vänner!
Vinglas skulle passa hit:)
Önskar dig en fin onsdag!
Kram Sirpa♥

http://anglarochparlor.blogspot.se

Malin wiper

17 april 2013 10:40

Ja du det var jättetrevligt. Jag är inne på tredje gången nu och har aldrig haft nåt sånt förut.

Då broderar du ;)

Ha en fin onsdag själv
kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

17 april 2013 10:22

Hej
Men så kul med tjejträff litte babbel och lite gott att äta lite stickning kul se vad allihop stickade för något fin blomma god kaka bärkakn ser god ut men jag törs inte köpa frysta bär just nu det var snack om salmonella idem så jag väntar lite annars är ju en sån kakka kalas,Galgen var ju ett bra fynd och att det var metall det håller ju plastgalgarna bryts ju av lite då o då,ha en skön dag solen lyser här,

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 april 2013 10:39

Vi hade jättetrevligt. Jag köpte inte frysta bär utan färska. Ja du ibland kan man göra fynd.

Ha en skön dag i solen själv
kramar

 
Lena

Lena

17 april 2013 10:49

Va kul att kakan gick hem, den är verkligen god. Det är inte farligt att använda frysta bär då de kokas ju under bakning(175 gr) sen filifjonkan är det inte salmonella som det gällde utan hepatit A. Men den är riktigt god!!

Kramar

http://wilenas.blogspot.se

Malin wiper

17 april 2013 10:54

Den blev verkligen en höjdare Lena. Du räddade min tjejkväll ;) jag är inte nån fena i köket utan min man är mycket bättre.

Min man sa samma sak som dig om bären. Jag tyckte väl jag också att salmonella inte stämde ;)

Jag smakade en tugga innan gästerna kom och den var så god så det skall bli kul när jag gått ner tillräckligt i vikt att få smaka en hel bit.

Tusen tack snälla du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards