Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Malin wiper - 10 april 2013 13:00

      


Då var det dags för en liten  "Anslagstavla" igen.


  

  

Kulturskolan kommer att ha en vårkonsert i Vaggeryd torsdag 25 april 18,00 i Multihallen- Fenix Kulturcentrum. 



   


Vår Café anordnas i Multihallen Fenix Kunskapscenter i Vaggeryd torsdag 11 april 19.00 Vi skall promenera till biblioteket i dag för att kolla om det finns några biljetter kvar till detta evenemang eller om man bara kan komma dit. Nu har jag hittat tillbaka till stället där jag såg denna affisch och det kostar 50 kr/person och man kan boka plats i förväg så det kan redan vara för sent men jag skall ändå kolla upp detta.  



  

  

Denna Svenska film "Små citroner gula" visas på Folkets Hus bio i Vaggeryd söndagen 14 april 18.00 Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen som dom gett en 3:a i betyg. 

 

 

     

Det anordnas en loppis 27:e april på Syntema Vaggeryd. Klicka här för att komma in på deras hemsida.  

 

  

  

Hemsöborna visas på Skillingehus i Skillingaryd söndagen den 14 april 19.00 Inträdet är 200 kr.  Klicka här för att komma in på 123 Schtunk och läsa om föreställningen som skall vara lite annorlunda.


   



Emeli Sande med låten "Clown".  Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1987 i Alford. Aberdeenshire, Skottland, och är en skotsk sångerska och låtskrivare. Jag gillar både låten och hennes röst.  



 


Denna film skall tydligen vara en höjdare. Klicka här för att läsa om den på MovieZine där den fått en femma i betyg, alltså full pott. Den kommer jag att gå och hyra så fort jag kan.  

 



 

Av Malin wiper - 10 april 2013 08:00

    

Detta är andra gången vi fått denna långtradare framför oss när vi varit ute och åkt och det känns glädjande.  Vi kom inte hem förrens 18.30 eftersom vi åkte iväg strax efter 11.00 till min mamma.   

 

     

Det var kallare än vi trodde så vi satt inne i bilen och åt vår medhavda sallad. Den blev jättegod och ingredienserna jag använde var: Stekta kycklingbitar, knaperstekt bacon, grovriven ost, små tomathalvor, gurka, champinjoner, blandadade salladsblad och hackade cashewnötter. Jag ville inte göra en oljebaserad dressing men hade bara creme fraiche hemma så jag använde mig av den och blandade den med peppar, salt, en knivsudd socker och mangocurry. Det blev rätt gott till salladen.   

 

    

Här hade det kunna hända en olycka. Jag skulle köra om denna bil men tydligen tyckte personen i bilen bakom att jag körde om för sakta så jag blev omkörd på höger sida och han åkte ut framför mig och vi nästan nuddade vid varandra. Bilen som var en BMW hade jättehög fart och det var nog tur annars hade det smällt. Jag skulle aldrig kunna ta såna risker och hade polisen sett detta så hade personens körkort rykt.      

 

     

Det var så pass varmt i solen så vi tog ut mamma på den lilla altanen utanför hennes vardagsrum. Fast hon frös ändå när solen försvann trots både tjock kofta, kappa filt, basker och vantar. Hon såg så fin ut, och var rätt pigg. Tänk att hon fyller 90 år i sommar.  

 

Klicka här för att komma in på en av mina bloggvänners (Lillemor) sida där hon skriver så bra om just senil demens. Hennes mamma drabbades av denna sjukdom också och jag blev så rörd när jag läste hennes inlägg och såg bilderna.   

 

     

Jag hade med mig en morotskaka med topping som räckte både till dom andra boenden och personalen. Dom kom sen ut med fikat till oss men vi själva drack bara kaffe eftersom vi har slutat med allt sött sen ett tag tillbaka och ingen av oss känner nåt sug. Mamma åt i alla fall både morotskakan och en vanlig kaka.  

 

   

Tiden då man kunde ta med mamma ut i bilen är tyvärr förbi så nu får man vara glad om man kan sitta en stund med henne på uteplatsen eller dra henne i rullstolen runt serviceboendet. Hon kan stå på benen men har lite ont när hon stödjer sig på benen, så jag tror att hennes konstgjorda knäleder är på upphällningen efter 20 år. 

  

      

Sen åkte vi hem genom Borås och såg denna fina fontän utanför ett bananformat stort hus. Jag har nog aldrig fotat så lite som i går och det beror på att vi var så trötta när vi åkte hem. Det var så skönt att träffa mamma och få krama om henne lite och umgås några timmar.  

 

 

   

 

 Tack för era fina kommentarer som väntade mig här. Ni är toppen...  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards