Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 april 2013

Rolstorpasjön!

Av Malin wiper - 9 april 2013 14:00

   



En dag åkte vi ut till Rolstorpasjön som ligger i Jönköpings län och det är ca 2 mil dit. Klicka här för att se vilket betyg dom får på badkartan.se


   


Det är alltid roligt att åka på dom små vägarna för man får se både hästar, kor, får och andra djur. Klicka här för att se hur det ser ut på sommaren (2012). Klicka här för att se när vi var dit 2010  



    


Här är vi framme vid badplatsen som vi  har  besökt i några år men aldrig när isen legat kvar. Badplatsen har en långsträckt sandstrand  och det är så idylliskt och avslappnande att sitta där och mysa medans man njuter av en kopp kaffe med medhavd smörgås.  På sommaren så är det alldeles lagomt med folk där och ibland har vi stött på Vaggerydsbor.   

  


      



            


Det var ganska kallt och blåsigt men funkar ändå när solen är framme.   



 



  


Till och med jag som är höst och vintermänniska längtar nu till öppet vatten.   



  


Klicka här för att se vart jag hittade denna picnickryggsäck för två personer. Klicka här för att se en läcker gammal picnicväska.


  


Vi var tvungna att stanna till här för granen var så otroligt fin. På nära håll såg det ut som pärlband runt granen.



  



  


Skådespelaren Kevin Spacey sings "Beyond The sea" från filmen med samma namn. Jag har sett den och den var jättebra. Klicka här för att läsa om filmen. Detta får bli ett filmtips från mig.



 
 
Helga

Helga

9 april 2013 17:59

Vilket fint ställe att sitta och njuta på...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 april 2013 07:24

Det är mindfulness och väldigt njutbart

Ha en skön dag
kramar

 
Sirpa

Sirpa

10 april 2013 01:42

Hej Malin! Vilka härliga bilder du har ...naturen, stranden - helt underbar, hästarna... Hoppas ni hade det bra hos din mamma!
Önskar dig en skön onsdag!
Kram Sirpa♥

http://anglarochparlor.blogspot.se

Malin wiper

10 april 2013 07:24

Ja du det är en lisa för själen att vara ute i naturen och jag har blivit beroende av detta. Tack för dina snälla ord och omtanke. Vi hade det bra hos mamma.

Ha en skön onsdag själv
kramar

 
Lillemor

Lillemor

10 april 2013 07:42

Hej Malin!
Så fint det verkar vara vid sjön! Vi har bara ca 2½ km till vår badsjö när vi är nere på Mon. Det är fint där. Sjön heter Dämstasjön oc platsen som är själva badplatsen heter Konvaljparken.

Alltid likaroligt att se dina fina bilder. :)
Nu ska jag snart åka in till Umeå. Ska till Reumatologen för att få några sprutor. När jag är klar där så ska jag ut till Holmsund för att hälsa på en väninna som fick en stroke för 9 månader sedan. Den slog mest på talet och det är svårt att prata med henne i telefonen. Bättre när man ser varandra. :)
Kram och en fin onsdag!

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

10 april 2013 07:51

Jag är så rörd av ditt inlägg om demens så jag har ögonen fulla av tårar. Vi har samma erfarenhet och vi vet hur det känns.

Det är väldigt fint vid den sjön. Sån fin sjö ni har vid mon. Kul att du gillar mina bilder och du är alltid så vänlig och snäll. Ser att du har besvär med lederna så jag hoppas sprutorna hjälper. Vad tråkigt att din väninnan fått en stroke. Hoppas att det går att träna tillbaka talet. Skönt att du kan träffa henne.

Ha en fin onsdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards