Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Malin wiper - 27 mars 2013 19:45

    

Efter lunch och avslappningsövningar så var vi på hugget så vi tog med oss en termos med kaffe och varsin smörgås ut. Vi gick mot Hjortsjöns  Camping och det gjorde att vi fick en promenad på över 1 timme sammanlagt. I dag är det vår tredje promenaddag och nu är vi lite mer rörliga och blir inte så anfådda och har även fått upp en lite högre fart. Klicka här för att komma in på Hjortsjöns Camping hemsida. 

 

     

Här är vi nästan framme vid campingen. Jag misslyckades med dom flesta bilderna för vi gick mot solen.  Som ni ser så börjar snön försvinna. 

 

     

Här ser man dom stugor som dom hyr ut. Det finns en jättefin badplats nedanför stugorna men det var för soligt för att fota.   

 

    

Vi hittade en bänk ovanför badplatsen där vi slog oss ner och tog upp fikat. Man har en härlig utsikt över sjön så man njöt verkligen.

 

    

 

      

Här ser ni oss sitta och njuta av både fika och utsikt.     

 

       

När  vi nästan var hemma så dök denna fina folka "Bubbla" upp och det kändes verkligen vår i luften när en sån fin bil dyker upp.   

 

     

Kl 18.00 skall jag träffa min väninna A-G i samhället eftersom fyra av våra butiker har kvällsöppet från 18-20. Klicka här för att se vad som händer. 

 

 

   

 

  

  

Av Malin wiper - 27 mars 2013 08:00

  


I går var vi ute på ytterligare en lite längre promenad. Vi gick inte in mot samhället denna gång utan åt andra håller lite mer ut på landet. Vi har ännu inte kommit upp i en timmes promenad utan det blev 35 minuter plus en promenad på förmiddagen. Det är tredje dagen vi promenerar tillsammans och skall så göra utom när vi åker bort men då kan vi ta en promenad där vi befinner oss. Man mår så himla bra efter promenaden och även min långa avslappning som jag gör på morgonen. Jag gillar  rösten på han om guidar en igenom hela proceduren. Efter avslappningen känner jag mig mycket piggare nästan som om man sovit nån eller några timmar. Jag vet ju att det brukar funka eftersom jag periodvis använt mig av avslappning och jag har även mediterat några perioder i livet. 

 

     

 

The Beatles med så passande "The Long & Winding Road" 



Här går vi över en liten bro och min man står där och kollar ner på det öppna vattnet.  Det var inte sol hela tiden när vi var ute så man kände att det var mest solen som värmde upp.

        

Jag kan flyga....      


  


  

En träningshage för hästar 



Denna häst var närmast vägen men det fanns fler i hagarna bakom. Hästen var så lugn och rörde sig knappt ur fläcken.  Min man sa att det verkar vara en lite äldre häst, den var jättefin. 








  

   

Man blir ju bara så lycklig av att få se en vanlig enkel repstege hänga ner från ett träd.  



Min man tog upp en kartong från källaren i går med lite påsksaker. Jag har inte varit så mycket för påsken men det blir lite pynt i alla fall. Vi har inte så många påsksaker  och det jag hade förr blev stulet från vår källare i Katrineholm där vi bodde på 90-talet. Allt som jag samlat på mig under åren av minnen försvann som i ett trollslag. Det var ingen höjdare för jag hade arbetat inom arbetsterapi i många år och hade en massa minnessaker från dessa terapier plus annat som inte går att ersätta. Vi kommer inte att göra så mycket i påsk men vi åker en dag till mamma och samtidigt besöker vi min pappas grav och sätter en blomma där.  Hoppas ni andra har en fin påsk att se fram emot vad ni än skall hitta på. Tack för att ni besöker min blogg, det glädjer mig mycket. 

 

 

 

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards