Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Malin wiper - 23 mars 2013 19:00

 


Så här mycket snö hade vi häromdan och det mesta ligger kvar för än så länge är det rätt kallt. 

  


      


Nu har träden på torget blivit fått påskfjädrar och det ser så härligt ut. 

 

    

Min man med kaninöron påsken 2010....      

   


   


Elite Hotell i Jönköping har fått fina påskris i sina stora krukor. Framför krukorna ser man Munksjökanalen.

  

 

      

 

se vart jag hittade bilden på dom virkade tupparna    

  

 

   

 

Första påsken i denna lägenhet 2012. Då var den gamla tapeten kvar och vi hade barbordet från huset. Nu ser det helt annorlunda ut. Vi har hunnit rätt mycket på ett år.  

   

 

  


Det är inte ofta man ser en trädkramare numera...  . Trädkramare är ett begrepp inom icke-våldsrörelsen som först dök upp i norra Indien, den så kallade Chipko-rörelsen. Storbolagens skogsavverkning på Himalayas sydsluttningar gjorde böndernas jordar eroderade. Byborna förhindrade avverkningarna genom att hålla om de hotade träden. Klicka här för att läsa mer ang detta.  

 

 

 

Snart ett minne blott utefter vägen

 

     

 

Vackert lusthus i vinterskrud.

 

 

  

 

Härligt att få njuta utefter vägen när sånt här dyker upp. Blev inte så bra för jag fick zooma så mycket   

 

   


Vi åkte förbi Lundakvarn också. Klicka här för att komma in på ett digitalt museum och se fler bilder. Klicka här för att läsa om samhället Lunda. Kvarnbyggnaden uppfördes 1937. Den ordinarie kvarndriften upphörde 1985


  

 

Så passande Windmills of your mind från 1969 med Dusty Springfield. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1939 i London och gick ur tiden 1999 i Henley-on Thames, Oxfordshire. Hon var en brittisk sångerska och kom att bli ett av dom största namnen inom soul även uppskattad av svarta soulstjärnor. Dusty började sin karriär i The Springfields som bestod av Dusty och hennes bror Tom Springfield. Under mitten av 1960-talet fick hon många hits som solo-artist.

 

 

 

 

Betyder: njut av kvällen   

 

 

 

 

De Luca med "Italiano" härligt klipp 

Av Malin wiper - 23 mars 2013 13:00

   


I morgon blir det vårmarknad i "Gamla affären" i Bondstorp 14-18. Vi skall försöka åka dit och kolla. Klicka här för att läsa om Bondstorps Hembygdsförening. Klicka här för att läsa om Bondstorp. Jag kan inte hitta nåt om denna marknad på nätet. Vi har tänkt att åka dit själva och kolla.   

 

   

Jag har varit dit och fotat affären från utsidan. 





Folkets Hus i Vaggeryd kommer att ha en loppis lördag 6 april 09.00-13.00 Vi var dit förra gången dom hade loppis. Klicka här för att komma in på Folkets hus hemsida. 



  


Den svenska filmen "Bäst Före" Visas på Vaggeryds Folkets Hus onsdag 27 mars 18.00 Den visas även måndag 1 april 15.00 Biografen har numera både digitalt ljud och bild.

 

 

Klicka här för att läsa om filmen på MovieZine.



   

Ett bloss för Lena Nyman visas i Skillingaryd (IOGT-NTO lokalen) fredag 5 april 17.30 Det är en musikteater föreställning med anknytning till skådespelerskan Lena Nyman som gick bort för ett tag sen. Klicka här för att komma in på hemsidan för Smålands Musik & Teater. 

 

 

   

 

Lena Nyman med sin hund. 




Ett härligt klipp med Lena Nyman och Berndt Egerbladh "Flickan under nymånen" Jag gillar denna låt till tusen. Jag tror jag har den själv på skiva. Nu är båda dessa giganter ur tiden. 

 

   

Vi har varit ute och promenerat lite i dag och jag satt mig ner på min favoritbänk nere vid Lagans nu frusna vatten. Tyvärr sjunger bänken på sista versen så jag fick hålla i mig för att inte den skulle luta och slunga mig framåt. Hela bänken låg i vatten för ett tag sen och då mejlade jag till kommunen så den kom tillbaka igen. Hoppas ni har det bra i solen och just nu är det vindstilla och skönt.

 

  

 

Betyder: Ta hand om er på Italienska



Av Malin wiper - 23 mars 2013 08:00

En glänsande gul topp med en underdel som ger en sötrusning av icke skådat slag  



Här kommer ett frestande inlägg, jag skickar ut en varning till dom som är "Sockerberoende"...        . Jag har samlat ihop bilder på godsaker jag fotat på sista tiden hos Ritz Konditori, och satt ihop till ett njutningsfullt inlägg...     


   

Andra sidan går inte heller av för hackor och man vill helst sluka dom ljuvliga chokladdekorationerna...  


  

Päronen breder ut sig som en läskande inbjudande gest till att få uppleva resten av frestelsen.  


  

En vit dröm som skall intas långsamt och njutningsfullt till nybryggt rykande kaffe... 


   

Här har grädden tagit sig till högre höjder och tandvattnet rinner som en flod i njutningsdimman...    


     

Lager på lager av njutning som gör varje kaffestund till en högtid.   

 

    

Fluffig grädde med hyvlad vit choklad på toppen, vad säger man?...   

 

   

Non Stop! säger jag bara....   

 

   

En godsak från förra påsken som som känns farligt lockande...    


  

Man riktigt önskar att man kunde ta en tugga och känna hur smakerna blandar sig i munnen så njutningen blir total...       


    

Hyvlad vit choklad ovanpå en stor inbjudande biskvi som gör kaffestunden till både njutning och efternjutning.

 

Detta är rena rama självplågeriet...    

 

 

 

Klicka här för att komma in på Grandpa Banana:s hemsida. Det är inte bara sean banan som har banankontakt...    

 

   

 

Vi har fått problem med nätuppkopplingen så jag kom bara in två gånger i går och då tog det jättelång tid. Kommer jag inte ut i dag så vet ni varför. 

 

   

Nu måste jag sluta för jag drunknar snart i tandvattnet....  

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards