Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Malin wiper - 22 mars 2013 14:30

   


Jag såg denna häftiga cykel för ett tag sen då vi var in till Jönköping. Det är en gammal Rex-cykel som var omlackad i häftig guldfärg. Den lyste verkligen upp och man kom osökt att tänka på James Bond-filmen "The man with the golden gun", "Goldfinger" och nån till.  Jag kunde knappt slita mig från cykeln och skulle vilja ha den själv...   



  

Gjorde en liten närstudie på cykeln och såg att lampan var orginal. En sån lite äldre kanske jag själv skulle kunna cykla på. På grund av nackskadan så sålde jag min förra cykel för jag spände upp mig så yrseln kom som ett brev på posten. Jag älskar att cykla men vad gör man?.    



  


Kul när nån gör nåt lite extra av sin cykel. Dessutom var lackarbetet väldigt bra utfört.



Här sjunger Lulu ledmotivet till Bondfilmen "The man with the golden gun". Klicka här för att läsa om filmen.

  

 

     

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på "The golden gun" från filmen. 

 

   


Lulu föddes 1948 i Lennoxtown, East Dunbartonshire, Skottland, och är en brittisk (Skotsk) sångerska och skådespelerska. Hon växte upp i Glasgow.  Hon var under åren 1969-1974 gift med Bee Gees-medlemmen Maurice Gibb. 

   

 

Jag tar det lite lugnt med bloggen och fb just nu efter mina nackbesvär. Det hör till att bli lite deppad så jag har även svårt att träffa folk för tillfället än om jag gärna vill.  Det brukar alltid gå över om jag får några dagar på mig.  

 

 

 

 


  som betyder: ha en fin eftermiddag på Italienska

 

 



Roligt klipp med sångaren Gérard Darmon och muppetliknande figurer. Gérard Darmon är en skådespelare och sångare som föddes i Paris 1948 


  
Av Malin wiper - 22 mars 2013 10:00




  


Nu är gissningstävlingen slut och här ser ni hela prylen igen. Det var tydligen svårare än jag trodde, och jag själv hade inte heller vetat vad detta varit.  Jag har nu även svarat på era tävlingskommentarer så ni kan klicka här för att se gissningarna. 


  


Den används till att sätta upp en kyckling på och sen in i ugnen. Här ser ni en jättestor "Gårdskyckling" som jag köpte för att visa hur det går till. Vi hittade prylen för endast 20 kr på second hand, den funkar jättebra. Jag har sett nån liknande grej men den såg helt annorlunda ut.


   


Så här ser det ut när kycklingen är klar och all vätska samlats i formen under. Kycklingen blev fantastisk god och mör. Fast det ser lite groteskt ut...  

  

 

 

Vinnaren är: Min syster Maria som kom på detta i ledtråd 2. Kul att du ville vara med och grattis till vinsten som är servetter, rolig skylt och en liten kyckling från Hon & Han Frisör Interiör.

 


Tröstpriset går till Peas dagar. Hon svarade helt rätt som nr 2. Grattis! och tack för att du ville vara med och gissa. 


   

Priset till Peas dagar blir dessa fina servetter från Salong Hon & Han Frisör Interiör, och ett resesyskrin från vårt ICA Supermarket. Det kommer per post så fort som möjligt men först måste jag få din adress så du kan mejla mig den på: wiperium@hotmail.com 

 

  

 

 

 

 


   

 

Tack till alla er andra som var med och gissade och som vanligt hade ni jättebra och roliga gissningar.  

 

 

  

 

Jerry Lee Lewis med låten "Easter parade". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Nu har Jerry Lee Lewis uppnått en ålder av 77 år. Han föddes i Ferriday, Louisiana, och han är en amerikansk rockartist, sångare och pianist. Klicka här för att läsa mer om honom.   

 

 

   

 

Betyder: ha en skön fredag på Italienska

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards