Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Malin wiper - 15 mars 2013 18:00

  



  


Jag har inspirerats av min bloggvän Sanna, och skall fota samma motiv en gång/månad för att se hur det förändrats. Motivet för mig blir torget framför Konditoriet och hårsalongen.  I dag var det soligt och fint och lite snö ligger kvar fortfarande. Det börjar röra sig lite mer folk när solen tittar fram och det känns som om våren ändå är på väg.



  


Detta var februari månads bild från samma ställe och som ni ser var det mindre snö då. Dessutom var det lite grått och trist den dan. Nästa bild kommer nån gång i april. Det såg lite ödsligt ut runt torget.

 

  

 

Häftigt klipp från New York city winter 2013. Med detta önskar jag er en härlig och skön fredagskväll. 




Av Malin wiper - 15 mars 2013 13:00

 

Bild från Folkets Hus bioscen i Vaggeryd



     


Vaggeryds Folkets Hus har loppis lördagen 6 april 09.00-13.00 Vi var dit förra gången och hittade en hel del grejer. Just nu köper vi bara det allra nödvändigaste. Vi har stor rensning av källaren och har redan fått bort massor. Det bästa ger vi bort och resten slänger vi eller ger till second hand. Det värsta är att man hittar så många minnen och bilder så till slut sitter man där och kollar på gamla foton och läser brev och tårarna rinner...  Numera skrivs det knappt några brev så jag kommer att spara många av dom jag fått.

  

  

 

Klicka här för att komma in på Folkets Hus hemsida. Klicka här för att läsa om bandet som funnits i mer än 30 år.



  


Filmen Oz Great and Powerful Visas på Folkets Hus 16/3 och 17/3 15.00 



  


Ytterligare en film som visas på Folkets Hus är Johan Falk Kodnamn: Lisa. Den visas vid tre tillfällen: Fredag 15/3 18.00, söndag 17/3 18.00 och onsdag 20/3. Numera har dom digitalt både i ljud och bild.


  


Lördagen den 23 mars blir det Thé-dans i Folkets Hus 16.00 För musiken står Gota Stream big band.  

 

   


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Storbandet  

 

Klicka här för att komma in på bandets hemsida.Klicka här för att komma in på Folkets Hus hemsida. Klicka här för att läsa om bandet som funnits i mer än 30 år.  



  



Filmer som kommer att visas under våren på Stadsbiblioteket i Jönköping  

 

Av Malin wiper - 15 mars 2013 08:00

  


Här är en av filmerna jag lånade på biblioteket sist "Mörker" i regi av Jannik Johansen. Filmen är från 2005 och är en Dansk psykologisk Thriller/drama. I rollerna ser vi Nikolaj Lie Kaas, Laura Drasbaek,  Nicholas Bro, Laerke Winther Andersen, Morten Lutzhoft.  

 

 

   

 

Nicholas bro som ni ser på bilden ovan är verkligen en skådespelare som kan spela obehagliga typer så bra så man blir vettskrämd. Så även i denna film, och han gör det så suveränt.  Med små medel får han fram rätta uttrycket. Jag är full av beundran för denna skådespelare. Nicholas Bro är född 1972, och är en dansk skådespelare och dramatiker. Han är son till Helle Hertz och Christoffer Bro. Gift med teaterrekvisitorn Theresa Stougaard Bro, och bror till skådespelaren Anders Peter Bro  och Laura Bro. En riktigt stor skådespelarsläkt tydligen.




Handlingen: 

  



Jacobs rullstolsburna syster är lycklig för första gången på länge med en man som hon träffat via internet. De gifter sig med stort familjebröllop, men redan under sin egen bröllopsnatt begår hon överraskande självmord. Den nyblivne förkrossade mannen försvinner snart efter begravningen. Jacob börjar ana att allt inte står rätt till när han i en kvarglömd bok hittar en dödsannons, märkligt lik hans systers. Han söker upp sin före detta svåger som har börjat ett nytt liv på den jylländska landsbygden. 

 


 

 

Recension:

 

  

 

Filmen var spännande, välgjord och sevärd än om lite långsam och trög ibland. Tyvärr har dom gjort huvudrollsinnehavaren (Nikolaj Lie Kaas) lite aningslös eftersom han dricker av kaffet som en mördare serverar. Han står dessutom och gapar rätt mycket när han får frågor från polis och andra i handlingen, och får inte fram några ord. I dom rollerna jag sett honom förut så har han varit mycket bättre. Filmen var ändå sevärd och lite krypande ruggig. 

  

 

 

Filmen får 3 filmkameror i betyg av 5 möjliga. Det fattades lite för att den skulle få en fyra av mig.

 

  

 

 

     

 

 

 


Trailern 

 

 

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards