Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Malin wiper - 10 mars 2013 13:00

    


Solen sken över Västra torget i går när vi var där för att sammanstråla med min bloggvän och hennes man. Det var inte lika många "torgstånd" som det brukar men det beror nog på att det fortfarande är vinter och kallt. Jag saknar mannen som har säljer billiga sygrejer såsom trådar, knappar, snedslåband och mycket, mycket mer "Cajo textil" Åke Bengtsson. Han är dessutom jättetrevlig. Han har inte varit där på ett tag men kanske kommer tillbaka till våren. Klicka här för att se vad jag skrev om honom 2011 



 


  


Vi träffade på denna fina Kungspudel som jag fotade men fick inget ingen bra bild för jag hade för bråttomt tyvärr. Vovven var 9 år gammal, han var oklippt men ni skulle se hur fin och härlig hunden var i verkligheten... .    




Här sitter vi på Malmborgs Lilla och njuter som bara den av gott bröd och härligt sällskap. Vi satt där rätt länge och våra män fick kontakt direkt. Kristina och jag fick också direkt kontakt och allt kändes så naturligt och behagligt.  På Malmborgs blir man som vanligt vänligt mottagen och fikastunden blev jättelång. Klicka här för att komma in på Malmborgs Lilla på fb  


   


När man handlar eller fikade för över 100 kr så fick man en tulpanbukett av Malmborgs för det var "Tulpanens dag"...  det var generöst. 



  


Dunkehallaravinens Diversehandel. Klicka här för att komma in på ett äldre inlägg för att se vad jag skrivit om stället förut. Klicka här för att komma in på Stallkvarnshusets hemsida. Vi tog en tur dit också, och det tyckte dom var toppen för det är ett fantastiskt ställe och diversehandeln är så häftig med både gammalt och nytt, man kan gå omkring där i flera timmar för det finns massor att kolla på. 



  


Jag är ute efter en sån här väska som jag skall göra en stol eller bord av. Den kostade 300 kr men vi har köpt så mycket denna månad så vi tar en sak i taget. Det dyker alltid upp nåt så småningom. Klicka här för att se vad man kan göra av en gammal resväska.  



  


Här en liten del av hur det ser ut inuti. Sen har dom massor av rum med snygga saker för alla  



  

  

Sen åkte vi iväg till Fjällstugan som hade stor loppis som alltid är välbesökt. Jag kunde inte fota nåt där för det kryllade av folk så man fick tränga sig fram. Kristina och Bengt hittade lite saker till barnbarnen och hon hittade även jättefina gardiner och lite annat. Själv hittade vi en helt ny röllakansmatta som vi skall ha i vardagsrummet men när vi la dit den så passade den inte riktigt in så vi kanske har den i sovrummet istället eller under matsalsbordet. Den fick vi för 90 kr.

 

 

Fjällstugans uteservering med vidunderlig utsikt

 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev när vi var till Fjällstugans loppis 201. Klicka här för att se foton inne och ute från Fjällstugan 2009 då vi var dit för att äta 



    



Fjällstugan brukar även ha konserter och Lill Lindfors kommer dit onsdag 17 april 19.00 och det hade man ju verkligen velat gå på.   Meta Roos kommer dit onsdag 20 mars 19.00 Henne hade man också velat gå och lyssna på så vi får se hur det blir.  



  


Kolla in vad bra asietten passar till.  



  


Vi hade så trevligt så vi ville inte skiljas åt. Eftersom klockan var rätt mycket efter lunch så blev vi hungriga och då föreslog jag Radhuni Indisk Restaurang och det passade dom också för dom gillar Indisk mat. Tyvärr så blev bilderna dåliga så jag sätter bara in några.        

 

 

Klicka här för att komma in på Radhuni hemsida. Klicka här för att komma in på deras fb  



    


Först fick vi in en sallad och brödet  peshwari naan som är så otroligt gott och har lite smak av cocos, dessutom serveras det varmt och man njuter av bara den. Vi åt olika mat men jag fick som sagt inga bra bilder så jag tog bara med min mans tallrik. Allt smakade toppen så vi var jättenöjda.


  


Fotade en av dom som serverar men det gick inte att ljusa upp bilden utan att den blev dålig och ändå hade jag blixten. 



     


  

Här har jag satt 3 av tulpanerna i den lilla fina vasflaskan som jag gillar till tusen. Den är köpt på Acleja.

 


Lill Lindfors med låten "Tillsammans är ett sätt att finnas till"




Av Malin wiper - 10 mars 2013 09:00

    


Jag har hunnit sy några klädnypeklänningar under bloggvilan också. Har nu tänkt att sy upp alla tyger jag har och sen tänka ut nåt nytt som jag kan tillverka. Jag skall göra nåt som jag funderat på förut och grunden till detta kommer jag att inhandla på second hand. Två klädnypeklänningar är bortlovade men jag tar inte betalt, dom har nästan jämt fungerat som gåvor och några gånger som byteshandel. Klicka här för att se pyntade klädnypor. Klicka här för att se en klädnypeskulptur och lite andra. Klicka här för att se en annan variant av klädnypeklänning. Klicka här för att se en läcker tygpåse för klädnypeförvaring.


 


  


Jag satt en liten klädnypa på halsringningen och den köpte jag på Acleja Blomsterhandel som har en del grejer som inte bara funkar på blommor.

 

 

 

 

 


Jag köpte några såna här höga porslinssaker på second hand och nu har jag tillverkat några nåldynor av dessa. Här håller min man upp den första jag gjorde.

 

 

       

Denna har jag gjort till min man som är född i augusti. Han vill ha den på sitt databord...  

 

 

 

   


Denna och några klädnypeklänningar fick Kristina för att hon gett mig "Healing" så många gånger.  

 

 

   

 

 

   

 


Klicka på bilderna så blir dom större. Filtfigurerna som jag sätter i mitten på flera nåldynor köper jag hos Acleja blomsterhandel. Dom har även dekorationsnålar. 

 

 

  

 

Jag hittade fyra såna här koppar med blommönster och olika pastellfärger på fatet på second hand. Dom är små som espressokoppar. Här har jag gjort färdigt en av dom till nåldyna.  Jag gör iordning alla koppar och skrin jag har nu för sen köper jag bara om jag ser nåt speciellt. Nåldynorna är bra som present men nån gång blir det mättat. Skall göra en åt mig själv också men jag letar efter nåt som ser lite filmiskt ut. 

 

 

 

Smokie med "Needles and Pins". Klicka här för att komma in på deras hemsida.  Orginaluppsättningen av gruppen växte upp tillsammans i skolan S:t Bedes Grammar Shool i Bradford Yorkshire. Där startade de bandet The Yen som senare blev The Spyhynx. Klicka här för att läsa mer om gruppen. Dom skulle ha uppträtt i Borås nu i vår men det blev inställt och det står inte varför.  

 

 

Nu önskar jag er alla en härlig söndag i solens tecken. I går hade vi sol när vi var till Jönköping men det var rätt isande kallt och lite snöflingor föll när vi var på väg hemifrån. Vi hade det toppen med bloggvännen och hennes man som vi hade en heldag med. Jag skriver om detta senare men jag fick inte så många bilder för jag glömde bort att forta för vi hade så trevlig.   

 

 

           

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards