Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Malin wiper - 7 mars 2013 13:46

  


Jag fick reda på i morse att Kungen och Drottningen skulle besöka Byarum Bruk som ligger 5,3 km norr om Vaggeryd. Hade inte en tanke på att åka dit för jag är inte mycket för kungahuset men eftersom jag hade bilen i dag så åkte jag i alla fall iväg på måfå för att se hur sånt går till. Jag fick en närbild efter att paret kommit ut från bussen dom färdades i. Det var inte så mycket folk där utan övervägande barn från en skola i närheten och folk från orten, såg några som jag kände igen från Vaggeryd. Jag stod bakom avskärmningen rätt nära paret så jag behövde knappt zooma.

   

 

 

 

                                                          

 

  


    



Bakom Kungen till höger ser ni Jönköpings Läns Landshövding Minoo Akhtarzand, hon är jättetrevlig och väldigt omtyckt. Jag och  mannen träffade henne en gång tidigare då vi var på öppet hus i hennes residens. Vi hamnade där av en slump då vi var ute och gick i stan. Dom hade en marknad med närodlade produkter utanför i trädgården när vi kom dit. På höger sida om paret så ser man två män och jag tror det är chefen på Byarums bruk och ev hans son eller nån anställd. Det gick väldigt fort från det dom steg av bussen tills dom hade pratat och vinkat åt den lilla folkmassan innan dom försvann in i byggnaden.    

 

              

 

 

 

 

 

En av bänkarna som tillverkas på Byarums Bruk "Kattbänk".  



Klicka här för att komma in på Byarums Bruk som bildades 1947. Dom tillverkar både parkbänkar, trädgårdsmöbler, krukor, konstverk mm

 

 

 

 


   

Det var massor av fotografer i farten och denna hade ett fasligt sjå att få ordning på allt och han var nästan överallt den korta tid jag befann mig där. 

 

   

 

     

 

I denna bil åkte livvakter bakom bussen som kungaparet befann sig i. Mannen i kostym längst in är kungens personliga livvakt. 

 

 

   

 

   

 

Jag fick rätt många bilder men det får räcka med dessa. Solen låg på hela tiden så det var konstigt att jag fick några bilder som jag kunde använda. 

 

  

   

Detta är en av dom vanliga äldre "Byarumsbänkarna" Såna finns framför Ritz på den inhägnade torgdelen. 

 

 

 

Jag har inte börjat blogga igen men detta var lite färskvara och en händelse som inte är så vanlig i dessa trakter. Hoppas att ni har det bra mina härliga läsare, och att solen skiner även hos er. Här känns det verkligen vår och till och med jag som älskar höst och vinter ändå ser fram emot våren.

 

 
 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards