Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Malin wiper - 28 februari 2013 17:00

  


Trots att jag klippte mig 2 cm så är håret så här långt ändå och jag vill ha det så just nu men välklipp och välskött. Jag hade Johanna denna gång och hon stylade håret så snyggt. Jag ville ha mina naturliga lockar men med lite extra styling så hon blåste och fönade först och sen hade hon en tunn plattång som hon gjorde dessa fina lockar med. Kändes som man bara ville klä sig i nåt snyggt och gå på fest efter stylingen. Dom är jätteskickliga hos Hon & Han och jag har nu gått där i flera år.  



  


Här är jag i schamponeringen där man får sitta i en massagestol och njuta medans man blir ompysslad. En snäll elev tog bilden. 



  


Här ser ni fina Johanna som tog hand om mig så proffsigt.

 


  


Mimmi från fd Mimmis Magasin var där samtidigt som mig så jag tog en bild när hon också satt i schamponeringen, vi hade så kul för hon är så glad och sprallig. Vi satt först bredvid varandra  för klippning men jag såg inte att det var hon för jag hade tagit av mig glasögonen men kände igen hennes röst. Hon är med på mina "Tjejträffar". Här ser ni också Härliga Sandra som äger friseringen.  



  


  


Det finns jättesnygga toalettartiklar som det nu är extra erbjudande på. 



  


   


Just nu syr jag några klädnypeklänningar som jag lovat bort som tack för hjälpen för nåt bra jag fått uppleva. Min man bakar en morotskaka som vi skall ha med oss i morgon när vi besöker våra vänner på Stockaryds Stationscafé.  Ang detta med hästköttet så blev folk intervjuade om vad dom tycker och flera sa att det gör väl inget att det är hästkött i färsen. Då tänker dom inte på att det står nötkött på förpackningarna och man får hästkött som dessutom är billigare. Man kan ju snart inte tro på nåt man läser och undrar om verkligen det som är ekologiskt verkligen är det. Dessutom är det inte alla som vill äta hästkött. Jag litar inte på nåt längre.

 


  

Av Malin wiper - 28 februari 2013 12:00

    

Nu har jag sett filmen Ted (stavas ted) som min son tipsade mig om. Det är en amerikansk fantasy-komedi från 2012, regisserad av Seth MacFarlane med bland andra Mark Wahlberg och Mila Kunis i huvudrollerna. Sången Everybody Needs a Best Friends, som framförs av Norah Jones, blev oscarsnominerad för bästa sång.


 

                          


Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen. 


Filmen berättar historien om John Bennett, en vuxen man som måste hantera sin älskade teddybjörn som blev levande till följd av en önskning när han var barn... och som vägrat lämna hans sida sedan dess.



                         

 

Filmen har fått jättebra betyg och mottagande men jag tyckte den hade lättköpt humor med många underlivsskämt som bara gjorde mig och min man trötta. Ville ändå se klart filmen för att bilda mig en uppfattning och den hade kunnat bli ännu bättre utan dessa tröttsamma skämt. Fast jag gillade själva idén med nallen och killen. Efterråt när jag tänker på filmen så var den rätt rolig så hade dom slopat värsta grova skämten så hade jag gett den 3 i betyg men det blev lite för mycket när var och varannan mening innehöll grova under-bältetskämt.   


Av mig får filmen bara 2 nallebjörnar av 5 möjliga i betyg. 

 

  

Trailern


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild från filmen där Norah Jones sjunger och skådespelar lite också.

Av Malin wiper - 28 februari 2013 08:00

  

I går när vi var till Jönköping gick vi in på Malmborgs Lilla för att äta lunch. Klicka här för att komma in på Malmborgs Lilla på facebook. När man har ont och är uppspänd i nacke och rygg så är det en lisa för själen att gå ut och njuta på Café, det gör att man slappnar av och mår mycket bättre. Man lever i nuet och det sprider sig i kroppen, det borde vara en behandligsmetod...  Man får det utskrivet på recept och får sen gå och fika gratis i ett halvår tills man kommit i form...  Det fungerar lika bra som när utbrända får hålla på med blommor. Jag har själv på en arbetsträning fått ägna en del av tiden till att plocka blommor och binda ihop dom så fint som möjligt och sätta i vaser på bord i en matsal. Det är rena rama "Mindfulness". Att fota är också att leva i nuet. Man får ju motion numeras utskrivet på recept men det kostar ju inte samhället nåt. Jag tokar mig lite nu och drar det till det yttersta.


  


Jag själv beställde in en räksallad som är en av favoriterna. Det var så mycket så jag kunde inte äta upp allt. Jag uppskattar att dressingen är på sidan om så man kan hälla på så mycket man vill.


    


En bild på mig innan njutningen. Han fotade mig mot ljuset så håret försvann nästan helt.


  


Min man tog soppa på rostade rotsaker och han gillade den till tusen. Till detta grillade brödkivor med ost.



    


Victoria som driver stället håller upp en tårta som jag ville fota. Den såg så läcker ut.



       


Victoria ville bjuda oss på kaffe och bakelse men jag tog en chokladtryffel istället som höll 70% i cacaohalt, då får man inget sötsug, så då blev jag blev bjuden på den istället för bakelsen. Min man som inte har sockerberoende nappade på den läckra bakelsen. Han äter inte sånt i vanliga fall längre. Tack för njutningen Victoria...  Sen satt vi ett tag och "Efternjöt" min mans nya uttryck...    



  

  


Dom säljer såna här fina teboxar med små burkar "Kusmi tea" som är ett av dom finaste tesorterna. I denna låda ligger alla möjliga sorter av tet. Den går på över 700 kr. På sidan är det ett paket med tepåsar som man fyller tet i.




It's Thursday. Good Morning - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!
 

  

 

När det här inlägget kommit in så är jag på väg till frissan för klippning. Dessutom skall jag utnyttja gratiserbjudandet dom har nu med gratis hårtvätt och styling.

 

 

  


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards