Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Gissningstävlingen avslutad....

Av Malin wiper - 25 februari 2013 10:00

 


    

Så här ser saken ut i sin helhet och det är en flaska som det varit Bell´s Whiskey i. Jag köpte den på second hand för ca 25 kr. Den skall vi hälla i Bells Whiskey och ha när vi får besök och bjuda ur. Den ser ut som en "handklocka" och när jag såg den kunde jag inte motstå för den ser så läcker ut. Den är vidare nertill än vad jag kan få fram på bilden.

 

     

Här ser ni korken till flaskan som är lite skadad. Det hade varit kul om etiketten suttit kvar. 

 

 

 

Undersidan.  

 

Klicka här för att komma in på en sida och se flaskan i sin helhet. När man kollar på nätet så får man ge 4ooo-9000 för en sån här flaska full med whiskey och med en etikett som ser bra ut. Utan innehåll och etikett är den värd ca 200 kr. 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild  

 

 

Jag har hittat fler sajter med liknande flaskor

 

  

 

Klicka här för att se nästa

 

Klicka här för att se nästa

 

Klicka här för att se nästa

 

Klicka här för att se nästa

 

Klicka här för att se nästa

 

Klicka här för att se flaskan i 3 olika storlekar

 

 

     

 

  

 

 Går till Sirpa som har bloggen "Änglar och Pärlor" Hon svarade: Flaska med nåt gott i...  och det stämmer exakt. Grattis till dig och så kul att du ville vara med...   Jag kommer att skicka priset till dig så fort jag fått din adress.

 

 

   

 

Går till Skrivmoster som kom in som nr 2 och gissade på en flaska som man kan ha olja  eller nåt annat flytande i och det var helt rätt. Grattis  till dig och vad kul att du ville vara med...   Jag skickar upp priset till dig så fort som möjligt.

  

 

Tack till alla ni andra som varit med och gissat. Här kommer en kavalkad av era härliga och påhittiga gissningar: 

  

 

Rakborste 

Sminkverktyg

Järn för att få mönster på rån

Knopp till skåplucka

Sockerskål med lock

Cookie Press

Saltkar, ströare

Vällingklocka

Bordsklocka

Bjällra att ringa i

Ringklocka med korkskruv på toppen

Handklocka

Flaska för olja eller vinäger 

 

Jag har nu publicerat era kommentarer  som var hela 20 st...   

 

 
 
skrivmoster

skrivmoster

25 februari 2013 10:14

Ja det må jag säga ... jag som tyckte att jag gissat så "korkat" ... Tusen tack till dig för att du ordnar tävlingar och har så fina priser!

En stor kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 februari 2013 11:34

Du gissade så bra och rätt. Tack för dina ord

Ha en skön dag
kramar

 
Ingen bild

Petra

25 februari 2013 10:18

Grattis till vinnarna!! :)

Malin wiper

25 februari 2013 11:32

Gulligt av dig Petra


Ha det bra
kram

 
Margit

Margit

25 februari 2013 10:37

Hej Malin!!!
Ja det ahde jg ALDRIG kunnat gissa!! Men kul med tävling i alla fall..Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

25 februari 2013 11:32

Hej! Det hade inte jag heller om jag inte hade vetat.

Ha en fin måndag
kramar

 
Sirpa

Sirpa

25 februari 2013 13:05

Hihiiii! TACK!!!! Jag har vunnit:)! Vilken rolig början på veckan! Grattis till Skrivmoster också!! Tack för en rolig tävling!
Mailar dig min adress. Önskar dig en fin måndag!
Kram Sirpa

http://anglarochparlor.blogspot.se

Malin wiper

25 februari 2013 13:30

Det var jättekul och jag säger ett Stort Grattis! Du var först med rätt svar.

Då skickar jag ditt pris så fort som möjligt. Det blir nog i morgon för jag kommer inte ut i dag tyvärr.

Ha en fin måndag
kramar

 
Sirpa

Sirpa

25 februari 2013 14:00

Tack! Tar den tiden du behöver! Mailade min adress till dig. Jag har varit som en soffapotatis en vecka nästan med tabletter, gelé, värmekudde och mjukiskläder:/ Känner att jag måste komma ut lite idag och få frisk luft!
Varma kramar från Sirpa

http://anglarochparlor.blogspot.se

Malin wiper

25 februari 2013 14:38

Nu har jag din adress. Jag har själv inte varit i form på några dagar så jag vet hur du känner dig. Jag använder också gelé på min nacke och rygg. Hoppas du kommer ut i dag. Jag går ut i morgon förmiddag istället för nu är jag också en soffpotatis ;) sitter och ser filmer.

Varma kramar

 
Karin eklund

Karin eklund

25 februari 2013 19:59

Grattis till er som vann :-) ja det var en ovanlig,men spännande och fin flaska.
Tänkte höra med dig Malin,om jag kan skicka de tovade figurerna till nålarna utan nålar.Kan inte få tag i de större nålarna som jag köpte till de förra prydnadsnålarna jag skickade.Men ska in till Uppsala i nästa vecka o ska då göra ett försök till och se om jag hittar någon syaffär som har sådana nålar.
Måna kramar/Karin

http://bloggplatsen/kajsa-varg

Malin wiper

25 februari 2013 23:23

Det går jättebra att skicka dom utan nålar för jag har såna. Du får sen säga vad dom kostar. Du är superduktig och sånt kan inte vara lätt att göra så smått.

kramar

 
Quotes Masti

Quotes Masti

21 juni 2020 06:17

Very Nice Article
keep writting such an Content for us.
we are providing such a content on our site
for example <a href="https://www.quotesmasti.com/dosti-shayari/"> Dosti Shayari | Dosti Shayari in Hindi with Images 2020 </a>
<a href="https://www.quotesmasti.com/love-status/">Love Status |Latest Love Status for WhatsApp & Facebook 2020</a>
<a href="https://www.quotesmasti.com/good-morning-status/">
Good Morning Status | Good Morning Quotes With Images [100+]</a>
<a href="https://www.quotesmasti.com/sad-shayari/">Sad Shayari |Heart Touching Quotes Status 100+</a>
<a href=”https://www.quotesmasti.com/good-night-images/”> Good Night Images 2020 | शुभ रात्रि Sms with Images</a>

http://https://www.quotesmasti.com

Malin wiper

21 juni 2020 08:05

Thank you

have a nice day
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards