Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Malin wiper - 24 februari 2013 22:00


  


  



Jag hade inne denna låt för några dagar sen med Garth Brooks men det är detta som är orginalet. Bob Dylan med "Make You Feel My Love" Bob Dylan har skrivit både text och musik. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Klicka här för att komma in på den svenska hemsidan.

 

  

 

 

 

 

 

Klicka här för att se den svenska texten till låten.

 

 

 

 

Good Night

visit this site | visit this url | Good Night | Source

Av Malin wiper - 24 februari 2013 17:00



 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

 

 

Skådespelaren och regissören Hans Ernback har gått ur tiden i en ålder av 70 år. Dödsorsaken var en hjärtinfarkt. Klicka här för att se vad dom skriver i Aftonbladet ang detta. Han föddes i Lulea och dog i stockholm, han var även dramatiker och konstnär. Han började sin karriär hos Sten-Åke Cederhök på Veckans revy i Göteborg.  Efter examen vid Statens Scenskola 1966 engagerades han vid Stockholms stadsteater. Han slog igenom i filmen "Ormen" 1966 och var därefter flitigt anlitad på film och tv. Jag har själv sett honom i många filmer och teaterstycken. Bland hans många insatser kan nämnas Åke Falcks serie "Ett köpmanshus i Skärgården" 1972 som jag själv sett, kriminal- Tv serien Sinkadus 1980 och humorserien Bombardemagnus 1985. Under 20 års tid verkade han som regissör vid Sveriges Radio redan på 60-talet. Han började måla kontinueligt 2004 och övergick till ett liv som konstnär. Jag tyckte han var en bra skådespelare och teaterperson och det känns alltid tråkigt när nån av dom man följt i många år går ur tiden.

 

 

 

 

 


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Hans Ernback ses längst ner till vänster och jag tyckte han såg jättebra ut som ung. Till höger ser man Mona Seilitz som också gått ur tiden för några år sedan. Klicka här för att läsa om serien "Sinkadus"

 

  

 

 



  

 

Här ser man introduktionen till Sinkadus 1980. En ung Arne Weise var då tv presentatör och såna glasögon som han har börjar bli högsta mode igen.

 

 

 

 

 

The End collections



Av Malin wiper - 24 februari 2013 12:00


Jag zappade i går och kom in på programmet "En helkväll med Lena Philipsson" Det var mer underhållande än jag trott och man bjöds på både sång, dans, humor och en skön variation av nummer så man tappade aldrig fokus. Här en finstämd låt från programmet där Lena och Darin sjunger tillsammans. Låten heter "Månsken i Augusti" som är skriven av Lena själv och Torgny Söderberg. Hon har utvecklats med åren och har en komisk ådra som gör att showen blev så varierad. Jag brukar nappa när jag ser att det är nåt rent underhållningsprogram på tv. Det är man inte bortskämd med numera då det för det mesta innehåller tävlingar och insamlingar. I går kunde man bara luta sig tillbaka och låta sig underhållas och då infinner sig ett lugn i kroppen.   

 

 

 

                            

 

 

   

  

Hon visade i programmet vilken enorm fysik hon har och det är svårt att tro att hon är 47 år gammal.  Hon dansade och höll igång hela tiden men man hördet inte nåt flås eller tungandning för hon var i toppform. 

 

  

Vad gäller sista omgången av melodifestivalen i går så tyckte jag rätt låtar vann. Själv gillade jag bäst Ralf Gyllenhammar med låten "Bed on Fire" som var en höjdare med en sångare som hade en toppenröst och låten var så häftig så även eldeffekterna. Army Of Lovers försökte simma på en våg av smaklöshet och ingen av dom kan sjunga. Dessutom kunde inte Camilla mima rätt så man såg att det var fejk. Ulrik Munther har också en bra röst och är en ung kille som har kommit för att stanna, jag förstår att han får många flickhjärtan att slå lite snabbare....  

  

 

 

I morgon måndag 25/2 avslutas min gissningstävling 10.00

 

 

Av Malin wiper - 24 februari 2013 08:00

    

Detta är väl ett bra sätt att visa hur man känner sig i dag....  Dessa tulpaner har jag bara haft i 2 dagar men ibland kan det bli så här och jag som inte ens hann sätta i en sockerbit som gör att dom kan resa sig igen. Det lärde jag mig av mamma. Jag har i alla fall lärt mig att ta det lugnt och försöka gilla läget när dom dåliga dagarna sätter in. Tur att det finns film och lite annat småplock att hålla på med. Jag njuter desto mer dom bra dagarna och försöker då göra det jag vill och längtar efter. 

 

 

Min man kom iväg till Betel för Gospelkonserten i går så han kommer att göra ett gästinlägg ang detta. Jag skickade med honom kameran så han även kan spela in lite när dom sjunger. Ingen idé att gräma sig för det går fler tåg. 

 

   

Inte skall ni tro att min pyssliga man slängde tulpanbuketten...  När jag kom ut i köket så hade han kapat av stammarna och satt resten i ett glas...   

 

   

 

Det var en bukett med tio tulpaner som jag delade upp i tre vaser och denna som står på min mans byrå har klarat sig rätt bra, det är bara att kapa av dom lite och bjuda på en sockerbit...  

 

   

Buketten min man fick på museieföreningens årsmöte håller sig bra och är jättefin. 

 

 

    

Eftersom jag jag måste vila ryggen i går så fixade Mr T maten och det blev pasta med denna läckra sås som består av kyckling, morötter, purjolök och lite till.

  

 

    

Så här ser det ut på tallriken. Det var jättegott.

 


The Tulips med "Summer song". Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på en sida där man får se hur gruppen ser ut.  

 

 

 

 

 

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards