Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Stockaryds Stationscafé! Allan Hjärtans Dags Buffé...

Av Malin wiper - 15 februari 2013 09:00

Vi kom iväg till Stockaryds Stationscafé i går trots att jag inte var i form utan hade yrsel. Här ser ni min man som bär på sakerna vi fick med oss till "Exotiska Brickan" som vi nu passade på att lämna tillbaka. I dag  skall jag bara ta det lugnt och äntligen sy färdigt klädnypeklänningarna som jag har halvgjorda vid symaskinen på grund av att vi varit ute på så mycket galej sista tiden.  Vi vill gärna åka till Stationscafét så mycket vi kan för snart är det ett minne blott och kvinnornas försök att blåsa liv i samhället är som att cykla i motvind.


  

Fina ingången till cafét


  

Här börjar vi ta för oss av "Alla Hjärtans Dags buffén". Deras Jansson är så försvinnande god.


  


  

Dom gör även en potatisgratäng som är njutningsfullt god. 


  

En risrätt som jag inte kom ihåg namnet på för det står helt still just nu. Den var också supergod.


  

Lite kött och god sås. Det var så roligt för det kom en strid ström av folk hela tiden och alla såg ut att njuta.


  

Här en favorit, deras omelett med svamp och annat.


  


  

Jag orkade inte ta av alla sorter så denna missade jag. Det är nån slags färsbiff.


  

Så här såg det ut på min mans tallrik. Han kan inte som förr gå och ta om eftersom han testar en ny metod vad gäller sin diabetes och har inte samma matlust som förut. Han har varit på undersökning och dom sa att han gått ner 3 kg men det är för lite så nu måste han börja promenera regelbundet. Sockret hade i alla fall gått ner från 7-8 till 5,8 men det räcker inte för att han skall få bort sin spruta för då måste det ligga på 5. Tabletterna måste han fortsätta med men sprutan vill han bli av med. Nu har han fått 3 månader till med nya medicinen och måste då gå ner minst 5 kg för att få testa ytterligare 3 månader.


  

Dom hade så fint lagt ut dessa hjärtan för gästerna att njuta av.      


  

När vi åkte hem så sa jag till min man: Nu åker vi och hyr film och bara slappar. Jag har hunnit se en och skall skriva om den i dag.  

 

Have a Nice Friday

nice site | execellent site | Friday | Source



Lindsey Stirling, född 21 september 1986, är en amerikansk violinist, mest uppmärksammad för sitt deltagande i America's Got Talent. Också känd för sina musikvideor och låtar på Youtube.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards