Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Malin wiper - 10 februari 2013 22:00

Här kommer ett fantastiskt bildspel som mina vänner Annelie och Marianne på Stockaryds Stationscafé satt ihop. Man får se sånt som dom anordnat under åren ex bil och mc träffar, musikunderhållning, invigningar mm. Vi har varit på några av bil och mc träffarna och annat som dom anordnat dom åren vi kännt dom. Vi har blivit berikade av att vara med på dessa tillställningar och jag har haft nåt att skriva om. 

 

     

 

    

 

      

  

Tangentbord som våffeljärn. Klicka här för att se vart jag hittade bilden. Han som skapat detta heter Chris Dimino. Klicka här för att komma in på hans sida. 

  

Av Malin wiper - 10 februari 2013 16:45




 

 


   

 

Detta är Journalisten och musikern Kristian Gidlund, jag har nyss läst hans krönika i Aftonbladet och blev så otroligt berörd. Han skriver exakt vad jag tycker och känner om världen i dag, precis mitt i prick träffade han. Kristian Gidlund har även drabbats av obotlig cancer och hans tid är tråkigt nog utmätt. Han är mest känd som trummis i Borlängebandet "Sugarplum Fairy".  Kristian är även skribent och föresläsare. Just nu när vi håller på att reda ut detta med min mamma så stöter jag/vi på så många problem som inte fanns förr, och man blir ofta förd bakom ljuset av myndigheter.  Därför måste man ta treda på så mycket som möjligt innan man ger sitt samtycke till saker. Ni förstår vad jag menar när ni läst hans artikel här 

 

 

  

 

 

 

                         

 

 

         

 

  

 

Klicka här för att läsa hans fantastiska krönika som är det bästa jag läst på länge. Klicka här för att komma in på hans blogg.

 

 

 

 

 



  


   



  Här kommer en låt från hans band "Sugarplum Fairy". Låten heter "The Escapologist". Klicka här för att komma in på deras hemsida.

 

 

  

 

 

 

 

 

  


  

  Klicka här för att se vart jag hittade bilden på bandet.

 

 

 

 

 

 


 

 

  

 

 

Här pratar hans sångarkollega om sin vän Kristian som då tydligen frisknat till från sin cancer men sen kom den tyvärr tillbaka igen. Livet är orättvist.

Av Malin wiper - 10 februari 2013 11:00



   



Chapel of Love med Darlene Love. Hon föddes 1941 och är en amerikansk populärmusiksångerska som lanserades av Phil Spector och var medlem i grupperna The Blossoms och The Crystals. Hennes mest kända låtar är "He´s a Rebel, He´s Sure teh Boy I Love" och "Today I Met the Boy I´m Gonna Marry". Hon var Phil Spectors kanske viktigaste artist då hon sjöng med som huvudsångerska eller i flera körer av de grupper som han lanserade. Darlene var även med i Blue Jeans som tillsammans med Bob Soxx gjorde sina sista inspelningar hos Phil Spector på julalbumet "A Christmas gift to you from Phil Spector" från 1963 där det gör "The bells of ST:Mary och Here comes Stant Claus.

 

 

  

här ser vi henne till höger som Danny Glovers fru i "Dödligt Vapen" filmerna.

 

 

 

Hon har även varit skådespelerska och spelade Trish Murtaugh (gift med Roger) i Dödligt vapen-filmerna.

 

  

 

 

 

 

 

 

Klicka här för att läsa lite mer om henne.

 

  

 

 

Det är ju märkligt att vi vaknade 10.41 i går och i dag 9.41 Fast min man hade ställt klockan på 08.00 eftersom han skulle ta sin spruta för diabetesen, men sen somnade vi om. När jag tittade ut så såg jag en kvinna som sparkade omkring på en spark och en sån har jag inte sett på länge. Det såg verkligen härligt ut och snön ligger kvar och solen har kommit fram lite för att glädja oss. Jag har en enorm trötthet just nu som hindrar mig att göra saker. Hoppas den släpper så energin kommer tillbaka. Jag har även fått lite dimsyn av att jag spänt upp nacken så nu blir det extra avslappningsövningar. Tur att man har en man som gillar att laga mat när hans gumma inte orkar...  Han är en pärla min man...  

 

 


Av Malin wiper - 10 februari 2013 08:00

När vi var i Borås på väg till ett sushiställe för att äta så såg jag dessa annorlunda smycken i ett skyltfönster. Det ser ut som tygband men jag tror att dom är lite stelare. Lite tufft och sånt man inte sett förut.    

 

 

  

 

På hemvägen så åkte vi även då över Borås och gick in på "Futomaki sushibar" dit det var länge sen vi var och åt. Dom har fantastisk god sushi och inte så stora bitar som på många andra ställen. Det gillar en sån som mig som har liten mun men ändå fyllig...  Klicka här för att komma in på deras hemsida. 

 

 

  

 

Jag glömde att ställa in blixten så bilderna blev inget vidare. Jag tog 5 lax och två med ägg.

  

 

  

 

 

    

 

  

   

Min man tog en rätt som heter "Bento" och består av kycklingspett, ris, god sallad och några sushi





På ditvägen så fikade vi på Café Orion som är ett av dom bästa i Borås. Klicka här för att komma in på Café Orions hemsida. Jag gillar dom här gamla kaffekorgarna som användes för take away förr i tiden. Dom packades med kaffekoppar kaffekanna och bröd sen återlämnades allt till dåtidens konditorier efter kaffenjutningen..   

 

Klicka här för att komma in på en fantastisk sida som heter "En sakletares bekännelse"


  

Jag tog en liten räksmörgås på Danskt rågbröd. Den ser stor ut på bilden men den är rätt liten och lagomt mättande. Min man tog en köttbullssmörgås av lite mindre storlek också men den bilden blev inte bra. Hade jag varit ung nu så hade jag velat öppna ett Café med olika sorter av smörgåsar, tilltugg och smårätter. Det finns inte så många ställen som har den idén att ha små tilltugg och mindre smörgåsar så det skulle behövas. Ibland vill man bara ha nåt litet för att få tillbaka energin när man är ute och shoppar eller ser sig omkring. Ibland kommer man in på ställen som bara har jättestora smörgåsar och då passar det inte till mig åtminstone än om man kan dela. Jag gillar tunnt bröd där pålägget är större så jag skulle nog trivas i Danmark och vräka i mig "Smörrebröd".


  

Smarrig tårta på Orion.  

 

 

 

 

   

 

I går gick vi omkring i morgonrockarna hela dan...  men i dag får vi som det heter "Ta oss i kragen". Ett uttryck som inte är min favorit. Det har snöat till och från så det är full vinter ute men inte så kallt som dom har uppe i Norrland. Vi har lite sjuka människor omkring oss som vi oroar oss för men vi får hoppas allt går bra. Just nu ligger min svärmor på sjukhus efter att ha ramlat. Hon drabbades av en hemsk yrsel så nu skall dom reda ut henne. Hon kommer att få ligga inne ett tag. Hon är ändå vid gott mod när man pratar med henne.


   

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards