Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Rydboholms Värdshus & Café....

Av Malin wiper - 9 februari 2013 12:45

  

I dag slog vi upp våra ögon 10.41...  och då är det ingen idé att gå ut  så jag skall renskriva anteckningar från mötet hos mamma. Min man har jag gett till uppgift att scanna in blanketter som vi syskon skall fylla i ang mamma så vi har lite att göra och dessutom skall jag färdigställa några klädnypeklänningar. Det är möjligt att jag inte har tid och ork då att bloggvandra så jag kommer in i morgon istället på era bloggar. Köpte lite tulpaner och choklad till mamma och dom andra som sitter vid matbordet. Hade inget kaffebröd med mig denna gång men det är inte snålt på sånt där hon bor utan dom hade tre sorter så dom boende satt och njöt vid 15.00-kaffet   


    


  


När vi åkte till mamma så åkte vi över Rydboholm och där kunde man stå på ett ställe och fota denna bro uppifrån. 

 

   

I Rydboholm finns även detta Värdshus som heter "Rydboholms Värdhus & Café" Vi har varit in där en gång och då var det sommar. Blev så paff då för en arbetskamrat som jag hade i Katrineholm hade sadlat om drev värdshuset nu. Vi kunde inte gå in denna gång för det var helt stängt.   

 

   

Klicka här för att se vad jag skrev om dom 30/7 2011. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att se vilket bra betyg dom får på Cafekartan. 

 

   

På baksidan ser man en del av uteserveringen och man har utsikt över Viskan. Det är väldigt fint där och även inomhus. 

 

   

Här åker vi utefter Viskan det var jättevackert att åka utefter berget med vatten på andra sidan. 

 

   

Vackra bilder till sång av Ben Howard. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Det är ett varierat klipp där han inte sjunger hela tiden utan man får njuta av bilder. Han är född 1987 och är en brittisk sångare, låtskrivare och surfare. Han uppfostrades av musikaliska föräldrar som utsatte honom för sina favoritskivor från singer- songwriter konstnärer från 60-talet och 70-talet i tidig ålder. Han är influerad av John Maryn, Van Morrison, Joni Mitchell och Simon & Garfunkel. Hans föräldrar bor nu på Ibiza, det är också där locket foto för hans debut studioalbum "Varje Kingdom" togs.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards