Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Malin wiper - 8 februari 2013 12:00

  

Jag var in på Acleja Blomsterhandel för ett tag sen för  att kolla om dom fått hem några vårnyheter och det hade kommit lite och ägaren Christian höll på att packa upp fler.


Det är rätt mycket i pastell och det är inte trasigt det som ser mörkt ut nedtill på krukorna utan det är medvetet för att få det lite Shabby chic.

 

  


Dom hade en helt fantastiskt snygg lykta i jätteformat och i annorlunda form och utsirning på en bänk vid kassan. I den ett värmeljus och en blomma. Dom har sån fantasi på den blomsterhandeln så det är en fröjd att gå in där och botanisera.


  

Dessa klockor skall ses i verkligheten för dom är enormt stora och lite härligt slitna som jag inte fick fram på bilden.


  

Christian visade denna fantastiska "Magnolia" som sen kommer att slå ut i full, vacker blom. Klicka här för att läsa om magnolia. Klicka här för att komma in på en hemsida till ett café som heter "Café Magnolia" 

 

J.J Cale med låten "Magnolia"


      


  

  

Handstöpta vackra ljus.


  


  


Ett av soundtracken till filmen "Magnolia". Filmen kan varmt rekommenderas, det är en stark historia som berör. Musiken är dramatisk. Klicka här för att läsa om filmen.

Av Malin wiper - 8 februari 2013 07:15

  

I dag kan jag inte blogga nåt för vi har en inbokad grej som skall klaras av. Jag har några förskrivna inlägg med inredning och även blommor som jag ställt in på tid så det blir lite inlägg i alla fall. 

 

   

En bild från i onsdags då vi åkte hem bakom en sandbil. Det är fantastiskt fint utefter den vägen vi åker till Stockaryd. Vi passerar även Vrigstad som har ett fint Värdshus som brukar servera god mat. Klicka här för att komma in på deras hemsida. 

 

     

Här fotade jag Värdshuset från bilen. 

 

  

Vackert klipp med gåshudsvarning. Vilken kontroll mannen har över sina vackra hästar och dom verkar må så bra i hans sällskap och omgivningen är vidunderligt vacker där dom håller till. Honza Blaha är en ryttare, som handlar om att kombinera naturlig kommunikation och idrott ridning. Det kan ses på många utställningar runt om i Europa. Basen har en gård nära Klatovyn Srbice i västra Böhmen, där han uppställt hans hästar inklusive den berömda Gaston. Gaston är ursprunget gemensamt halvblod, som inte växer mer än 150 cm. Ändå är det en häst med ett enormt hjärta och okrossbar anda. Tillsammans med John turnerade dom i Europa och USA. 

  

 

Klicka här för att komma in på hemsidan för mannen med hästarna.

 

 

           

 

   

  

    

 

                    

 

 


    

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards