Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Stockaryds Stationscafé!

Av Malin wiper - 6 februari 2013 18:00

  

Vi åkte iväg till Stockaryd efter att min man slutat arbeta och som ni ser var det ett riktigt vinterlandskap utefter vägen. Det var otroligt vackert och man bara njöt av det vita och solen som tittade fram.


    

Här ser ni den fina stationen som ligger där som ett historiskt vingslag. Jag hoppas att dom yngre får upp ögonen för historia och ser till att det inte blir samma rivningshysteri som det varit i ett antal år nu.    

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

   

All mat som dom lagar på Stationscafét är hemlagad och med Svenska råvaror. 

 

   

Vi åt deras härliga sallad först innan maten kom.   

 

    

Jag fick gåshud när jag åt maten så god var den.  Det vi åt var Provencal karré som var så mör så den smälte i munnen, och såsen är helt underbar så även potatisen som smakade bättre än den vi brukar köpa.    

 

     

Sen kunde vi inte låta bli att ta en kopp kaffe med Annelies hembakade kaka som hade sylt i mitten. Den var supergod. Min bantning sprack i jul och det är inte lätt att komma igång igen. 

 

  

  

Sen kramade jag om "Stinsen" i gen...   

 

   

Tåg måste man ju bara fota när man befinner sig vid en tågstation.   

   

 

 

  

 

Här bär min man iväg den exotiska brickan med tillbehör. Han fick låna en hatt som han skall ha på sig i kväll när vi äter...  Vi måste ju se lite exotiska ut.  Nu skall vi jäklar anamma njuta i kväll och ha lite exotisk musik i bakgrunden....  . Bilder kommer i morgon. 

   

   

  

Jag hade inte tänkt visa den exotiska brickan förrens i morgon men ångrade mig. Kolla in så fin och lockande den ser ut. Smaklökarna riktigt längtar efter att få sätta tänderna i den...  Tusen tack tjejer för den underbara exotiska brickan...  

 

 

 

Inte nog med det utan vi fick en potatisgratäng också....    

 

  

 

När vi åkte hem hade vi en sandbilen framför oss så det var ingen risk för avåk. 

 

     

 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

6 februari 2013 19:53

Vilket fint vinterlandskap.
Jag tycker om när kött är mört.
Blev inte din man sotis när du kramar sådär öppet en annan man? :)

Malin wiper

6 februari 2013 20:00

Ja du i dag var det jättefint ute. Nu var du rolig ;) Tur att gubben är lite träig.

Ha en fin kväll

 
Ingen bild

stationen

6 februari 2013 20:12

Agradable noche:)))

Malin wiper

6 februari 2013 20:52

En trevlig kväll till er också ;) Vi har då njutit så vi håller på att spricka ;))

kram

 
helga

helga

7 februari 2013 08:39

Det var trevligt att få följa med på er bilresa och att få se allt gott som ni beställde in. Brickan med delikatesser ser ju också helt fantastisk ut!!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 februari 2013 08:57

Ja du det var en njutning för gommen. Brickan var verkligen god så det är nog inte så dumt att fylla år ;)))

Ha en skön dag
kramar

 
Annelie

Annelie

7 februari 2013 18:46

Riktigt fint vinterlandskap,,, då gillas vintern,, när det ser ut så där och solen gnistrar i snön. <3

Wow, vilken billig lunch de har på Stationen och vad GÔTT det såg ut,,, förstår ni unnar dessa som äger det ibland.

Ha det bäst och sköt om dig.. // Varm KRAM <3

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

7 februari 2013 19:05

I går när vi åkte var det verkligen vackert. Dom har otroligt billig lunch och så god.

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards