Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Malin wiper - 6 februari 2013 18:00

  

Vi åkte iväg till Stockaryd efter att min man slutat arbeta och som ni ser var det ett riktigt vinterlandskap utefter vägen. Det var otroligt vackert och man bara njöt av det vita och solen som tittade fram.


    

Här ser ni den fina stationen som ligger där som ett historiskt vingslag. Jag hoppas att dom yngre får upp ögonen för historia och ser till att det inte blir samma rivningshysteri som det varit i ett antal år nu.    

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

   

All mat som dom lagar på Stationscafét är hemlagad och med Svenska råvaror. 

 

   

Vi åt deras härliga sallad först innan maten kom.   

 

    

Jag fick gåshud när jag åt maten så god var den.  Det vi åt var Provencal karré som var så mör så den smälte i munnen, och såsen är helt underbar så även potatisen som smakade bättre än den vi brukar köpa.    

 

     

Sen kunde vi inte låta bli att ta en kopp kaffe med Annelies hembakade kaka som hade sylt i mitten. Den var supergod. Min bantning sprack i jul och det är inte lätt att komma igång igen. 

 

  

  

Sen kramade jag om "Stinsen" i gen...   

 

   

Tåg måste man ju bara fota när man befinner sig vid en tågstation.   

   

 

 

  

 

Här bär min man iväg den exotiska brickan med tillbehör. Han fick låna en hatt som han skall ha på sig i kväll när vi äter...  Vi måste ju se lite exotiska ut.  Nu skall vi jäklar anamma njuta i kväll och ha lite exotisk musik i bakgrunden....  . Bilder kommer i morgon. 

   

   

  

Jag hade inte tänkt visa den exotiska brickan förrens i morgon men ångrade mig. Kolla in så fin och lockande den ser ut. Smaklökarna riktigt längtar efter att få sätta tänderna i den...  Tusen tack tjejer för den underbara exotiska brickan...  

 

 

 

Inte nog med det utan vi fick en potatisgratäng också....    

 

  

 

När vi åkte hem hade vi en sandbilen framför oss så det var ingen risk för avåk. 

 

     

Av Malin wiper - 6 februari 2013 11:45

Jag hörde denna fina låt på min väninna ia:s fb och jag har även sett gruppen själv live på "Bluegrassfestivalen" i Torsåker 2007. Downhill Bluegrass Band med låten "The Mountain". Jag tycker den är så vacker med ett lite melankoliskt stråk. Då var ia med i styrelsen  som anordnade dessa festivaler varje år. Vi träffades live för första gången och det var jättekul. Första gången vi lärde känna varandra var på en sajt som hette "Spraydio" men den är nedlagd sen några år tillbaka. Sen dess har vi träffats familjevis ett antal gånger och sist var det när vi åkte till min son i Enköping för hon och hennes man bor bara 8 mil från Enköping. Tvärr kan jag inte länka till nåt inlägg ang festivalen för jag har mist mina bilder och det kan ta tid att få tillbaka om någonsin på grund av trasig extern hårddisk. Jag hade då en annan blogg som hette "Tredje Akten".  

 

     

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på bandet.  

 

 

Klicka här för att komma in på bandets hemsida. Klicka här för att komma in på Torsåkers Bluegrassfestivals hemsida. Klicka här för att läsa om musikstilen "Bluegrass". Min väninna spelar själv kontrabas, piano och sjunger otroligt bra. Hon är även med i en kör.

 

Av Malin wiper - 6 februari 2013 08:45

  

Jag har fått en exotisk bricka (presentkort) av kvinnorna på Stationscafét i Stockaryd när jag fyllde år   I dag skall jag hämta den och då passar vi på att äta deras goda lunch. Sen njuter vi av den exotiska brickan  i kväll. Det är antingen kyckling eller nåt annat kött till  brickan. Dom är verkligen duktiga tjejerna. Ni skall få se bilder  när vi avnjuter den exotiska brickan. Jag har aldrig varken sett en sån eller ätit så det skall bli spännande.    

 



Jennifer Lopez med "Que Hickiste" i salsaversion. 

 

 

     


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards