Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

Janne Schaffer, upphängning och några masker....

Av Malin wiper - 4 februari 2013 16:00

  

Nu kan man säga att vi fått vintern tillbaka och det faller stora flingor och blåser litet. Det är bara några kallgrader. Här ser ni min man gå mot vår bil som är den röda lilla lådan. Vi har garage men den har inte stått där på ett tag och vi börjar undra om vi verkligen behöver ett garage. 

 

    

 

Här har han upptäckt att jag står på balkongen och smygfotar honom...  Vi har lånat en slagborr av vårt bostadsbolag VSBo och håller just nu på att sätta upp saker som vi skall stryka från "Att göra listan". Tyvärr så fattades det krokar som vi skulle ha till uppsättning så han var tvungen att åka ut och köpa några. Det är alltid sånt som man behöver som fattas. 

 


Favorit i repris "Norrland" med Janne Schaffer. Den har jag haft med i mina två förra bloggar också. Klicka här för att höra en liveversion av låten. Jag har hört honom live på en klubb i Sundsvall.  Då var jag ihop med min sons pappa som knäckte extra som ljudtekniker på klubben. Det var en upplevelse att höra Schaffer live och han var jättetrevlig och såg väldigt fin ut...   

 

   

 

Vi har nu fått upp dessa två masker  inne i datarummet ovanför bäddsoffan. Jag gick tillbaka till Salong Hon & Han Frisör o Interiör för att köpa en till för det blir snyggare med två stycken bredvid varandra lite azymetriskt. 

 

    

Nu har vi fått upp delen från en "Butiksinredning" (vi har fått den) platt mot väggen i hallen bredvid pinnsoffan och det blev jättebra. Där skall jag hänga lite väskor, små paraply, skohorn och nåt annat. Den flyter ihop med den grå väggen så den ser inte tokig ut alls. 

 

  

 

Vi hade en sak kvar att sätta upp men min man orkade inte så vi tar det senare i veckan. Det är denna spotlightsskena som vi skall ha i köket i taket. Den kommer vi att rikta mot ställen där det är dåligt med ljus. Denna har vi köpt på loppis för 75 kr. Vi har en likadan i "Filmhallen" men den köpte vi ny på IKEA för ett antal år sedan och dom finns inte längre men ger ett lagomt och mysigt ljus.

 

 

Klicka här för att komma in på en sida med häftiga lampor och spottar. Dom är för dyra för min plånbok.

 
 
AprilSus

AprilSus

4 februari 2013 17:36

Jätte snyggt med maskerna på väggen! Och det blev ju jätte bra i hallen! Vart får du alla dina inrednings idéer ifrån?

Självaste Janne Schaffer har faktiskt kompat min nu 18 åriga dotter vid ett uppträdande i Berwaldhallen när hon var ca 11 år. På den tiden gick hon i en musikklass som varje år hade sin traditionella julkonsert där. Just det året var Janne Schaffer inbjuden som värd och Julia hade blivit vald till sitt första solo i ett större sammanhang. Jag har nog aldrig sett hennes så nervös någon gång, varken tidigare eller senare. ;) Dottern var duktig och Janne var en otroligt rolig och underhållande julvärd och alla ungarna gillade honom. För deras del var han väl mest känd som zebran i Electric Banana Band. ;)

Lycka till med uppsättningen och ha en fortsatt fin kväll!
Kramis! <3

http://aprilsus.blogspot.se

Malin wiper

4 februari 2013 18:36

Kul att du tyckte det blev snyggt. Jag vet inte exakt vad jag får idéer ifrån utan jag köper det jag gillar och har råd med. Man hittar även mycket på second hand som man kan blanda in i hemmet så det blir lite roligare och mer personligt. Jag har inte så mycket pengar som förr så man får trolla lite och försöka göra det hemtrevligt. Butiksinredningen blev jag erbjuden och då kändes det som den skulle passa i hallen och den andra bredvid gästtoan. Filmhall tänkte jag direkt när jag såg att hallen var rätt bred och lång och eftersom jag gillar film så passade det bra. Idéerna kommer eftersom och man ser hur man vill ha det.

Vad kul att din dotter har blivit kompad av Janne Schaffer. Roligt att hon är så bra på att sjunga. Förstår att hon blev nervös men vilket fint minne. Förstår att barnen gillar honom också för han har ju gjort succée med det bandet.

Ha en fin kväll sjäv
varm kram

 
Lena

Lena

4 februari 2013 19:43

Kikar in för att säga Hej:)

kramar

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

4 februari 2013 20:33

Hej tillbaka kram

 
Ingen bild

Bosse Lidén

4 februari 2013 21:06

Skrattade gott åt de två tecknade bilderna du lagt in.
Stackars röda bil som inte får sova i garaget på vinternätterna. Vi bor i en bostadsrättslägenhet. Det finns 20 st i samma förening. Endast tre av dem har sin bil i garaget. Vi är mycket glada åt att vi är en av de tre. Det fick bli många turer till tippen först. När det blir frostfritt får den bo utomhus igen.

Visst är det typiskt att det fattas någon liten pryl trots att man tycker och tror att man har allt för att kunna starta med sitt projekt. Lika retligt varje gång. Även den där jakten. Det enda som är bra är att vi nästan alltid hittar något som vi letat efter en annan gång. :)

Malin wiper

5 februari 2013 08:10

Ja du det finns många såna roliga bilder på en del sidor där man kan låna. Det är så synd om vår lilla röda som har garage men måste frysa ute ;))

Alltid verkar det fattas just det man skall ha och av annat finns det hur mycket som helst. Det har du rätt i

Ha en fin dag

 
Sussi

Sussi

4 februari 2013 21:35

Det blev ett litet omslag i vädret. För några dagar sen töade det och regnade och nu faller snön tätt igen. Visserligen hann inte snön smälta bort här men man såg en ljusning, Kanske våren var på gång (lite tidigt kanske)? Men vi får vinter en stund till :(

När man sätter upp hängare så där och hänger snygga väskor och diverse saker blir det en del av inredningen. Jättefint!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 februari 2013 08:07

Det är verkligen ett ombytligt väder. Jag är inte klar med vad jag skall ha på hyllan än men satt dit lite grejer för att fota. Det blir bättre än jag trodde

Ha en fin tisdag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards